Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har veldig lyst til å bli veterinær, og lurer på hvordan videregående vil se ut for meg da? Jeg skal selvfølgelig gå studiespes. men lurer på hvordan løp jeg skla gå?

Kan jeg gå studiespes samfunnsfag? hvilke fag må jeg velge 2. og 3. året da??

Takk for svar!

Anonym poster: 0e2a629a0d0b31518a5f8d2218de192d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å bli vetrinær må du gå studiespesialiserende med realfag. En venninne av meg skal bli det og hun har alle realfagene: fysikk, kjemi, biologi og realfaglig matte.

Anonym poster: 1bb6475982c06aa36d302ded535f4dbb

Gjest proteinet
Skrevet (endret)

Du trenger ikke å ha fag som fysikk og biologi for å søke på veterinær, du må kun ha S1 og S2 matte (eller R1) og full fordypning i kjemi.

Endret av proteinet
Skrevet

Du trenger ikke å ha fag som fysikk og biologi for å søke på veterinær, du må kun ha S1 og S2 matte (eller R1) og full fordypning i kjemi.

Tusen takk for svar!Så dette gjør jeg:Studeiespesialisering realfag1vgs fellesfag2vgs R1 og kjemi (biologi og fysikk da? Har hørt at man må ha biologi, kjemi, fysikk og R matte)3vgs R2 og ?:)

Gjest proteinet
Skrevet (endret)

Tusen takk for svar!Så dette gjør jeg:Studeiespesialisering realfag1vgs fellesfag2vgs R1 og kjemi (biologi og fysikk da? Har hørt at man må ha biologi, kjemi, fysikk og R matte)3vgs R2 og ? :)

Som sagt, det stilles ikke krav om å ha verken biologi eller fysikk for å søke veterinær, men du kan jo alltids ta biologi, da faget er relevant for veterinærstudiet. Og du må kun ha R1-matte (eventuelt S1 og S2). Dersom du sliter med mattefag, tar du S-matten.

Du har S1 og kjemi 1 2. året. 3. året har du S2 og kjemi 2.

Endret av proteinet
Skrevet

Som sagt, det stilles ikke krav om å ha verken biologi eller fysikk for å søke veterinær, men du kan jo alltids ta biologi, da faget er relevant for veterinærstudiet. Og du må kun ha R1-matte (eventuelt S1 og S2). Dersom du sliter med mattefag, tar du S-matten.

Du har S1 og kjemi 1 2. året. 3. året har du S2 og kjemi 2.

Tusen takk!! Dette hjalp MYE

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...