Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i lang tid hatt kontakt med en mann på internett, og vi har blitt godt kjent. Jeg har etter hvert innsett at jeg er forelsket i han, og han har sagt at han har noen følelser for meg som likner forelskelse.

Jeg lurer derfor på om noen her har opplevd å være forelsket i en de aldri har truffet før? Møttes dere og hvordan gikk det da? Hadde dere samme kjemi og ble forelsket i virkeligheten også? Var personligheten til den du møtte slik du hadde oppfattet personligheten gjennom den skriftlige kontakten? Var det rart å møte hverandre?

Vil gjerne høre noen historier! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ettersom du aldri har møtt han så er det jo på en måte ikke HAN du er forelsket i men heller en illusjon av hvordan du tror at han er. Heldigvis så stemmer faktisk denne illusjonen noen ganger :)

• Liker 6
Skrevet

Såklart går det ann hvis dere har snakkes veldig mye sammen over lang tid, sett bilder av hverandre, snakket på telefon, chattet og snakkes med webcamera osv :) Jeg vet om flere som traff kjæresten på internett, noen ble sammen før de til og med møttes (var unge og bodde i forskjellige land, men var sammen lenge), andre har møttes og kjemien har liksom stemt helt :)

Anonym poster: 77ad317965af1ef14bce9c4fc7a82abf

Skrevet

nei det går ikke. å jeg tenker automatisk at det er ganske så patetisk.

Anonym poster: be67434edd772b5b12bade62a39b7b97

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet

Skikkelig patetisk å møte sitt livs kjærlighet på denne måten? Jaja, da er jeg vel patetisk, og kan fint leve med det :)

• Liker 5
Skrevet

Klart det går an! Jeg var superforelsket i en jeg traff å internett i tenåra. Det var god kjemi da vi møttes også, men det ble ikke noe mer utav det pga at han fant ut at eksen var gravid. Like greit, egentlig.

Gjest Sága Grotesque
Skrevet

Strengt tatt er det alltid en illusjon man forelsker seg i, iallfall slik jeg tenker. En illusjon er dog ikke noe som skal undervurderes, og jeg mener helt klart man kan forelske seg "på ekte" i en man aldri har møtt. Du kjenner selv om følelsene er der eller ikke, hva andre mener burde ikke være av særlig betydning.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Vel, illusjon. Jeg har nå vært sammen med min kjære i fire år, og vi ble kjent på samme måte som TS beskriver. Så ja, det går an :)

Skrevet

Jeg har det. Møttes på nett og snakket ett år på tlf/msn/sms før vi møttes, og vi klikka kjempebra. Har nå drevet på i nærmere to år, og ting går fremdeles kjempebra. Men dersom dere ikke har snakket på tlf burde dere gjøre det, for da får man ett litt bedre inntrykk av hvordan personligheten faktisk er. Var litt rart og kleint i starten første gangen vi møttes, men det tok to minutter, så var alt som det skulle være :)

Skrevet

Har det akkurat som deg TS. Burde vel møte han snart.

Når skal dere møtes? :)

Anonym poster: dc46b6664838b395512bef16db2acfa0

Gjest proteinet
Skrevet

Det er mulig. For rundt ti år siden var jeg forelsket i Johnny Deep. Jeg hadde aldri møtt ham, men følelsene var ekte. :opplyser:

• Liker 2
Gjest proteinet
Skrevet

Det går an. Følelsene er jo der selv om de ikke har møtt hverandre enda, om forholdet vil fungere når de møtes og blir ordentlig kjent, det er en annen sak.

Skrevet

Ja. Ene snakket jeg med i ca. tre år før vi møttes, det siste halvåret romantisk snakk. Vi var sammen i tre år og han flyttet ned til meg.

Han andre snakket jeg bestevenn/romantisk med i 2-3 år, og etter noen år uten å snakkes tok jeg kontakt igjen. Vi snakket veldig kjæreste med en gang gang nr. 2 og møttes etter to måneder. Vært sammen i to år nå - med planer for fremtiden og det hele.

Og jeg ville tørre å påstå at snakk på internett gir et mye virkeligere bilde av en person enn å møte en random på en bar. Jeg har ihvertfall snakket i timesvis daglig om alt mulig og visste nærmest alt om personen før vi møttes - og selv etter mange år i forhold (avstand men møtes mye og snakker daglig på telefonen) har jeg fortsatt ikke funnet ut noe overraskende.

• Liker 1
Skrevet

Jeg snakket med en fyr på msn og meldinger i 8 år før vi møttes:p Fikk aldri følelser for han, det hadde jeg ikke klart uten å møte han. Men ble på en måte glad i han, en venn jeg sendte melding til om jeg så noe rart, opplevde noe morsomt ol.

Folk er forskjellige. Noen kan bli forelsket å møte personen, andre ikke. Men husk at følelsene kan endre seg når du møter han:)

Anonym poster: 7b802865f11558b79cd444b881951fee

Skrevet

Skikkelig patetisk å møte sitt livs kjærlighet på denne måten? Jaja, da er jeg vel patetisk, og kan fint leve med det :)

ikke patetisk å møtes på nettet. men å bli forelsket i en man aldri har møtt.

Gjest Purple Haze
Skrevet

ikke patetisk å møtes på nettet. men å bli forelsket i en man aldri har møtt.

Som sagt, jeg kan fint leve med at du synes det. Vi ble forelsket før vi møttes. Snakket sammen på sms, msn, cam og telefon i tre måneder før vi møttes. Man blir faktisk veldig godt kjent på den måten. Og på en helt annen måte enn om man treffes på byen, f.eks.

Skrevet

Jeg hadde kontakt med en mann i halvannet år. Kun på nett. Msn, mail.. Vi pratet om alt.. livet. Hverdagene, utfordringer, gleder..

Jeg vet ikke om jeg ble forelsket.. Jeg ble nok mer fasinert over hvor fin fyr han var..

Etterhvert ble jeg glad i han. Høres kanskje rart ut, men vi var (ble) gode venner.

En dag, etter halvannet år, bestemte vi oss for å møtes.. og da falt alt på plass.

Ikke hadde jeg trodd man kunne være bestevenner og elskere på samme tid..

Men, joooo.. det går.

Seks måneder etterpå flyttet vi sammen - og siden har det faktisk vært et eventyr.

Han er den han har sagt, gitt inntrykk og avtrykk ;) av at han er..

Han holder det han lover, er trygg, gjør meg trygg (stjerne i boka!).. inkluderende, lojal, kjærlig og lidenskapen blir større og større for hver dag..

Magisk..

Det sa ikke "pang" når vi møttes..

Det var mer som å "komme hjem".. Ja, endelig lande... .

Åhh.. jeg er veldig heldig... i know <3

Skrevet

Ja, det går ann.

Anonym poster: 789574bb059e3045574bacef3a608428

• Liker 1
Skrevet

Har opplevd det tidligere, og opplever det igjen nå: Ja, det går ann å bli forelsket uten å ha møtt de. Det er jo personen man forelsker seg i, og det er fullt mulig å få et temmelig godt inntrykk av hvordan noen er som person selv om man kun kommuniserer via chatting.

Min erfaring er at folk i det store og det hele viser seg å være slik man forventet.

Anonym poster: 0be64889f5cb3c05c9b733ffdeccb7b9

• Liker 1
Skrevet

ja, jeg vil tro det går.

Jeg traff kjæresten min på nett. En liten stund etter vi møttes reiste til utlandet. Vi holdt kontakten via nett, og noen få treff innimellom. Forelskelsen har absolutt blomstret opp og vokst gjennom kontakten vi har hatt via nett. Nå hadde vi riktignok vært sammen en liten stund før jeg reise, men jeg tror allikvel ikke at vi hadde vært så forelset i hverandre om det ikke var for kontakten vi hadde over internett da jeg var borte.

Nå er vi sammen i virkeligheten igjen, og jeg tror ikke vi ville hatt det så fint som vi har det og vært så forelsket, om det ikke hadde vært for nettkontakten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...