Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går 1. semester på en bachelorgrad og har en god stund tenkt at studiet jeg går på ikke er noe for meg. Hva er best for meg å gjøre nå? Droppe ut før eksamen eller ta alle begge eksamene + lever ex.phil oppgaven for og så droppe ut etter semesteret? Siden jeg ikke liker studiet særlig godt, tror jeg heller ikke at jeg kommer til å gjøre det noe bra på eksamen..

Anonym poster: f446d74bb58d50a9702d8045ba5c2667

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig ville jeg prøvd å ta hele året og dermed fått det godkjent som årsstudium. Hvis du er helt sikker på at du uansett kommer til å droppe ut, ser jeg ikke poenget i å ta eksamen for så å droppe ut etter semesteret. Men det er jo greit å få exphil godkjent så slipper du å ta det senere :)

Skrevet

Ex.phil. er noe du må gjennom uansett retning ved universitetet, så det er jo greit å gjøre unna nå med engang.

Nå er jo semesteret bortimot ferdig også og du har nesten bare eksamenstida igjen (ikke at det er "bare-bare" da...). I forhold til lånekassen vil det også lønne seg å stå i emnene du tar nå slik at du ikke har noen begrensninger hvis du skal begynne på nytt studie. Tenker da på regelen om maks ett års forsinkelse hvis du skal ha studielån. Dessuten kan det være fint å ha noe på papiret å vise til når du etterhvert skal ut og søke jobber.

Anonym poster: e1070bf282de232777e134fbf0d534ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...