Sucre Skrevet 25. november 2012 #1 Skrevet 25. november 2012 (endret) Dette er den første julegaven jeg skal kjøpe til henne, og derfor har jeg bestemt meg for å kjøpe et smykke til henne. Hun kler ikke gult gull, så jeg har sett på et halskjede i hvitt gull. Budsjettet er mellom 1000-1500 og det første som slo meg var dette: Alt:1 http://www.bjorklund...-i-hvitt-gull97 Alt:2 http://www.bjorklund...-i-hvitt-gull20 Jenta er 24 år gammel, og jeg ber dere her på forumet om et ærlig svar. Er hun for gammel for et hjertesmykke? Eventuelt har dere noen andre tips i hvitt gull til den prisen? Her er et eksempel på hvilke øredobber hun bruker. Jeg har ikke så god peiling, så alle svar mottas med takk Endret 25. november 2012 av Sucre
Gjest Anastasia Skrevet 25. november 2012 #2 Skrevet 25. november 2012 (endret) Nei, man blir aldri for gammel for enkelte ting. Men om det er hennes smak/stil er en annen ting. Jeg hadde blitt veldig glad for noe slikt, og jeg er 33 år gammel. Men det kommer jo også ann på hva du legger i det hjertesmykket, jeg tolker det dithen at du er veldig forelsket/glad i henne, og hjerte smykket er ett symbol på det. Men det er nå min tolkning. Endret 25. november 2012 av Anastasia 5
Binta Ba Skrevet 25. november 2012 #3 Skrevet 25. november 2012 Det er nok veldig avhengig av smak, tenker jeg. Personlig hadde jeg neppe blitt glad for den type smykke, men du vet nok gjerne best hva som passer henne. Liker hun enkle ting, uten mye dilldall? Foretrekker hun å ha smykkene på brystkassen, eller lange, dinglende typer? Bruker hun ofte ting med stener i? Er dette et smykke du vil hun skal bruke hele tiden, eller ved spesielle andledninger? Egentlig skulle dere gådd tilfeldigvis forbi en forretning, og vindusglodd litt.. 4
Gjest heklepleddet Skrevet 25. november 2012 #4 Skrevet 25. november 2012 Jeg synes det smykket er kjempefint. Men sånt er som Binta Ba sier veldig avhengig av smak. Folk er forskjellige. Det kan være lurt å skaffe seg litt peiling på stiler hun liker. 3
Sulosi Skrevet 25. november 2012 #5 Skrevet 25. november 2012 Jeg ville gjerne hatt et hjertesmykke men da i en annen stil enn på bildet. Disse synes jeg er fine: http://www.bjorklund.no/bjoerklund-produkter/halssmykker/hvitt-gull/stener/halssmykke-i-hvitt-gull107 http://www.bjorklund.no/bjoerklund-produkter/halssmykker/hvitt-gull/perler/halssmykke-i-hvitt-gull35 4
Sucre Skrevet 25. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 25. november 2012 (endret) Hun har aldri gått med smykke mens vi har vært sammen. Men iom at det er første julegaven og første smykket jeg kjøper til henne, så tenkte jeg et hjertesmykke. Hun er litt inadvendt oslojente, kanskje litt veslevoksen men samtidig jentete og veldig forelsket. Men samtidig har hun en kommersiell stil (følger massen). Dessverre litt for glad i Michael Kors og dyre ting, men heldigvis forlanger hun ikke det av meg siden jeg er student enda. Endret 25. november 2012 av Sucre
Sucre Skrevet 25. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 25. november 2012 Jeg ville gjerne hatt et hjertesmykke men da i en annen stil enn på bildet. Disse synes jeg er fine: http://www.bjorklund...i-hvitt-gull107 http://www.bjorklund...-i-hvitt-gull35 Takk for forslag
flow Skrevet 25. november 2012 #8 Skrevet 25. november 2012 (endret) Altså, ikke meningen og være frekk. Men jeg er selv en jente som ikke liker og gå med så mye smykker, og det blir kun til veldig spesielle anledninger. Fikk et par smykker av min kjære i begynnelsen av forholdet. Dessverre forandret ikke dette på at jeg ikke gikk med smykker, så de ble sjelden brukt. Så jeg ville kanskje funnet på noe annet. Alle kan ikke like smykker, og du kan finne andre gaver som viser henne at du er veldig glad i henne. Kanskje hun har noen interesser som hun trenger noe til? Eller kanskje du husker noe hun en gang har nevnt at hun har lyst på? Selv hadde jeg syntes at dette var mer romantisk enn et smykke, siden jeg aldri går med det jeg heller. Endret 25. november 2012 av flow 8
Sucre Skrevet 25. november 2012 Forfatter #9 Skrevet 25. november 2012 Trenger ærlige svar, men jeg tar sjansen alikevel på et smykke, jeg tror hun egentlig er glad i det. Hun nevnte i forbifarten i sommer hvordan gult gull ikke passet til henne, og at hvitt kledde henne bedre. Det er bare det at jeg ikke har noe å sammenligne med, og jeg bor ikke med henne enda, så kan ikke rote i smykkeskrinet akkurat 1
Gjest badeand1 Skrevet 25. november 2012 #10 Skrevet 25. november 2012 (endret) Trenger ærlige svar, men jeg tar sjansen alikevel på et smykke, jeg tror hun egentlig er glad i det. Hun nevnte i forbifarten i sommer hvordan gult gull ikke passet til henne, og at hvitt kledde henne bedre. Det er bare det at jeg ikke har noe å sammenligne med, og jeg bor ikke med henne enda, så kan ikke rote i smykkeskrinet akkurat Du har aldri sett henne med smykke i det hele tatt? Da tror jeg gaven er ganske dødfødt.. Men skal du likevel gi et smykke så ville jeg gått for noe enkelt, men ikke et hjerte. Noe ala det sulosi la ut. Endret 25. november 2012 av Mortem 6
Jolene Skrevet 25. november 2012 #11 Skrevet 25. november 2012 Nydelige smykker! Ellers så har jeg lagt min elsk på dette fra Mark by Mark Jacobs: Link 4
Gjest puffy Skrevet 25. november 2012 #12 Skrevet 25. november 2012 Søtt! Jeg hadde blitt veldig glad for smykke selvom jeg bruker det sjeldent. Likte det andre du postet best! Lykke til med gavekjøp! 3
Binta Ba Skrevet 25. november 2012 #13 Skrevet 25. november 2012 (endret) Synes det Gitte89 postet var penere enn originalen, men alt dette fra oss her blir en smakssak. Jeg står for forslaget; Vals rundt i byen, gå og dagdrøm dere i butikkvinduer, "gå tilfeldig forbi en gullsmed" og se litt på smykker, prøv å fiske litt ..og personlig synes jeg det er litt "bortkastet" å bruke over 1000kr på et smykke som neppe vil brukes ofte, spesielt når man ikke er sikker på smak, og spesielt når du er student. Men DET er igjen ditt valg, bare husk at summen ikke nødvendigvis representerer tanken bak det hele. Endret 25. november 2012 av Binta Ba 2
riotgrrrl Skrevet 25. november 2012 #14 Skrevet 25. november 2012 Jeg er 24, og ville blitt glad for et smykke, men ikke så veldig for det første du postet da det overhodet ikke er min smak. Det ville vitnet om at min kjære overhodet ikke kjenner meg For å være ærlig så synes jeg du burde prøve å finne noe mer spesielt enn et vanlig "hvilken-som-helst-gullsmed-smykke", som står litt i stil til hvordan hun er til vanlig - da er det større sannsynlighet for at hun faktisk bruker det. Jeg synes det Gitte postet var veldig fint. Ellers ville jeg blitt glad for noe som dette: http://www.etsy.com/... heart necklace, men det er jo fordi det passer til "meg", og jeg kan bruke det til hva som helst, selv om jeg ikke bruker smykker spesielt ofte. De du postet var litt mer "pyntesmykker", og jeg ville heller hatt noe jeg kunne tatt på meg hver dag. Men det er bare meg, dette vil jo selvsagt variere etter hvilken jente du har tenkt til å kjøpe smykket til. Forrige jul fikk jeg disse øredobbene fra Dyrberg/Kern av kjæresten min, bare i sølv: http://www.angeladan...e-drop-earrings. Jeg synes de er klassiske og pene, men brukes kun til spesielle anledninger da jeg synes de er litt "for mye" til hverdags. Ellers har jeg fått dette smykket fra Marc by Marc Jacobs av ham: http://www.google.no...,r:25,s:0,i:163, og det bruker jeg ofte, mye fordi anhenget minner meg om en sang av favorittartisten min. Sånt blir jeg glad for. 2
Chelmon Skrevet 25. november 2012 #15 Skrevet 25. november 2012 Jeg synes de 2 TS postet var nydelige, jeg hadde blitt kjempeglad for noe slikt. 4
Knikte Skrevet 25. november 2012 #16 Skrevet 25. november 2012 Jeg er over 30 år gammel og har faktisk det andre smykket TS linket til. Jeg fikk det fra mannen min. Jeg brukte ikke å gå med smykker før jeg fikk det, men det var så nydelig at nå har jeg hadt det på meg i 3 år. PS: den første julen hadde vi bare vært sammen i noen få mnd så da safet han og gav meg noen nydelige øredobber. 1
Sucre Skrevet 25. november 2012 Forfatter #17 Skrevet 25. november 2012 (endret) Har snoket litt på et par bilder av henne i år. Her er det hun bruker som øredobber: (kanskje ikke helt samme modellen, men veldig likt) Endret 25. november 2012 av Sucre
lizzie88 Skrevet 25. november 2012 #18 Skrevet 25. november 2012 Jeg er selv 24 år, og mener at jeg er for voksen til å gå med hjertesmykke... Men, igjen, så kan du jo kjøpe smykke og få med byttelapp om hun ikke liker det? :D 1
Gjest -Ninni- Skrevet 25. november 2012 #19 Skrevet 25. november 2012 Hun er ikke for gammel til å bruke hjertesmykke, synes begge de du linket til var veldig fine jeg. Og om hun bruker øredobber, så bruker hun nok gjerne et smykke hun har fått av kjæresten sin også. 1
Matty Skrevet 27. november 2012 #20 Skrevet 27. november 2012 Jeg er selv på alder med kjæresten din. Jeg for min del er ikke veldig glad i hjertesmykker, ikke fordi det ikke er pent, får bare konfirmasjon-feeling av det. Men vet mange andre på min alder liker det. Som nevnt over - kanskje kan det være lurt å safe med ett par øredobber.... Kanskje letter å finne noe hun liker der, som hun også kan bruke ofte. Ett par enkle pene i sølv eller hvit gull! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå