AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #1 Skrevet 25. november 2012 Jeg har aldri hatt speilreflekskamera, men vurderer nå å gå til innkjøp av et. Jeg har ikke peiling på slike kameraer, og trenger et som er lett for nybegynnere å forstå, men også et som gir gode bilder. Jeg har ingen priggrense, men det bør ikke være blant de dyreste. Hva er det egentlig som er forskjellen på et kompaktkamera og et speilrefleks? Anonym poster: fa365d5f78371bb3b2248a3b0c8a7cf2
Safira Skrevet 25. november 2012 #2 Skrevet 25. november 2012 Et speilreflekskamera (og systemkamera) har utbyttbar optikk, det har ikke et kompaktkamera. Her står litt mer om forskjellene. Om du trenger et speilreflekskamera eller ikke er ikke godt å si. Man får mye ut av gode kompaktkameraer også. Du kan kjøpe en av de billigste modellene, bildekvaliteten er så bra i dag at du ikke vil se forskjell på de og de dyreste. Det som imidlertid vil utgjøre en forskjell er om du vet hvordan du skal bruke kameraet. Jeg vil anbefale deg å lese både manualen og om blender, lukker og iso. Og så bør du gå i en butikk og klå litt på de forskjellige kameraene. Kjøp det du liker best
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå