Anoia Skrevet 25. november 2012 #1 Skrevet 25. november 2012 Hvordan er stilen deres, og hvor handler dere hen? Og hvor gamle er dere? Selv strever jeg litt med å få til en garderobe som passer for en voksengoter, blir som oftest til at jeg går i de samme svarte og grå hettegenserne hele tiden. Har lyst til å være litt mer pyntet og feminin og beholde den mørke stilen uten å se ut som en 14 år gammel satansmurf
AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #2 Skrevet 26. november 2012 Jeg har en slags mori girl/bohem-inspirert stil og finner sjelden noe jeg liker i butikkene, så jeg ender som regel opp med å sy selv. Det er ganske enkelt, og givende! Er i midten av tyveårene ca. (Har du sjekket ut Etsy? Der ser jeg ofte klær som passer inn i diverse alternative stiler) Anonym poster: dbf7f3740ea390e331e414d8afee636c
FantasDick Skrevet 26. november 2012 #3 Skrevet 26. november 2012 Jeg er absolutt ingen ekspert, men kler meg gjerne litt mørkt selv. Kan du legge ut noen bilder som forklarer i hvilken grad du ønsker å kle deg gotisk, så blir det kanskje litt lettere å komme med eksempler?
Upadiela Skrevet 26. november 2012 #4 Skrevet 26. november 2012 Åh, spennende! Er veldig nøytral i stilen, type t-skjorte og jeans, men jeg elsker å høre om og bli inspirert av andre stiler
Gjest Nanne70 Skrevet 27. november 2012 #5 Skrevet 27. november 2012 Er ikke i nærheten av goth selv, men kanskje du kan finne inspirasjon på disse bloggene/nettsidene? http://ultimategothguide.blogspot.no/ http://www.theseamstress.co.uk/ http://www.tumblr.com/tagged/grown-up-goth http://sophistiquenoir.com/ http://pinterest.com/florbraz/grown-up-goth-military-subcultural-fashion-dressco/
Gjest Keikolina Skrevet 27. november 2012 #6 Skrevet 27. november 2012 Jeg går kledd sånn jeg gjorde for 14 år siden, hettegensere og olabukser, tror jeg kan trenge en ny stil, men cardigans og bluser får meg til å føle meg som ei gammal kjærring, er snart 29 men.. Ha ha ha.
student86 Skrevet 27. november 2012 #7 Skrevet 27. november 2012 Hvordan er stilen deres, og hvor handler dere hen? Og hvor gamle er dere? Selv strever jeg litt med å få til en garderobe som passer for en voksengoter, blir som oftest til at jeg går i de samme svarte og grå hettegenserne hele tiden. Har lyst til å være litt mer pyntet og feminin og beholde den mørke stilen uten å se ut som en 14 år gammel satansmurf Heisann, jeg er ingen gother - men jeg kan uansett svare på spørsmålene dine:) Jeg er i midten av tyveårene. Stilen min varierer, men har en søt/romantisk grunntone i seg. For det meste føler jeg meg ganske main stream siden jeg har fått en tendens til å gå i cardigans og jeans. Av og til går jeg med kjole, selv på vinterstid. Hvis jeg f.eks. har en hvit kjole, har jeg hvit hårpynt til. Mange sier det lyser opp dagen deres å se en litt annerledes stil. Jeg kan også gå kledd helt i svart, men da har jeg også en svart blomst i håret… og gjerne turkis eyeliner, f.eks. Jeg føler meg ikke fjortis selv om jeg bruker søt hårpynt, for så lenge resten av antrekket ser bra ut, blir hårpynten bare prikken over i’en : ) Jeg finner skatter overalt, kanskje mest på Bik Bok, Vero Moda etc., men det har kanskje mest med fasong/størrelser å gjøre;)
Anoia Skrevet 27. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2012 Jeg kan også gå kledd helt i svart, men da har jeg også en svart blomst i håret… og gjerne turkis eyeliner, f.eks. Jeg føler meg ikke fjortis selv om jeg bruker søt hårpynt, for så lenge resten av antrekket ser bra ut, blir hårpynten bare prikken over i’en : ) Jeg finner skatter overalt, kanskje mest på Bik Bok, Vero Moda etc., men det har kanskje mest med fasong/størrelser å gjøre;) Er veldig med på den! Liker å kle meg i f.eks en enkel og søt svart kjole og en eller annen iøyenfallende detalj som f.eks en sommerfugl i håret, et par hansker eller noen kule strømper Har sjekket litt rundt på etsy og funnet bl.a noen enkle, korte ullkjoler jeg kunne tenke meg - synes det er særlig vanskelig å kle meg feminint i kulda, det er jeg kanskje ikke alene om Ellers så liker jeg best en "lett" og casual mørk stil, kommer ikke til å kle meg i tunge fløyelsskjørt og blonder til hverdags Likte spesielt godt denne og denne siden, Nanne70, her var det mye jeg kunne tenke meg å gå i! Andre eksempler på hva jeg liker: Jeg synes forøvrig det er helt forferdelig vanskelig å finne "basisklær" i butikkene for tiden. Alt har enten skikkelig rare passformer som jeg ikke kler eller liker overhodet, eller så har de stygge detaljer. Rett og slett "tantete"... Eller kanskje jeg leter på feil steder, har dere noen tips...?
Anoia Skrevet 27. november 2012 Forfatter #9 Skrevet 27. november 2012 Og, og...! Hetter!!! Elsker hetter! De må være digre, og gjerne være spisse i enden Er på leting etter en god og varm cardigan, men det er jo bare hetteløse å finne :/
Anoia Skrevet 27. november 2012 Forfatter #10 Skrevet 27. november 2012 Og bare for å spamme ned tråden ytterligere : Og gjerne sånn til fest!
Binta Ba Skrevet 27. november 2012 #11 Skrevet 27. november 2012 Jeg tror du kan finne mye på ebay, og kanskje noe på illusion og på body map..? Bare husk å sjekke cm-beskrivelse på størrelser ved ebay-bestillinger. Jeg kler meg i kjoler året rundt, sørger bare for å bruke ullstrømpebukse, og eventuelt en vanlig tights over der igjen;) Foretrekker man ekstra i tillegg, kan jo en lang kåpe gjøre susen. Stilen min er vel litt bohemsk, tenker jeg. Eller bootyliscious, alt etter humøret. Enten trange tights el bukser i mønstre og farger, eller fargerike/plaine kjoler. På vinter med enkle eller røffe boots, alt etter som hvor kaldt det er. Jeg er veldig glad i lag på lag..
Anoia Skrevet 27. november 2012 Forfatter #12 Skrevet 27. november 2012 Jeg har bestilt en del fine ting fra ebay, bl.a et par råtøffe Demonia-boots. Men innenfor goth-sjangeren er det gruelig mye japansk å finne, mye av det med alt for korte ermer og bein til meg Men ser det er mye bra fra f.eks Lip Service og Spin Doctor også, inkl masse vintage!
Binta Ba Skrevet 27. november 2012 #13 Skrevet 27. november 2012 Jeg har bestilt en del fine ting fra ebay, bl.a et par råtøffe Demonia-boots. Men innenfor goth-sjangeren er det gruelig mye japansk å finne, mye av det med alt for korte ermer og bein til meg Men ser det er mye bra fra f.eks Lip Service og Spin Doctor også, inkl masse vintage! Fordelen med å bruke mye sort ( og muligens en del rødt..? ) er jo at de fleste butikker har de fargene. Prøv Indiska for kjoler/cardigans. Om du bor i Oslo; sjekk ut Uff butikkene, både i storgata, og den ved Jernbanetorget. Man må lete litt, men man kan finne utrolig mye fint der. Om du vil ha billige basis-klær, dra opp til Mortensrud-senteret. Oppe i 3etasje er det en outletbutikk med hovedsakelig klær fra Cubus; jeans, skjorte, singletter, undertøy, kjoler, topper, osv, osv..
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #14 Skrevet 27. november 2012 http://www.phazeclothing.com/ der har de mye forskjellig. synes det er mye bra der:) Anonym poster: e3ff072c3aa5cb582a0c13cc05106039
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå