Gå til innhold

Klassisk workwear

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått ny jobb, vært ansatt i ca. en mnd. Jeg har brukt helt normale antrekk fram til forrige uke, da jeg krøp til korset og dresset meg opp, da jeg antar at de ønsker jeg skal kle meg litt mer klassisk. Vi er en liten bedrift (4 menn + meg) med mange store kunder og mye kundekontakt/møter/reiser. Mennene med kundekontakt kler seg i dress med blanke sko/skjorter/slips, til nød jeans/blazer på dager uten møter eller casual friday.

Jeg har hittil brukt mønstret skjorte med dressbukser og pumps, og fikk da mange positive tilbakemeldinger og komplimenter på antrekkene, så skal fortsette i den retningen, men synes det er så vanskelig, da jeg egentlig kler meg litt etter moten, litt mørkt og litt "rått" om jeg kan beskrive stilen sånn.

Har dere gode bilde-eksempler på antrekk som kunne vært akseptabelt på jobb? Har ikke så mange klassiske plagg i garderoben heller, men skal shoppe litt (passer bare litt dårlig sånn rett før jul). Har noen sorte dressbukser, pencil-skirts, skjorter, bluser og dressjakker, men synes det er vanskelig å sette sammen antrekk..

For å gjøre det enda vanskeligere pendler jeg i tillegg, så jeg synes det er utrolig stress å finne antrekk som jeg både kan reise i og som fungerer på jobb. Vurderer nesten å bare reise i varme, slappe klær, ha med antrekk i en bag og skifte på jobb (har egen garderobe) men synes samtidig det virker litt dramatisk. :ler:

Jeg reiser hjemmefra 06.15, kjører bil i en halvtime, tar hurtigbåt i en halvtime, tar forskjellige busser og går et stykke før jeg er på jobb 08.00. Og ca. det samme på tur hjem igjen.

Hjelp meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

post-54759-0-15590600-1353870476_thumb.ppost-54759-0-66186400-1353870486_thumb.j

http://www.asos.com/White-Chocoolate/White-Chocoolate-Polka-Dot-Shirt/Prod/pgeproduct.aspx?iid=2469188&SearchQuery=white%20shirt&sh=0&pge=0&pgesize=20&sort=-1&clr=White

Skjorte! Siden du liker å være litt røff, så trenger du ikke gå for helt normal hvit. Men kanskje hvit med noen kule effekter? Det syntes jeg er kult.

http://www.asos.com/ASOS/ASOS-Belted-Pencil-Skirt/Prod/pgeproduct.aspx?iid=2470474&SearchQuery=pencil%20skirt&sh=0&pge=0&pgesize=-1&sort=-1&clr=Black

Ellers så har du dette pencil skjørtet, men du kan kanskje kjøpe det i en annen farge enn sort? Denne finnes i burgunder. Kjempe lekkert!

http://www.asos.com/ASOS/ASOS-Sweat-Skater-Dress-In-Colourblock/Prod/pgeproduct.aspx?iid=2506150&SearchQuery=work%20dress&sh=0&pge=0&pgesize=20&sort=-1&clr=Purple

Kjole, kanskje litt kort. Men lignende denne, kjempe fint. Og gir et veldig voksent utseende.

Var det noe sånt du tenkte deg? Eller er kanskje jeg helt på vidda? (Det skjer ganske ofte..)

Anonym poster: e181e10ae9bbfab3e81f67a9ea158af3

Skrevet

OBS:

Jeg mente ikke at det over skulle være et antrekk sammen.

Ellers så ville jeg kanskje gått for noe av dette også

http://www.asos.com/Cheap-Monday/Cheap-Monday-Black-Tight-Skinny-Jeans/Prod/pgeproduct.aspx?iid=2654522&cid=10769&sh=0&pge=0&pgesize=20&sort=-1&clr=Black (Men kanskje high waist er finest? Så kan du putte blusen din nede i buksa? Det syntes jeg er fint)

Anonym poster: e181e10ae9bbfab3e81f67a9ea158af3

Skrevet

AB; Det første bildet er akkurat sånn de ønsker jeg skal kle meg på jobb, men som jeg synes er hakket for kjedelig.. De to første plaggene fra Asos var kjempefine, vurderer definitivt noe lignende. Kjolen tror jeg ikke er akseptabel på jobben min, men kjoler er i utgangspunktet greit. Jeans er jeg usikker på om kan fungere, men skal se det an.

Kom gjerne med flere eksempler; det må da være flere enn meg dresscode på jobb! :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

En klassisk drakt med figursydd/innsvinget jakke og blyantskjørt (yepp, det klassiske, norske navnet på det som i dag kalles pencilskirt).

Jakken kan du helt fint bytte med en caridgan når du føler for det, og du kan bruke en innsvinget v-genser når du føler for det.

Både cardigans og v-gensere kan helt fint være i litt andre, fresh'ere farver enn grått, sort eller marineblått.

Dog ville jeg hatt minst en sort eller marineblå v-genser eller cardigan ;)

Mørke kontorbuker er også både praktisk og svært kombinerbart med både blazeren og cardigan/v-genser.

Inni passer alltid skjorter. Hvitt duger alltid, men også lys blå, rosa, gult og krem.

Mange skjorteprodusenter lager nå dameskjorter med nydelig farveinnslag/mønster på knappestolpe, innerside mansjetter og halslinning.

Ellers er silkeskjorter heller ikke dumt, men nå begynner pengene å løpe.

Jeg ville anbefale å starte med drakten :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...