Gå til innhold

Den beste slalåmbakken


Gjest Carmelita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

trysil... den har alt! en liten by i seg selv med bar restauranter kiosker lekebutikker osv... den har alt. bakkene er supre aldri kø, lange fine bakker og myyyye å velge mellom..- dessuten skjer det alltid noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena
trysil... den har alt! en liten by i seg selv med bar restauranter kiosker lekebutikker osv... den har alt. bakkene er supre aldri kø, lange fine bakker og myyyye å velge mellom..- dessuten skjer det alltid noe der.

Dette kan eg tru på! Men eg har aldri vore der sjølv... :cry: Har så lyst!

Eg brukar Røldal skisenter. Der er så såååå fint og så bredt og flott snø.

Men det er jo fordi eg bur nermare det enn foreks Voss eller Hovden som eg og brukar litt.

Samt Folgefonna i Jondal! Supah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry jenter, dere tar feil. Har bodd i syd-Tyskland i 3 år og stått MASSE på ski i alpene. Og det er bare EN bakke i Norge som gir meg nærheten av samme opplevelse: Narvik. Det er en super bra bakke, og følelsen av å nærmest hoppe ut i sjøen når du går over et heng er sinnsyk. Fantastisk utsikt. Super bakke. Bra offpist også (visstnok). Har gondol og stolheis. Dessverre ikke så mange trekk, men bakkene er så bra at det holder i massevis. Også stort skianlegg noen mil innover på svenskegrensa, bare en halvtime fra Narvik.

Altså jenter: Kom dere nordover - Narvik har den beste bakken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest my_grl821
psst.... det skrives slalÅm :wink:

Psst!!!

Kan skrives på begge måter! :hoho:

Jeg foretrekker også slalOm.

Klem x alpinist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Psst!!!

Kan skrives på begge måter! :hoho:

Jeg foretrekker også slalOm.

Der tar du nok feil :wink:

Slalåm er eneste korrekte stavemåte på norsk. Skrivemåten slalom er engelsk.

Slalåm er et norsk ord som kommer av sla (hellende) og låm (løype). Av naturlige årsaker skrives det med o og ikke å på engelsk. Jeg kan ikke se en eneste fornuftig grunn til å skrive slalom når det er et norsk ord. Det blir som om vi skulle skrive "rucksack" for "ryggsekk".

Og til saken:

Den bakken jeg har likt best å kjøre i, er nok Geilo. Men jeg vil slå et slag for Tryvann i Oslo. Ikke mange hovedsteder som har et skianlegg, selv om det ofte er stappfullt og bakkene er korte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere ikke blir enige, har jeg sjekket med Norsk Språkråd, og den eneste riktige stavemåten er "slalåm".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carmelita

Takk for oppklaring om at det heter slalåm. Jeg har nå endret temaoverskriften. Da er vi ferdige med den diskusjonen og kan holde oss til temaet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...