Gå til innhold

Kan enslige bli fosterforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og kan man bli det hvis man har gått til psykolog i et par år i løpet av livet? Mener er man uskikket fordi at man har hatt behov for psykolog tidligere? Kan man være en sterkere ressurs for en ungdom om man har mere bagasje man har fått bearbeidet kanskje?

jeg bare lurer for jeg etter år med sykdom og vanskelige hendelser føler jeg overskuddet er iferd med å vende tilbake. Jeg har igjen noe å gi til noen som trenger det,

Og jeg har husrom til et trengende barn /ungdom. Familie, godt nettverk,

Er det bruk for slike som meg montro?

Anonym poster: 3a962f23c3f6207fb77e2e31cc9746d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan vel egentlig bare barnevernet svare på.

Ta en telefon til ditt lokale BV kontor og hør med de. Det er som regel et kjempestort behov for fosterfamilier rundt om i landet, og de eneste som kan gi deg et korrekt svar er de.

Skrevet

ja enslige kan være foster foreldre.

Anonym poster: 3b3280b32350c80c94cb9e72d49131f4

Skrevet

Enslige kan bli fosterforeldre ja.

Du kan jo også vurdere å bli avlaster i helgene?

Anonym poster: c37fb6cffc6b88b1a430e851292620b9

Skrevet

Ja, man kan, men jeg tror ikke man blir et naturlig valg for barnevernet. Jeg plassert hos en enslig eldre kvinne som var uføretrygdet grunnet psykisk og fysisk helse. Et av hennes barn var faktisk tatt ut av hjemmet i sin tid, men hun fikk likevel overta omsorgen for meg. Hun kjente til meg og min situasjon fra før, hvis ikke tror jeg neppe hun hadde blitt vurdert. BV var riktignok veldig skeptiske, men det er det beste som har skjedd meg:) Plutselig lå det matpakke i skolesekken min daglig, og fikk jeg gode karakterer, tok "mor" stolt ringerunden på bygda;)

Dersom du ikke er helt sikker på hvor du står i forhold til fosterbarn enda, så er avlastningshjem og støttekontakt også noe du kan vurdere. Det kan bety mye for noen små! Ring og hør med BVT, så hjelper de deg på vei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...