Gå til innhold

Hjelp til tattovering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :-)

Jeg og bestevenninna mi reiser til Aberdeen om to uker.. Vi har planlagt en stund at vi skal ta enn tattoo sammen som vi begge skal ha lik, og har kommet frem til at å ta den på denne turen ville vært perfekt tid og sted. VI skal ha noe på håndleddet, helst ett lite enkelt ord. Vi synes dette er så vanskelig så jeg tenkte derfor å spør om hjelp fra dere.Trenger ikke å ha noe med vårt forhold å gjøre, men en lik tattovering..

Vi er begge to utadvente jenter, positive, omtenksomme, bryr oss veldig om de rundt oss og gjør alt for å få andre glade Familie og venner er det viktigste. Vi har det alltd kjekt sammen og det er mange flere grunner enn dette til at vi er bestevenninner, vi er så like på mange områder..

Vi har tenkt på ord som "be strong, dreamer, love, courage, faith..."

Vi har ikke funnet ett ord vi har blitt skikkelig fornøyd med ennå, noen som har ett forslag? Blir veldig takknemlig for alle tilbakemeldinger.. :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Ikke gjør det, i alle fall ikke på håndleddet!

Jeg tok en tatovering samtidig med mine venner, heldigvis var den ikke lik eller på et veldig synlig sted, og den forsvinner om kort tid inn i evigheten da jeg skal ta en større cover up som betyr noe for meg.

Vær så snill å husk at en tatovering ikke forsvinner selv om vennskapet blir ødelagt, eller du blir eldre og synes "be strong" er forferdelig dumt å vise til alle, men du får ikke gjort noe med det fordi det står på håndleddet ditt!

Skrevet

Hvor gammel er du? Jeg sier go for it hvis du er over 30, men er du under hadde jeg vært litt forsiktig med å tattovere "vennskapstattovering", ting kan fort snu og plutselig skjærer det seg mellom dere og da er det synd å sitte med en tattovering som er veldig vanskelig å få vekk.

Husker jeg og noen venner snakka om å tattovere inn bokstavene til alle sammen, er litt glad jeg ikke gjorde det. Er fortsatt venner med de, men de er ikke like stor del av livet mitt lenger, da alle har etablert seg på hver sin kant i byen.

• Liker 2
Skrevet

Evighetstegnet er jo fint å ha på håndleddet. Men jeg fraråder deg sterkt å ha en lik tatovering som vennina de. Man vet aldri hva som skjer senere i livet.

• Liker 1
Skrevet

Kan heller bare ha et tegn enn skrift. Noe som representerer dere begge og som dere begge liker.

jeg har to venniner som har evighetstegnet og sine initialer inni "rundingene"på tegnet.

dere kan feks ta to hjerter som er flettet i hverandre.

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Kjempe lurt å tattovere seg hos en tilfeldig tattovør i utlandet. Om du har flaks blir det bare stygt, om du har uflaks så får du enda en ting å dele med vennen din, - hiv.

Skrevet

Kjempe lurt å tattovere seg hos en tilfeldig tattovør i utlandet. Om du har flaks blir det bare stygt, om du har uflaks så får du enda en ting å dele med vennen din, - hiv.

Ikke hvis de er påpasselige med at nålene er innpakket i forsegling, og at tatovøren bruker engangshansker.

Kan være lurt å sjekke diplom og, hvordan tror du folk i utlandet tar tattoo?er det bare trygt her hjemme på berget tror du?

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Ikke hvis de er påpasselige med at nålene er innpakket i forsegling, og at tatovøren bruker engangshansker.

Kan være lurt å sjekke diplom og, hvordan tror du folk i utlandet tar tattoo?er det bare trygt her hjemme på berget tror du?

I utlandet har man mye mindre mulighet til å sjekke hva slags rykte tattovøren har enn her hjemme. I noen land er det mye dårligere helsestandard enn her. Men selv om man skulle finne en dytkige og renslig tattovør så risikere man fortsatt en misslykket tattovering pga språkproblemer, det er det utallige eksempler på. Eneste grunnen til å ta en i syden land er prisen og det er et særdeles dårlig argument når man skal gå med den resten av livet.

Skrevet

I utlandet har man mye mindre mulighet til å sjekke hva slags rykte tattovøren har enn her hjemme. I noen land er det mye dårligere helsestandard enn her. Men selv om man skulle finne en dytkige og renslig tattovør så risikere man fortsatt en misslykket tattovering pga språkproblemer, det er det utallige eksempler på. Eneste grunnen til å ta en i syden land er prisen og det er et særdeles dårlig argument når man skal gå med den resten av livet.

De skal til Skottland. Der snakker de engelsk, så lenge man kan engelsk går det altså helt fint. Heller ikke et sted der det florerer av AIDS-pasienter. Er helt enig i at det er lurt å sjekke hygienestandarden der man er, dette gjøres best ved å dra til studioet, sjekke generelt renhold, spørre om å få se på når utstyret klargjøres, be om å få se autoklave, og ta en titt på tidligere arbeider tatovøren har gjort. Dette gjelder også i Norge, og uansett hvilke forhåndsregler man tar er det alltid en sjanse for at man kan få en infeksjon når man lager et hull i huden (HIV/AIDS er det forsvinnende liten sjanse for å få, dog)

Angående diplom så er det ikke vanlig at tatovører har "diplomer", da man går i privat lære og ikke har noen form for offisiell fagprøve.

Til TS: Høres ut som en dårlig idé når dere må be om tips til hva dere skal ta, og det er et veldig synlig sted. Skrift på håndleddet er heller ikke et enkelt utgangspunkt for cover-up dersom du senere ønsker det. Jeg anbefaler å vente.

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

De skal til Skottland. Der snakker de engelsk, så lenge man kan engelsk går det altså helt fint. Heller ikke et sted der det florerer av AIDS-pasienter. Er helt enig i at det er lurt å sjekke hygienestandarden der man er, dette gjøres best ved å dra til studioet, sjekke generelt renhold, spørre om å få se på når utstyret klargjøres, be om å få se autoklave, og ta en titt på tidligere arbeider tatovøren har gjort. Dette gjelder også i Norge, og uansett hvilke forhåndsregler man tar er det alltid en sjanse for at man kan få en infeksjon når man lager et hull i huden (HIV/AIDS er det forsvinnende liten sjanse for å få, dog)

Angående diplom så er det ikke vanlig at tatovører har "diplomer", da man går i privat lære og ikke har noen form for offisiell fagprøve.

Til TS: Høres ut som en dårlig idé når dere må be om tips til hva dere skal ta, og det er et veldig synlig sted. Skrift på håndleddet er heller ikke et enkelt utgangspunkt for cover-up dersom du senere ønsker det. Jeg anbefaler å vente.

Takk for svar! Har vært der nå men vi ble enige om å ikke ta en lik sammen.. Det ble til at hun tok noen sommerfugler på unerarmen og jeg tre ord i fin skrift i nakken.. Utrolig fornøyd, ble helt perfekt så ser ikke noe problemer i å ta i utlandet.. Skal jeg ha en til enn annen gang så skal jer garantert reise her, flinke folk :)

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Har vært der nå men vi ble enige om å ikke ta en lik sammen.. Det ble til at hun tok noen sommerfugler på unerarmen og jeg tre ord i fin skrift i nakken.. Utrolig fornøyd, ble helt perfekt så ser ikke noe problemer i å ta i utlandet.. Skal jeg ha en til enn annen gang så skal jer garantert reise her, flinke folk :)

Ett problem med å ta i utlandet er hvis noe av tatoveringen av en eller annen grunn skulle blekne e.l. i groperioden, da måtte du betale for å få det fikset her hjemme.

Anonym poster: 8ac0353521fa7ad121d4233afc8570cb

AnonymBruker
Skrevet

Det heter tatovering. Ikke tattovering.

Anonym poster: 8ffc2af2ed1aeecd3392b83d2c18246d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...