AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #1 Skrevet 25. november 2012 og foreldre som husher sine små barn avgårde for å tigge. Er jo ikke sesongen nå....heldigvis.... men får allikevel lyst til å ta det opp noe jeg har erfart Eksempelvis en far som ringer rundt til bekjente for fortelle at den 6 år gamle datteren har lyst til å gå, ja er klar til å gå Halloween hos dem. Er i farta liksom. Kjenner jeg får helt avsmak jeg. Julebukk derimot er veldi greit. Men det er noe irriterende med å tigge knask og at foreldrene oppfordrer til det . Er det greit å si at man ikke er begeistret for det eller er man smålig da? Halloween blir definivt dagen jeg tar meg en tur bort for da har jeg jo en god grunn, til å slippe å forholde meg til hele greia. . Hva synes dere? Anonym poster: c150aee27df3add43b57cdb45e63d19b
Redbull Skrevet 25. november 2012 #2 Skrevet 25. november 2012 Er aldri hjemme da. Barnet mitt kommer ikke til å gå det før det er mye eldre og vil gå fordi alle vennene hennes vil det
super-s Skrevet 25. november 2012 #3 Skrevet 25. november 2012 Jeg liker å kle meg ut og "feire" halloween, men tradisjonen med at barn skal gå fra dør til dør og tigge godteri synes jeg er litt unødvendig (selv om jeg gjorde det selv da jeg var liten). Synes det hadde vært bedre om de hadde "feiret" dagen hjemme hos noen og fått godteri der. Heldigvis kommer det ingen barn her jeg bor.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #4 Skrevet 8. juni 2016 Jeg synes det er teit og unødvendig, de minste barna blir redde og det blir noen av de eldste å. Hvorfor skal man lære barn å tigge? Det skjønner jeg ikke. Og det er veldig tullete å hedre de døde akkurat den dagen men glemme alle andre. Anonymkode: 35276...52a 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #5 Skrevet 8. juni 2016 Jeg synes halloween er helt greit, og har ikke noe imot det så lenge barn og voksne oppfører seg. Dvs respekterer at ikke alle feirer halloween. Julebukk liker jeg derimot ikke. Anonymkode: d2202...9c5
Gladius Veritatis Skrevet 8. juni 2016 #6 Skrevet 8. juni 2016 Halloween er okkult og farleg. At foreldre tillet små born å vere med på ei sånn feiring er ei stor skam. Burde lagt ned heile halloween etter mi meining. 2
PaperFlower Skrevet 8. juni 2016 #7 Skrevet 8. juni 2016 Jeg husker hvor morsomt jeg syntes det var når jeg var barn. (Sent 90-talls, tidlig 00-talls...) Å kle seg opp var halve moroa. Resten av moroa var å få gå rundt og vise frem kostymene sine til så mange folk som mulig. Gjerne få litt skryt og kanskje få bilde tatt. (Da av folk vi kjente.) Det med godteri var bare en ekstra morsomhet, men ikke noe som jeg personlig brydde meg kjempemye om. Men jeg skjønner at noen synes det blir unødvendig og litt sært. Tenker man på det med en annen synsvinkel er det jo igrunn det: fremmede barn går rundt, ringer på døra og tigger om godteri. Da jeg var ung var det også vanlig å "straffe" de som ikke ga godteri. De ordentlige bråkmakerne pleide å kaste egg, ødelegge ting på trappa, o.l. De litt "snillere" pleide å kaste dopapir, klæsje litt ansiktsmaling på trappa eller dørhåndtak... Noe jeg absolutt nå som voksen synes er helt, helt uakseptabelt. Vet ikke om det har forandret seg nå eller ikke? Er det fortsatt vanlig? Det var jo en grunn til at vi sa "knask eller knep", men håper det fortsatt ikke er like vanlig. Jeg synes at folk som ikke ønsker å delta i Halloween-oppstyret burde få lov til å si ifra, og dermed slippe å må forholde seg til det. Kanskje aller mest eldre som ikke helt skjønner hva det er og folk med dårlig råd. Kjedelig å må stå der å skuffe 20-30 barn på en og samme kveld, for du ikke har noe å gi. Men andre folk som heller ikke har lyst til å være med burde jo få slippe. Skulle ha vært en slags uskreven regel der de som "er med" skulle ha hatt synlig Halloween-pynt (f.eks. et gresskar)., og de som ikke hadde noe slags Halloween-pynt skulle man ikke ha gått til. Men mulig det blir litt vanskelig å gjennomføre akkurat det. Julebukk har jeg aldri hatt noe slags forhold til, tror ikke noen driver med det her jeg bor en gang, så det kan jeg ikke uttale meg om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå