Hoppe74 Skrevet 6. mars 2004 #1 Skrevet 6. mars 2004 Jeg skal sy min kjole sammen med min svigemor :-) Det blir både veldig personlig og billig. Er det noen som vet hvor jeg kan finne mønster og stoff til brudekjoler?? Hoppa som gifter seg 25 september
Gjest gjest1 Skrevet 27. april 2004 #2 Skrevet 27. april 2004 http://www.sewbridal.com/Patterns/patterns.html
Lullu Skrevet 28. april 2004 #3 Skrevet 28. april 2004 Kult! Da er man rimelig stolt når man går opp kirkegulvet kan jeg tenke meg.
Murf Skrevet 28. april 2004 #4 Skrevet 28. april 2004 Faren (!) til en venninne hadde sydd hennes. Dritfin! Og masse komplimenter både til brud og far. M
Isiselin Skrevet 28. april 2004 #5 Skrevet 28. april 2004 Men dere vet overtroen, ja?? Bruden skal ikke sy et eneste sting på brudekjolen for så mange sting som hun har sydd, så mange tårer blir det i ekteskapet. Ellers ønsker jeg dere lykke til med syingen! Det blir sikkert en vakker kjole...og jeg sier meg enig i et det sikkert blir enda mer spesielt å ha på seg kjolen når en vet at en har sydd den selv! :D
blåveis Skrevet 29. april 2004 #6 Skrevet 29. april 2004 Vurderer det.. Men da måå jeg ha hjelp av mamma.. og hun bor flere timers kjøring unna.. og så må vi jo ha tid.. og klare å samarbeide (det gikk dårlig da jeg var tenåring og alle mammas forslag var )
ragsan Skrevet 12. mai 2004 #7 Skrevet 12. mai 2004 Jeg skal også sy egen kjole. Forloveren min er litt "stõrd" (hun har bodd for lenge i Sverige) pga den nevnte overtroen, men moren min sydde sin kjole selv (av 70-talls gardinstoff...) og foreldrene mine har feiret 30-års bryllupsdag og oppfører seg fortsatt ofte som forelska tenåringer, så jeg er ikke særlig bekymret. Jeg har en del mønster til brudekjole fra før (sydde kjole til bestevenninen min for noen år siden) - disse kan egentlig godt lånes bort dersom noen er interessert. Stoff... Jeg har sju meter thaisilke innkjøpt i Thailand liggende, men jeg trenger noe tyll. Vet ikke helt hvor jeg skal få tak i det, men får vel ta en handletur på grønland en dag. Ellers er Soho (i London) mitt favorittsted å handle stoffer, men tror hverken jeg har tid eller penger til å reise dit før jeg trenger sakene...
Bokalven Skrevet 12. mai 2004 #8 Skrevet 12. mai 2004 Men dere vet overtroen, ja?? Bruden skal ikke sy et eneste sting på brudekjolen for så mange sting som hun har sydd, så mange tårer blir det i ekteskapet. Det har jeg aldri hørt om, faktisk... Åh, men jeg kunne faktisk også tenke meg å sy kjole selv. Jeg elsker å sy! Har heldigvis sydd litt før. Dette er kjolen jeg sist sydde meg. Har desverre ikke blitt noe serlig tid til sying i det siste. Denne kunne jeg godt tenke meg: http://www.sewbridal.com/Patterns/3053/3053.html Spesielt den siste der...
Tari Skrevet 12. mai 2004 #9 Skrevet 12. mai 2004 Det har jeg aldri hørt om, faktisk... Åh, men jeg kunne faktisk også tenke meg å sy kjole selv. Jeg elsker å sy! Har heldigvis sydd litt før. Dette er kjolen jeg sist sydde meg. Har desverre ikke blitt noe serlig tid til sying i det siste. Denne kunne jeg godt tenke meg: http://www.sewbridal.com/Patterns/3053/3053.html Spesielt den siste der... Den siste der var faktisk veldig fin, og jeg som vanligvis syns det er trist med svarte brudekjoler Syns de 2 andre var fine også jeg.
Vimsevips Skrevet 12. mai 2004 #10 Skrevet 12. mai 2004 Denne linken er god. Jeg syr brudekjolen min selv Vet om overtroen, men vet også at alle oldemødrene mine, mormor og mamma sydde sine kjoler selv. Og alle var de lykkelig gift, og mine foreldre er det fortsatt etter snart 33 års ekteskap. Butterick og Vogue mønstre får du kjøpt i de fleste stoffbutikker. McCall`s har jeg ikke sett i butikkene. Stoff får du kjøpt i de fleste større stoffbutikker, på Grønland i Oslo og i spesial butikker, f.eks. Casetino på Majorstua. Får selv god hjelp derfra når det oppstår spørsmål. Ellers kan du jo ta en titt i dagboka mi, mener det ligger noen linker der om ikke noe annet.
Bokalven Skrevet 13. mai 2004 #11 Skrevet 13. mai 2004 Den siste der var faktisk veldig fin, og jeg som vanligvis syns det er trist med svarte brudekjoler Syns de 2 andre var fine også jeg. Ja, ja, så vil du synes jeg blir en trist brud, da. Deg om det.
Tari Skrevet 13. mai 2004 #12 Skrevet 13. mai 2004 Ja, ja, så vil du synes jeg blir en trist brud, da. Deg om det. Nå tror jeg du tok dette litt feil, jeg syns vanligvis det kan bli litt trist med svarte brudekjoler (kun min mening) men syns den du nevnte var veldig fin - altså syns jeg da ikke du ville bli en trist brud!!
Bokalven Skrevet 13. mai 2004 #13 Skrevet 13. mai 2004 Nei, men det er jo slettes ikke sikkert valget faller på den kjolen. Jeg vet bare at jeg skal ha sort kjole. Hvit er for meg uaktuelt, jeg mistrives sterkt i hvitt.
Tari Skrevet 13. mai 2004 #14 Skrevet 13. mai 2004 Nei' date=' men det er jo slettes ikke sikkert valget faller på den kjolen. Jeg vet bare at jeg skal ha sort kjole. Hvit er for meg uaktuelt, jeg mistrives sterkt i hvitt.[/quote'] Ok, men ikke heng deg opp i at jeg sa det at jeg syns sorte kjoler kan være triste da.. Jeg syns kjolen var fin jeg, og du kommer sikkert til å være fin i kjolen du velger selv om det blir en annen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå