Gå til innhold

Vondt i korsryggen + hofter av ellipsemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt?Jeg har nettopp startet opp med treningen, så det er vanskelig å si om det er smerter i skjelettet eller musklene.Vil smertene avta etter hvert? Det er mest høyre hofte som er vond.

Anonym poster: adc356958b6e102e9692c1541294b982

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ellipsemaskin skal jo være noe av det mest skånsomme å bruke, så det var rart! "Henger" du på den? Tror det er viktig å stå mest mulig rett.

Skrevet

Det kan nok hende Vilje er inne på noe her, jeg synes det er veldig lett å dårlig holdning på ellipsemaskina om jeg ikke er bevisst på det. Med dårlig holdning mener jeg å lene seg fremover, være svai i ryggen, legge mye kroppsvekt på håndtakene. Og da ikke som at du bruker muskelene til å dra i dem, det skal du jo gjøre - men at du henger på dem. Husk at du skal flytte på håndtakene - ikke de på deg!

Anonym poster: 03a263b880ead20cb3efe2ae9c2ff577

Skrevet

Jeg vil anbefale å få det sjekket ut. Får du vondt på den ene siden er det sikkert et slags skevtrekk. Jeg hadde også litt vondt på den ene siden. Tenkte at det gikk sikkert fint. En smell tok det, så vridde hele bekkenet mitt utover og jeg fikk betennelse i ett ledd. Det er mildt sagt helt jævlig, så anbefaler å ikke ta så lett på det.

Skrevet

Jeg får veldig fort vondt i korsryggen fordi jeg har svai rygg, er høy, svak OG har dårlig holdning (sexy, vet) - men ellipsemaskin har jeg aldri kjent noe i ryggen på. Blir bare litt nummen i føttene, men jeg kan konkludere med at jeg tror ikke det er meningen man skal få vondt i korsryggen av det, for da hadde jeg nok fått det alt.

Anonym poster: 18d2c342b00b06a39ca6395a7976caa8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...