Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i går hos frisøren. Jeg er ikke den som normalt bruker så mye penger på mote, velvære osv. Så gikk til en litt billigere og litt “jalla” frisør salong. Skal jeg da forvente at servicen er deretter?

I alle fall først gikk jeg forbi vinduet deres da sitter det ei som jobber der og styrer med neglene til en kunde og en annen dame står inne i salongen og retter håret sitt med rettetang. Jeg blir litt usikker på om hun er frisør eller ikke, så jeg går først forbi. Så kommer jeg på at en venninne av meg sier de er bra der og at hun kjenner noen som jobber der, så tenker at det ikke kan være så ille og går derfor tilbake.

Jeg kommer inn og hun som retta håret sitt står plutselig midt på gulve som et spørsmålstegn jeg spør om hun har ledig time og hun sir versegod. Hun starter med å påpeke at jeg har mistet en del hår, og gir meg en brosjyre over en Shampo som vist nok skal hjelpe. Og vi går så til vasken for å vaske håret mitt siden hun påstår at da er det lettere å klippe meg. Mens hun vasker håret mitt forteller hun om kunder som har vært fornøyd med dette produktet og maser veldig om at dette må jeg prøve. Hun maserer også tinningen min noe helt ekstremt mye (noe jeg finner svært ukomfortabelt). Så går vi til frisør stolen og hun starter å klippe meg etter å ha spurt hvordan jeg vil ha det. Jeg vil bare klippe de slitte tuppene sier jeg. Og hun sier “jaaa, du har veldig slitte tupper og veldig slitt hår, du må bruke hår kur og den shampooen”. Jeg bare sier ja og ha og en stavelse ord under hele seansen fordi alt bare er ukomfertabelt og føler at hun bare vil tvinge mange produkter på meg. Så underveis kommer både ungene til frisøren og ungene til den andre ansatte og maser på mødrene sine på et fremmed språk. Og En kompis/en anen ansatt (ikke lett å si) kommer innom pg frisøren min bare “ ahhh så sliten”. Så når jeg skal betale tar de bare kontanter (overraskende nok prøver hun ikke å selge produktene lengre) og jeg må ut å ta ut kontanter i en minibank. Da Jeg retunerer er hun igjen i gang med å rette håret og man kan se at hun føler seg brydd med å måtte avbryte for å ta imot betaling. Hun gir meg også klippekort hver 10 klipp gratis pluss løper etter meg når jeg skal gå å sier jeg må ta med brosjyren over den fantastiske sjampoen.

Huff, for meg blir dette litt mye. Greit at hun mener det vell og anbefale produkter som vil hjelpe, men blir litt masete å få reklame om de i 40 minuttene timen tok. Hva tenker dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

typisk "jalla" salong :)

Anonym poster: d5528df36edfb5b7c19af85acd1969eb

• Liker 2
Skrevet

Så lenge du var fornøyd med klippen er vel det viktigst? Men jeg skjønner jo godt det er frustrerende, du skal jo sånn i teorien behandles som en verdifull Kunde (med stor K), og ikke en måltavle for dårlige salgstriks og kritikkverdig service.

Skrevet

Hva er "krikverdig"?

Anonym poster: 02f45cea0dacc12b528c360fb58ecadc

• Liker 1
Skrevet

At du er en gjerrigknark!

Anonym poster: ea10c6324dabba48657d81ab8456b35d

• Liker 2
Skrevet

At du er en gjerrigknark!

Anonym poster: ea10c6324dabba48657d81ab8456b35d

Hvorfor er hun en gjerrigknark om jeg tør spørre?

Skrevet

kritikkverdig skal være tittelen på dette "emne" . Noen som har lignende opplevelser?

Skrevet

Så lenge du var fornøyd med klippen er vel det viktigst? Men jeg skjønner jo godt det er frustrerende, du skal jo sånn i teorien behandles som en verdifull Kunde (med stor K), og ikke en måltavle for dårlige salgstriks og kritikkverdig service.

Joda.. det er det vktigste. Men er vell ikke bra og gi dårlig service uansett, når man har kontakt med kunder??

Skrevet

Måneds bonustavtale. Selger de nok av ett fantastisk produkt som verden aldri har sett maken til får de bra med penger for det. Merkelig nok er det alltid et nytt produkt hver gang som bare er så *vindunderbart*

Skrevet

Du må nok slutte å være sådan en tøffel. Kvinn deg opp!

Skrevet

Vel. Frisør er ikke en beskyttet tittel.

Gjest Olseen91
Skrevet

Enkelte frisører er bare litt veeeel opptatt av å selge dessverre!

Skrevet

har noen av dere kjøpt produkter fordi der følte kjøpepress av frisøren?

Skrevet

har noen av dere kjøpt produkter fordi der følte kjøpepress av frisøren?

Jeg handler alt på nettet. Mye billigere.

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg handler alt på nettet. Mye billigere.

samme her

Gjest gressløk
Skrevet

Jeg hadde sagt at jeg allerede bruker dette. Da holder de kjeft.

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Ba du henne slutte massere tinningene dine når du synes det ble for mye? Hvis ikke, kan du ikke klage. Det samme gjelder produkter - si du skal tenke på det, og bytt tema. Det er lov å si fra når noe ikke er greit, høflig ryggrad!

Gjest NozMonster
Skrevet

det eneste jeg tenker er at jeg ikke tørr å gå til en sånn jalla-shappe

fordi det er altfor mange av dem som over hodet ikke er frisører.. jeg gikk i

klasse med en dame i fjord som kom til oslo med mannen sin for noen år siden.

Han fikk seg aldri noen jobb, så han åpna bare liksågodt opp en frisørsalong...

Det værste er at den går bra.

Jeg skulle likt å se over den klippen din TS, for å se hvor "korrekt" den er klippet :fnise:

En ting er sikkert, og det er at hun som klipte deg ikke har snøring på kundebehandling, men jeg

håper du ble fornøyd med resultatet for det da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...