AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #1 Skrevet 25. november 2012 Hei! Jeg lurer på om noen her har for å anbefale meg til dyrene mine. Jeg finner liksom ikke det "perfekte" for å gi dem. Jeg har to katter på fem mnd, kastrerte begge to. De spiser helt ENORMT mye! De drikker også fryktelig mye. Begge er ganske store, men den ene er spesielt svær og veier mye. Valpen min spiser normalt, men han er veldig tynn. Han har blitt litt rundere etter han kom til meg, men ikke noe enormt. Er det noe jeg kan gi han for at han skal få litt mer fett på seg? Det er en tibetansk spaniel og man kjenner ribbeina hans ganske så godt ennå! Når vi hentet han var de to brødrene hans de feiteste hundene jeg har sett, så regner med han har kommet sist til matfatet hele veien Anonym poster: 392afdbf72c67f13feb128639eb2c52f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #2 Skrevet 25. november 2012 Kattene mine har levd på Josera hele livet ( 3år og 8år ). De har fin blank pels ( som veterinæren skryter av ), fin vekt og fine tenner. Begge er kastrerte. Gir du kattungene mat beregnet på kattunger? Det er egentlig bare å feile å prøve, katter er så forskjellige i matveien. Og kattunger er jo i vekst. Har veterinæren påpekt at de er for store/tykke? Anonym poster: eb2eccb4799552266729026c0a65d4dd
AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #3 Skrevet 25. november 2012 Nei, har gått over til voksenfor, siden de er såpass store av vekst. Pluss at de går vannvittig mye på do, og det ble mye verre av kattungeforet. Jeg tømmer ca en halv bærepose til dagen med avføring fra dem, men det er ikke noe galt med dem :)Som sagt, de er STORE, ikke bare tykke Har snakket med vetrinæren om det og hun sa at den ene (største) kom til å bli en enorm katt pga potestørrelsen den allerede har. Det er litt for tidlig å gå over på for beregnet for kastrerte katter, men voksenfor kan de godt få. Den største legger på seg veldig lett, så jeg gir de aldri godbiter lengre, som avtalt med vetrinær.Merker du noen forskjell på den maten med at de spiser mindre? Har til nå prøvd royal canin, billigfor og litt diverse vetrinærfor. Anonym poster: 392afdbf72c67f13feb128639eb2c52f
AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #4 Skrevet 25. november 2012 Okei Hmm... Da er de vel bare veldig sultne da? Hehe... Mine er også glade i mat, men de spiser ikke for mye. Blander 50% - 50% med fôr for voksen kastrert katt og kastrert senior, siden de spiser av maten til hverandre uansett. Vurderer uansett å minske på mengden nå til vinteren, siden de er mye inne og lite aktive da. Dessuten jakter de en del, så tror ikke de lider noen nød. Kastrerte katter legger visst veldig lett på seg. Er de aktive da? Regner med at du har dem mest inne, siden de er så unge enda. Og det kan jo være at du bare har store katter. Mine er kompakte og tunge, men ikke feite. Brukte noe mat fra butikk en gang, som reserveløsning, de gikk mere på do da =P Har alltid kasse inne, så kan de være inne om natta hvis de vil. Bruker også sånn matlabyrint, siden eldstemann er en ''matsluker''. Anonym poster: eb2eccb4799552266729026c0a65d4dd
AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #5 Skrevet 25. november 2012 Såfremt at de ikke er feite, men bare store, så er det jo ingen fare enda Katter er vel også kresne i matveien, så det er vel egentlig bare å prøve seg frem. Er jo en del varianter å velge i mellom, både tørr og våt. Men de skal vel ikke bæsje så mye da, hvis maten er bra... Kanskje det er fordi de får voksenmat? Er ingen ekspert, så jeg vet ikke Ville bare nevne Josera, som vi er fornøyde med. Har sett at det er mange sånne ''kattedamer'' her inne, så det er nok noen som har noe lurt å komme med skal du se Anonym poster: eb2eccb4799552266729026c0a65d4dd
Sugerøret Skrevet 25. november 2012 #6 Skrevet 25. november 2012 Har du forsøkt Brit foret? Da vi brukte det på vår,var vi (og bikkja) fornøyde.Fin pels og ikke søplesekker med møkk. Samme for Franks Pro Gold,men det kan være litt mer klønete å få tak i. Om valpen spiser enormt mye og ikke legger på seg,kanskje det kan være mark?
Gjest Lille-pus Skrevet 25. november 2012 #7 Skrevet 25. november 2012 Et godt fullkost for kan anbefales til de to kattene Jeg vil ikke anbefale noen spesiell produsent, men kjøp foret hos en faghandel (dyrebutikk eller vetrinær). De fleste tørrfor er tilsatt appetittvekkende duft, noe som gjerne bidrar til at pus spiser litt mer enn han/hun egentlig har behov for. Noen ganske få produsenter tilsetter ikke slike appetittvekkende duftstoffer, så spør der du tenker kjøpe maten 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå