Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Sliter med at leggene mine klør etter barbering. Noen som har noen tips/erfaringer med dette?

Jeg har prøvd med antibac og hudkremer av ulike slag - med og uten parfyme.

Bruker godt med skum og engangshøvel. Har også prøvd ulike høvler/blad for menn/kvinner. Ulike skum og såper.

Hjelp!? :)

Anonym poster: 08d18917047753fcbf1f7a91895e4e0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd aloe vera? :)

Skrevet

Har du prøvd aloe vera? :)

Jeg har sånn aloe vera 98% gel fra vaseline, kan faktisk ikke huske om jeg har brukt den eller ikke :klo:

Leste forresten dette om den på nrk.no; Inneholder det sterkt allergifremkallende parfymestoffet Lyral, et allergifremkallende konserveringsmiddel (DMDM Hydantoin) og andre allergifremkallende parfymestoffer (Benzyl Salicylate, Butylphenyl Methylproponial, Citronellol, Linalool)

Men ren aloe vera kunne kanskje vært noe?

Anonym poster: eaf68e44e9f50f415c02df8f47cc192e

Skrevet

Ren aloe vera vil gå ut på dato etter 2 dager uten konserveringsmidler, det råtner jo.

Skrevet

Ren aloe vera vil gå ut på dato etter 2 dager uten konserveringsmidler, det råtner jo.

Hvis man bruker rett fra planten da? :)

• Liker 1
Skrevet

Jojobaolje!

Anonym poster: 949e4764e12ed5a2a4a8347d71bd64b5

Skrevet

Jojobaolje!

Okei, det må testes! :)

Skrevet (endret)

Hei. Bruk Aloe gelly som barberings"såpe" og påfør Aloe gelly etterpå morgen og kveld. Gjerne også ved barbering i ansiktet for menn. Det er kanskje alkoholen i de produktene du bruker som du reagerer på. Ren stabilisert Aloe vera fra Forever Living har lang holdbarhet og råtner ikke. Oksidasjonsprosessen er stanset under produksjonen.

Er ikke dette nok har jeg også flere tips fra en utdannet hudpleier om bruk av aloe-produkter ved barbering og voksing, pluss mange andre kjekke ting. Lykke til

Endret av Niennas
Skrevet

Hvis du klør fordi du har sensitiv og følsom hud kan aloe vera faktisk gjøre det verre. Mange med sensitiv hud reagrer på aleo vera.

Skrevet

Jeg har også hatt det problemet noen ganger.. Jeg har da brukt Body butter fra The Body Shop og det hjelper for meg :)

Skrevet

Jeg har også hatt det problemet noen ganger.. Jeg har da brukt Body butter fra The Body Shop og det hjelper for meg :)

Nå sist gang brukte jeg først antibac og så body butter, for tørr hud, fra The Body Shop. Klødde litt den første dagen, men så har jeg ikke merka noe i ettertid.

Har ikke kommet så langt at jeg har fått skaffet sånn jojoetellerannetolje :)

Skrevet

Hvis du klør fordi du har sensitiv og følsom hud kan aloe vera faktisk gjøre det verre. Mange med sensitiv hud reagrer på aleo vera.

Okei. Takk for tips!

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg reagerer veldig på alt av barberhøvler for kvinner, må bruke for mannfolk som ikke har de derre "paddene" på. Ingen problem nå lengre :) har sensitiv hud.

Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler.

Niennas, mod.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Hvis man bruker rett fra planten da? :)

Da blir det sånt grønt belegg :)

Skrevet

Skrubb godt før du barberer, og smør deg inn med en fet krem etterpå.

Skrevet

Jeg reagerer veldig på alt av barberhøvler for kvinner, må bruke for mannfolk som ikke har de derre "paddene" på. Ingen problem nå lengre :) har sensitiv hud.

Har ''stjelt'' en del engangshøvler fra samboeren min innimellom, synes de gir et glattere resultat. Synes generelt at høvlene for menn er bedre enn de for kvinner.

Skrevet

Da blir det sånt grønt belegg :)

Oh.. Det vil vi ikke ha :fnise:

Skrevet

Skrubb godt før du barberer, og smør deg inn med en fet krem etterpå.

Kjøpte sånn skikkelig fet body butter fra the body shop, den funket ganske bra. Får se om jeg finner en god skrubb også, har reagert litt på de jeg har hatt tidligere.

Skrevet

Olivenolje, billig og finnes alltid i kjøkkenskapet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...