meta2 Skrevet 24. november 2012 #1 Skrevet 24. november 2012 Hvordan oppbevarer jeg kransekake slik at den ikke blir tørr og hard?
skrue Skrevet 25. november 2012 #3 Skrevet 25. november 2012 Hold den dypfrossen til den skal brukes. Er ikke noe i veien for å lage mange små og/eller stenger om en svær kake med 18 ringer blir for mye.
meta2 Skrevet 25. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2012 Da er det bare å sette i gang med kransekakebaking. Vi lager ringer, som vi knekker opp i passe biter og fryser de ned i passe porsjoner. Takk for svar
frkharepus Skrevet 26. november 2012 #5 Skrevet 26. november 2012 Husker at farmor oppbevarte kransekaken i en tettboks sammen med en tykk brødskalk. Brødskalken gjorde at kransekaken holdt seg seig og ikke ble sprø.
Gjest heklepleddet Skrevet 26. november 2012 #6 Skrevet 26. november 2012 Kransekaka holder seg i fryseren hvertfall ett år har min mor sagt. Her rekker den aldri å ligge halvparten så lenge en gang
kalinka85 Skrevet 27. november 2012 #7 Skrevet 27. november 2012 Fryseren her og. Lager som regel stenger som jeg har i en stor tett boks. Tar opp de jeg trenger ved behov. Tiner på få minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå