Gå til innhold

Har begge forlovelsesring?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ingen av oss har, og det er pga meg. Jeg har veldig små hender og har pga det aldri likt å gå med ring, Men siden vi begge liker tanken på giftering så skal vi ha det, vi bestiller fra Turtle Love Commitee etter tips herfra, hans er bred siden han liker brede ringer til menn, og min er så smal man får den med konfliktfri diamanter. Begge er håndlaget og litt ujevne så de får visse fellestrekk uten å være like.

Er alle diamantringene der "konfliktfri"? Har sett litt på safirer, men vet ikke om det er noe bedre? Vurderer å smelte om gull vi allerede har også, fordi det er så vanskelig å få tak i etisk gull også. Vanskelig..

Anonym poster: fe12261308ab282a36937cdd0e6d66d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har begge forlovelsesringer, samme stil i hvitt gull, men min har innfelte diamanter og hans er litt bredere, Har ikke bestemt oss for om vi skal kjøpe nye gifteringer eller bruke forlovelsesringene.

Skrevet

Er alle diamantringene der "konfliktfri"? Har sett litt på safirer, men vet ikke om det er noe bedre? Vurderer å smelte om gull vi allerede har også, fordi det er så vanskelig å få tak i etisk gull også. Vanskelig..

Anonym poster: fe12261308ab282a36937cdd0e6d66d1

Tror det kommer an på hvem som lager smykkene, det sto i informasjonen om ringen. Ringen er forøvrig i sølv.

Skrevet

Like forlovelsesringer, nesten like gifteringer (min m stener)

Skrevet

Jeg fikk en enstens diamantring som forlovelsesring, han hadde ikke siden han ikke bruker smykker til vanlig og tross alt skulle ha giftering :)

Skrevet

Jeg fikk en enstens diamantring som forlovelsesring, han hadde ikke siden han ikke bruker smykker til vanlig og tross alt skulle ha giftering :)

Samme her. Har dere fått noen reaksjoner på dette? Vi kjøpte diamantring til meg (typisk amerikansk) og ingen forlovelsesring til mannen. Begge skal ha like gifteringer. Vi har fått masse reaksjoner på at det bare er jeg som har forlovelsesring

Anonym poster: ed778cceb970643cf12086486e0842e9

Skrevet

Samme her. Har dere fått noen reaksjoner på dette? Vi kjøpte diamantring til meg (typisk amerikansk) og ingen forlovelsesring til mannen. Begge skal ha like gifteringer. Vi har fått masse reaksjoner på at det bare er jeg som har forlovelsesring

Nei, ingen som har kommentert det som jeg kan huske. Nå hadde vi en ganske kort forlovelse også da, bare nesten åtte måneder. Så kanskje det er derfor (vi bestemte oss vel samme dag vi ble forlovet at vi skulle gifte oss vinteren etterpå). Men skjønner ikke hvorfor folk skal kommentere det egentlig, ikke alle menn er like komfortable med å gå med smykker og vil heller vente til gifteringen.

• Liker 1
Skrevet

Nei, ingen som har kommentert det som jeg kan huske. Nå hadde vi en ganske kort forlovelse også da, bare nesten åtte måneder. Så kanskje det er derfor (vi bestemte oss vel samme dag vi ble forlovet at vi skulle gifte oss vinteren etterpå). Men skjønner ikke hvorfor folk skal kommentere det egentlig, ikke alle menn er like komfortable med å gå med smykker og vil heller vente til gifteringen.

Vi kommer til å være forlovet i halvannet år, så er kanskje derfor folk reagerer på at det bare er jeg som ha ring

Skrevet

Vi skal ha begge to. Egentlig skulle bare jeg, men så fant sambo ut at han også ville ha. Han skal bruke en ring etter faren sin som rengjøres, pusses og tilpasses i størrelse, og så kjøper vi ring til meg. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Begge har forlovelsesring. Min er en "flettering" i hvitt gull og han har en helt enkel. Vi skal ha nye ringer når vi gifter oss :-)

Skrevet

Vi har begge helt like forlovelsesringer i hvitt gull, som i tillegg er våre fremtidige gifteringer. Sender ringene inn til puss og gravering før bryllupet, også setter vi de ikke på igjen før den store dagen.

Skrevet

Ingen av oss har noen av delene. Det betyr så lite for oss, vi ville bare bli mann og kone :rodmer:

Gjest Little princess
Skrevet

Hos oss er det slik at jeg har en flott enstens diamantring i hvitt gull (typisk amerikansk) og forloveden har en vanlig ring i hvitt gull. Når vi gifter oss så beholder min kjære sin ring mens jeg får en giftering i hvitt gull med diamanter rundt halve ringen, type alliansering eller noe slik, slik at jeg får "er sett". :)

Skrevet

Vi har begge enkel forlovelsesring i gull. Der har vi gravert navn og dato som vi forlovet oss. Vi "sparte" plass til datoen vi gifter oss, så da blir det til at vi bare graverer en dato til å bruker de samme ringene når vi er gift.

Han bruker forøvrig ikke ringen på jobb pga fare. Han husker å ta den på ellers, så da er det greit..

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har en enstens hvitgull diamantring mens han har en sølvring som forlovelsesringer. Når det kommer til gifteringer skal vi velge det ut sammen :) Har ikke bestemt oss for gultgull eller hvitgull enda, men jeg har alltid følt at gultgull er GIFTERING mens hvitgull lett kan bli forvekslet med sølv.

Skrevet

Hei

Hos oss er det bare jeg som har forlovelsesring.. Ringen er i hvitt gull med en senterdiamant på 0,30 ct og 3 sidediamanter på hver side på tilsammen 0,18 ct :rodmer:

Kjæresten har ikke ring, men planen er å kjøpe like gifteringer i et hvitt materiale.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde satt krav om å få en ring ala amerikansk forlovelsesring når han fridde, og planen var at han ikke skulle ha ring. Først synes han dette var best, men det tok ikke lang tid før han også ville ha ring for å vise at han er forlovet. Så jeg kjøpte en ring i stål til ham. Vi la ikke ned mye penger i den fordi den skal byttes ut når vi gifter oss. Min ring forblir forlovelsesring, og den fortsetter jeg å ha på venstre hånd som før, og så har vi gifteringene på høyre hånd.

For oss (kanskje spesielt meg :wink: ) er den eneste riktige gifteringen en enkel ring i gult gull :) .

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg hadde satt krav om å få en ring ala amerikansk forlovelsesring når han fridde, og planen var at han ikke skulle ha ring. Først synes han dette var best, men det tok ikke lang tid før han også ville ha ring for å vise at han er forlovet. Så jeg kjøpte en ring i stål til ham. Vi la ikke ned mye penger i den fordi den skal byttes ut når vi gifter oss. Min ring forblir forlovelsesring, og den fortsetter jeg å ha på venstre hånd som før, og så har vi gifteringene på høyre hånd.

For oss (kanskje spesielt meg :wink: ) er den eneste riktige gifteringen en enkel ring i gult gull :) .

Jeg er egentlig helt enig i det du skriver! Men kjæresten fikk dyr ring i hvitt gull nå til forlovelsen, så vi ender nok opp med å beholde det slik, også fordi han synes hvitt gull er finere. Så da må han jo få bestemme noe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...