MMS Skrevet 24. november 2012 #1 Skrevet 24. november 2012 Hei jeg vurderer å søke på jobb i walt disney.. vet det er langt ifra drømme jobben, men håper på en fantastisk opplevelse. Jeg vet det er mye jobbing.. holder på å spare opp..slik at jeg får penger til reise.. er det noen mulighet for å søke seg fri å reise noen dager? hvordan er det med fri osv..generelt? har også tenkt å ta lappen der nede..hvordan blir det med kjøre timer? hvor mye koster dette? Jeg lurer på om det er noen der ute som vil dele sin erfaring med meg? som også har gjort dette..
Gjest Gunfreak Skrevet 24. november 2012 #2 Skrevet 24. november 2012 Hva skal du jobbe som? en av de folka i parkene, eller skal du bli animatør? 1
MMS Skrevet 24. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2012 Hva skal du jobbe som? en av de folka i parkene, eller skal du bli animatør? hehe, tenker mer på å flytte ned ett års tid og jobbe i norgespavlijongen!
Gjest chatnoir Skrevet 24. november 2012 #4 Skrevet 24. november 2012 (endret) . Endret 12. mai 2017 av chatnoir
saltvann Skrevet 24. november 2012 #5 Skrevet 24. november 2012 Blir du servitør kan du tjene mye penger. Du har vel 2 dager fri i uken. De som ønske rå reise ringer seg inn syk 2 dager, og da har du 4 dager fri. Er du glad i å feste og det som hører til, så vil dette bli paradis for deg. Liker du mer stille og rolige dager hjemme, så kan du fort bli ensom. Det med lappen så burde du kontakte et sted der du bor for å høre hva du trenger å ta hvis du har lappen derifra. Det er nemlig ikke slik at du slipper helt unna ved å ta den der, for i Norge vil vi ha trygge og flinke sjåfører!
MMS Skrevet 24. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 24. november 2012 Blir du servitør kan du tjene mye penger. Du har vel 2 dager fri i uken. De som ønske rå reise ringer seg inn syk 2 dager, og da har du 4 dager fri. Er du glad i å feste og det som hører til, så vil dette bli paradis for deg. Liker du mer stille og rolige dager hjemme, så kan du fort bli ensom. Det med lappen så burde du kontakte et sted der du bor for å høre hva du trenger å ta hvis du har lappen derifra. Det er nemlig ikke slik at du slipper helt unna ved å ta den der, for i Norge vil vi ha trygge og flinke sjåfører! Tenker servitør ja!! dette høres ut som noe for meg... hehe.. noe mulighet for mer enn 4 dager fri? eller kan man bare være "syk" to dager uten legeerklæring?
Teposen Skrevet 24. november 2012 #7 Skrevet 24. november 2012 En i familien min jobbet der. Det er visst fryktelig slitsomt. Veldig få pauser i løpet av en dag, og mye lengre arbeidsdag enn vanlige jobber her i Norge. Det er en veldig stressende jobb, og du tjener lite.
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 24. november 2012 #8 Skrevet 24. november 2012 Tenker servitør ja!! dette høres ut som noe for meg... hehe.. noe mulighet for mer enn 4 dager fri? eller kan man bare være "syk" to dager uten legeerklæring? Unnskyld at jeg spør, men hvorfor er du så opptatt av fridager når du drar dit for å jobbe? 8
MMS Skrevet 24. november 2012 Forfatter #9 Skrevet 24. november 2012 Unnskyld at jeg spør, men hvorfor er du så opptatt av fridager når du drar dit for å jobbe? er fullstendig klar over det.. jobber jeg 3-4 mnd, sammenhengende hadde det vært utrolig deilig med 7 dager fri, til å reise.. thats all!
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 24. november 2012 #10 Skrevet 24. november 2012 er fullstendig klar over det.. jobber jeg 3-4 mnd, sammenhengende hadde det vært utrolig deilig med 7 dager fri, til å reise.. thats all! Åja sånn ja
Sirah Skrevet 24. november 2012 #11 Skrevet 24. november 2012 Kan du ikke reise f.eks før du drar hjem igjen? Bestille flybilett hjem 7 dager etter siste arbeidsdag? 1
miaw Skrevet 24. november 2012 #12 Skrevet 24. november 2012 Dette med lappen må du sjekke ut først, ja. De to veninnene mine som reiste et år i USA på utveksling da de var 18 tenkte også å ta lappen der nede. Men de fikk ikke lov til det...
AnonymBruker Skrevet 24. november 2012 #13 Skrevet 24. november 2012 For å ta lappen i California må du ha bodd i landet 6 mnd før du begynner på sertifikatet. Så må du ta oppkjøring når du kommer til Norge. Anonym poster: b635dd2d465c7f2e4202db18971d8623
AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #14 Skrevet 25. november 2012 Innbytte av førerkort fra USA http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+forerkort/Diverse+krav+til+forerkort/Innbytte+av+utenlandsk+forerkort Anonym poster: 53cd7a3ec58cb41344dbf6250f5ee94b
saltvann Skrevet 25. november 2012 #15 Skrevet 25. november 2012 Tenker servitør ja!! dette høres ut som noe for meg... hehe.. noe mulighet for mer enn 4 dager fri? eller kan man bare være "syk" to dager uten legeerklæring? Mener du bare kan være syk 2 dager.. Men du har også mulighet til å bytte vakter med andre, da kan du jobbe hver dag i 14 dager, og så få en del fri. Jobber du der 1 år, så får du lov til å bli 1 mnd ekstra (eller var det 2 uker..) for å reise. Det kan du høre om på intervjuet Bestemmer du deg for å dra hjem før, så ikke si noe før den dagen du reiser. For med en gang du sier opp, så skal du ut av stedet du bor og ut av landet. Jeg tror du kommer til å få det supert der. Veldig sosialt, blir kjent med folk fra hele verden, gratis inngang til alle parker, men du burde også oppleve de andre parkene (som ikke er disney!)
MMS Skrevet 25. november 2012 Forfatter #16 Skrevet 25. november 2012 Mener du bare kan være syk 2 dager.. Men du har også mulighet til å bytte vakter med andre, da kan du jobbe hver dag i 14 dager, og så få en del fri. Jobber du der 1 år, så får du lov til å bli 1 mnd ekstra (eller var det 2 uker..) for å reise. Det kan du høre om på intervjuet Bestemmer du deg for å dra hjem før, så ikke si noe før den dagen du reiser. For med en gang du sier opp, så skal du ut av stedet du bor og ut av landet. Jeg tror du kommer til å få det supert der. Veldig sosialt, blir kjent med folk fra hele verden, gratis inngang til alle parker, men du burde også oppleve de andre parkene (som ikke er disney!) Dette høres bra ut.. vil få max utbytte av året med masse opplevelser! Takk for god info!!!
AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #17 Skrevet 25. november 2012 Jeg har jobbet i Disney, og det var det beste året i livet mitt. Jeg jobbet i Food & Beverage, som gjør at du blir "forfremmet" til servitør etter et par-tre måneder som i Non-tipped position. Som servitør tjener du i 3-400 dollar dagen i tips. Når du blir servitør har du også mulighet for å gi bort vakter, så jeg hadde 3 faste fridager i uka. Du kan søke om "back-to-back", som da vil gi deg dine fridager rett etter hverandre, så du kan feks få 4 dager fri. Du har også krav på ferie, 2-3 uker tror jeg. Ellers er det veldig lett å ringe seg inn syk, da ringer du bare inn til sentralen og ringer deg inn. Du kan ringe deg inn 3 dager, samme som i Norge. Da får du en "prikk" på recordcardet ditt, men du slipper legeerklæring/egenmelding, det er veldig lite strengt.. Mitt tips til deg er: DRA! Du vil aldri angre, blir du servitør får du i tillegg en MEGET god økonomi som tillater deg å reise hvor enn du ønsker i USA/Mellom-Amerika. Vi dro på weekend til Cuba, Bahamas, Mexico you name it. Jeg dro i tillegg hjem med ca 100 000 i sparepenger etter mine 8 måneder som servitør. Det sier vel egentlig alt. Anonym poster: 9c1b13e2c251aeeeb9817f61a2311ea9
AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #18 Skrevet 25. november 2012 PS: Ang å ringe seg inn for å reise, bare pass på å ikke reise ut av landet om du skal ringe deg inn, dette finner de ut av og da er det rett hjem til Norge! Anonym poster: 9c1b13e2c251aeeeb9817f61a2311ea9
AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #19 Skrevet 25. november 2012 Det var det verste noensinne. Som konsentrasjonsleir og Aya Napa på ett og samme sted. Du burde enten jobbe eller reise, denne kombinasjonen fungerer bare ikke på Epcotsenteret. Anonym poster: 8c12ab8525112b9403339f79018b758c
AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #20 Skrevet 25. november 2012 Det var det verste noensinne. Som konsentrasjonsleir og Aya Napa på ett og samme sted. Du burde enten jobbe eller reise, denne kombinasjonen fungerer bare ikke på Epcotsenteret. Anonym poster: 8c12ab8525112b9403339f79018b758c Jobba du i attractions/merch eller? Anonym poster: 9c1b13e2c251aeeeb9817f61a2311ea9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå