Gå til innhold

Introdusere som kjæreste for barnet hennes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med ei dame i snart 6 måneder nå. Hun har et barn fra et tidligere forhold, som er 6 år gammelt. Jeg har møtt barnet 3-4 ganger, men kun blitt introdusert som venn. Vi har aldri hatt noe fysisk kontakt med barnet til stede og jeg har heller aldri sovet over hos henne når barnet hennes er hjemme. Hun sa hun ville være forisktig med å presentere menn for barnet slik at de ikke trodde det ikke trodde det fikk en ny pappa eller noe liknende. (Faren til barnet er fraværende) Nå denne uken derimot har hun snakket om å kanskje si at vi er kjærester til barnet.

Jeg ser jo på dette som noe positivt, at hun ser for seg en fremtid for oss sammen, noe jeg og forsåvidt gjør. Men jeg er også litt bekymret, hva om noe skulle skje mellom oss? Vil jeg få noe ansvar ovenfor barnet, ikke i den forstand å forsørge det men hittil har jeg jo bare sagt hei. Jeg er rett og slett litt nervøs.

Er det normal tid å introdusere en kjæreste på, pleier det å ta lengre tid eller kortere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil ikke få noen formelle forpliktelser overfor barnet så lenge du ikke er samboer eller gift.

Men jeg synes du bør si fra til dama di dersom du er i tvil om hvor "solid" forholdet mellom dere er, for det er ikke noe særlig om du blir introdusert som kjæreste, og potensielt noe mer, og du så forsvinner etter kort tid. Dette må du finne ut av, og dere bør heller vente med å fortelle noe til barnet til du er helt sikker.

Hvor lang tid det tar før man blir introdusert avhenger jo av det som står over her. Er begge veldig innstilt på et forhold, er det ikke noe i veien for at barna kan bli introdusert raskere, men seks måneder høres ut som en grei løsning hvis det ikke er noe usikkerhet.

Ingen har garantier for noe i et forhold, men er du usikker allerede nå, så ville jeg ventet til jeg var trygg på hva jeg ønsket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...