Gå til innhold

Kutte ut godteri

Fremhevede innlegg

Gjest Carmelita
Skrevet

Jeg har lyst til å slutte å spise så mye godteri! I det siste har jeg spist godteri omtrent hver dag, og nå vil jeg ha en slutt på det. Noen som har noen goe råd til hva jeg skal gjøre når behovet melder seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krom? Har ikke prøvd det selv, men har hørt det hjelper på enkelte.

Skrevet

Spis en brødskive eller noe annet, sannsynligvis er du bare sulten og søthungeren går bort etter at du har spist. du ha noe søtt kan du jo prøve de kalorifattige Confecta eller Options-drikkene, eller spise en skive med nugatti.

Gjest Estrela
Skrevet

Spis yoghurt med aprikos og vanilje! (Evt. blåbær og vanilje)

Den er kjempesøt og gooood, og smaker nesten snop. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ok, her følger noen tips.

For det første, må du styre unna godterihyllene i butikken. Ikke gå i nærheten engang, for da ender du opp med en sjokolade eller to i kurven.

Så slutter du å gå i kiosker, for det eneste de selger omstrent er sjokkis og røyk.

Sånn, da er huset tomt for godis. Du har tatt det første steget!

Ha alltid en liten skål med blandede nøtter istedet. Disse er sunne for deg, og metter deg litt. Det er sundt fett i de, og vil derfor mette "snacks-behovet" ditt.

Om det er helt krise, og du går på veggen, så er det lov innimellom å spise litt veldig mørk (helst gå opp i 70%) sjokolade. Ta en liten bit om gangen og pakk vekk resten...

Eller så kan du også spise rosiner og frukt ja...

Lykke til!

Skrevet

Passer du på å spise 5 små måltider pr dag, så har du ikke behov for godteri. Det har jeg merket, et jevnt blodsukker fører til at søtbehovet forsvinner. Hjalp på meg ihvertfall. :)

Skrevet

Ja, ett godt tips er å drikke mye vann (men det har du nok hørt før), spise en krom tabelett for dagen OG en halv teskje med KANEL om dagen. (Håper du liker kanel da?).

Ta gjerne litt opp i kaffen din. Kanel viser seg å ha en meget god effekt på å balansere blodsukkeret i kroppen. Anbefales ivertfall for diabetikere!!

Ellers så er det stålvilje og vær besvisst på at dette er ett valg du tar. Det blir lettere for hver uke som går. Til slutt har du kanskje endret hele kostholdet og det blir en livsstil istedet?

:sjarmor:

Skrevet

Hvis du blir veldig sugen på godteri, er det godt å ha noe søtt du kan spise uten dårlig samvittighet. i butikken finner du en gele kalt "heistad", som er sukkerfri og ikke nevneverdige kalorier i. lag gele og la det stå i kjøleskapet til du er veldig sugen på noe godt.

kjøp også inn sukkerfrie pastiller, slik som lakerol eller lakryl. demper søthungeren!

Gjest Madam Felle
Skrevet

Hvorfor kutte det helt ut? Hvorfor ikke sette deg mål der du kan spise en gang i uken, for det er mye lettere å holde det enn å kutte helt ut.

Skrevet

Jeg bestemte meg etter påsken i fjor at jeg skulle slutte å spise godter. (pga at jeg hadde gått veldig opp i vekt) I begynnelsen var det helt for jevlig, men jeg greide det. har tillatt meg selv å spise litt godt ved spesielle anledninger(bursdag, jul, osv) Men jeg har ikke lenger lyst på godteri, det smaker liksom ikke så godt lenger. Har innimellom falt for fristelsen å kjøpt en sjokolade, men det er bare øynene som har lyst på den.

Har nå gått ned over 10kg

Skrevet

Jeg tror på samme metode som carr sin røykesluttmetode: Se på det som en befrielse å slippe å kjøpe og spise godteri!

Bestem deg for hva slags godteri du vil slutte helt med. Slutt feks. med all brus først, det er lett (etter min mening). Deretter slutter du med alt gummigodteri, deretter sjokolade og til slutt saltsnopet. Da har du bare sjokoladekjeksene igjen, og de må du nesten ha!

Gjest Carmelita
Skrevet
Hvorfor kutte det helt ut? Hvorfor ikke sette deg mål der du kan spise en gang i uken' date=' for det er mye lettere å holde det enn å kutte helt ut.[/quote']

Glemte å si det, jeg skal ikke slutte helt, det må være lov en gang i uken, og da i begrenset mengde!

Gjest Anonymous
Skrevet

Ville nå sluttet med gummigodteriet sist jeg da. Det er det aller sunneste av godteriet. Sjokoladen er den verste med fett og karbo i samme pakke. Går rett på sidebeina.

Kan anbefale nye godteposen til price(billigprodukter) ca 30 kr for en halv kg. To versjoner - "surt og salt" og en med vingummi i forskjellige farger (lik dem man får kjøpt på danskebåten) Bare 350 cal pr 100 gram og ikke eller svært lite fett.

Skal man skeie ut en dag er det beste å gjøre det med masse karbohydrater. Men holde seg unna fettet i samme måltid som f.eks pizza og sjokkis.

Karboene får insulinet til å fyke i været noe som gjør det lettere å lagre fettet som man inntar i samme måltid.

Skrevet

Vi kjøper nesten aldri inn godteri, og isåfall går det mest i mørk sjokolade. I ukedagene spiser vi omtrent ikke godteri lenger (med mindre vi har besøk og en spesiell anledning). Til dessert spiser vi da gjerne eple med kanel som vi har hatt i mikrobølgeovnen, eller banan med kanel (ikke i mikroen med denne nei :ler: ), eller noe annet sunt, og det funker fint. Vil anbefale Options sjokoladedrikk, inneholder halvparten så mye kalorier som vanlig sjokoladedrikk. Gulrøtter er også godt som snacks.

I helgen derimot er godteri lov, men vi spiser ikke i store mengder da heller. Brus drikker vi heller ikke mye av. Iste og vann er også godt. Alle monner drar. Lykke til. :)

Skrevet
Ville nå sluttet med gummigodteriet sist jeg da. Det er det aller sunneste av godteriet. Sjokoladen er den verste med fett og karbo i samme pakke. Går rett på sidebeina.

Kan anbefale nye godteposen til price(billigprodukter) ca 30 kr for en halv kg. To versjoner - "surt og salt" og en med vingummi i forskjellige farger (lik dem man får kjøpt på danskebåten) Bare 350 cal pr 100 gram og ikke eller svært lite fett.

Skal man skeie ut en dag er det beste å gjøre det med masse karbohydrater. Men holde seg unna fettet i samme måltid som f.eks pizza og sjokkis.

Karboene får insulinet til å fyke i været noe som gjør det lettere å lagre fettet som man inntar i samme måltid.

spørs hvilken sjokolade da. mørk sjokolade med 70 % kakao eller mer, er jo det aller sunneste av godteriet, nest etter nøtter (som jo ikke regnes som godteri da).

Gjest Anonymous
Skrevet

Sjokolade uansett kakaoprosent blir aldri sunnere enn vingummi.

Altfor mye fettinnhold. Folk lar seg lure av at den inneholder antioksydanter som liksom skal være så sunt, men glemmer fettprosenten.

Skrevet

Men hva er sunt? Hndler det bare om fettprosent. Er ikke aromastoffer, fargestoffer og andre e-stoffer også med i regnestykket? Der kommer vel ikke vingummi veldig godt ut?

Skrevet

La være å kjøpe gotteri, da går det over av seg selv!

Skrevet
Men hva er sunt? Hndler det bare om fettprosent. Er ikke aromastoffer, fargestoffer og andre e-stoffer også med i regnestykket? Der kommer vel ikke vingummi veldig godt ut?

ja det er det jeg også mener. det er forskjell på SUNT og FETENDE. merkelig at ikke alle vet dette.. :o

har lært meg å forstå at det ikke er fettet som er skadelig, men sukkeret uansett. sukker er gift for kroppen (da mener jeg hvitt raffinert sukker og nei man dør ikke av en sukkerbit, men det er ikke bra med sukker i det hele tatt) men fett (kommer an på type fett) er sunt for kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...