AnonymBruker Skrevet 24. november 2012 #1 Skrevet 24. november 2012 Hva slags bilder får du i hodet når du hører melodien "Tir N'A Noir " av Vamp? Hadde vært gøy å høre hva folk tenker rundt denne sangen. Ønsker kun ærlige og seriøse svar oss jenter. Takk til alle som leste dette og vil svare på mitt spørsmål. KarenSG Anonym poster: 5ad6d693ecd38716444b748e39102559
lillemeg90 Skrevet 24. november 2012 #2 Skrevet 24. november 2012 Jeg tenker på min far som har lungekreft. På hvordan livet hans var tidligere og hvordan det er blitt. For han vil det være som å reise til tirnanoir den dagen han reiser fra jorden...
AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #3 Skrevet 25. november 2012 Esken min og at jeg kunne bli voldelig som følge av at han aldri sluttet og spille den grusomme CDen! Anonym poster: c1f1909e921af650ad1d116702e7af13 1
Karmosin Skrevet 26. november 2012 #4 Skrevet 26. november 2012 At man ikke bør skrive tekster som inneholder begreper fra språk man ikke kan. Jeg blir så irritert at uansett hva Falkeid prøver å lokke fram av følelser er det det eneste jeg kan tenke på. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #5 Skrevet 26. november 2012 At man ikke bør skrive tekster som inneholder begreper fra språk man ikke kan. Jeg blir så irritert at uansett hva Falkeid prøver å lokke fram av følelser er det det eneste jeg kan tenke på. Hva mener du med dette? Jeg er ikke særlig glad i Vamp, men jeg liker denne melodien - teksten har jeg derimot ikke noe forhold til. Jeg får bilder av en seilas i hodet når jeg hører musikken. Anonym poster: fcfefd2d259a7a530bef5e4f4f120852
AnonymBruker Skrevet 26. november 2012 #6 Skrevet 26. november 2012 Jeg føler jeg står og ser ut over havet, det er mørkt ute og havet er mørkt og glitrer i måneskinn. Anonym poster: 4bacdd95d21aa4e0777ad48fe2aa4345
Wonders Skrevet 27. november 2012 #7 Skrevet 27. november 2012 jeg ser metershvis med klesstativ. Jobbet i butikk når denne låta ble en hit, og alle kundene likte den, så da ble den mye spillt.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 27. november 2012 #8 Skrevet 27. november 2012 jeg ser timer og år med treige trause kortimer og folk uten skarre-r som kvarker ut gurglelyder for å få den til mens de synger. 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #9 Skrevet 27. november 2012 Ingen bilder. Bare irritasjon over en kjedelig og intetsigende sang de virkelig aldri slutter å spille på radio. Anonym poster: 6efd18cd1b1f58318f3ca75216b2dadd 3
Karmosin Skrevet 27. november 2012 #10 Skrevet 27. november 2012 Hva mener du med dette? Anonym poster: fcfefd2d259a7a530bef5e4f4f120852 Jeg skjønner hvilke bilder Falkeid prøver å skape i hodet til lytteren/leseren, men siden jeg snakker fransk, kjenner til film noir og kjenner til irsk mytologi føles det å høre på Tir n'a Noir litt som å vandre langs en skogssti og alt er vakkert og fint, og så snubler man skikkelig i en trerot og slår tåa og ramler så lang man er. Primærkonnotasjonen til "noir" for meg er filmgenren, og det bildet passer overhodet ikke med resten av teksten. Det skurrer. Jeg skjønner virkelig ikke hva Falkeid ville med det. Hvis det bare er det franske ordet for svart han vil ha inn kan vil han vel fram til et bilde av et annet land hvor alt er svart og sorg og mørkt, jeg vet neimen ikke. Jeg skjønner uansett ikke hvorfor han rører ett fransk ord inn i en norsk sang med islett av irsk mytologi. Tír (ikke Tir) na (ikke n'a) nÓg betyr De Unges Land og er en velkjent verden i den irske mytologien. Tir n'a (feilskrevet) Noir må da bety noe sånt som Det Svartes (Og Fransktalende Ires) Land. Alt dette lugger så mye for meg at jeg ikke klarer å høre sangen, jeg blir bare så innmari irritert av det. Jeg har lest et sted at Falkeid mente at Tir n'a Noir skulle bety Gullets Land/Landet Av Gull, men da skulle han skrevet det Tír na nÓr. Står det noe annet betyr det noe annet, og tir n'a betyr ingenting, i hvert fall ikke på gælisk. Det er mulig jeg hadde hatt et mindre anstrengt forhold til sangen om jeg aldri hadde sett tittelen skrevet... 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #11 Skrevet 27. november 2012 Lurvete sørvestlendinger og en irriterende låt Anonym poster: 01353c7f1c6c1032855672f9165235af 2
mckinley Skrevet 1. desember 2012 #12 Skrevet 1. desember 2012 Jeg ser for meg et klissete par som sitter på en strand og ser hverandre inn i øynene mens de slurper champagne og smiler fårete mot månen når refrenger kommer. Jeg blir ærlig talt ganske flau av å se for meg dette. 1
louise1 Skrevet 6. desember 2012 #13 Skrevet 6. desember 2012 Tenker på mannen. Han går alltid rundt å synger på den, på den mest tullete måten han kan. Han kan til og med finne på å synge den til meg i tlf Kan si jeg er ganske lei den, ja..
skreppamedleppa Skrevet 6. desember 2012 #14 Skrevet 6. desember 2012 Jeg hadde praksisplass innenfor psykratrien for en del år siden, der kom jeg i kontakt med ei med en nydelig sangstemme, hun elsket denne sangen og hadde et nært forhold til den. Hun sang den på en sommer avslutning i kirken og hver gang jeg hører denne sangen tenker jeg på hvordan det går med hun. ellers så likte Xèn min den ganske godt, men sjelden jeg tenker på han når sangen kommer opp. Har et helt kurant forhold til Vamp, de har noe bra og noe dårlig men denne sangen er kanskje litt...cheesy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå