Gå til innhold

Han var sammen med ei på 14...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med typen min i snart et år. Vi har ikke snakket om tidligere forhold, han sa før vi ble sammen at han ikke liker tanken på at jeg har hatt noen andre før han og vil ikke høre noe om eksene mine. Og det har vært ok for meg...

Men i kveld fikk jeg høre at han for 2-3 år siden var sammen med ei på 14-15 år. Da var han 18-19 år. Det er jo en veldig stor aldersforskjell i den alderen. Jeg lurer på hva han så i en så ung jente.

Det var hun som gjorde det slutt med han, etter nesten et år. Ekkelt å tenke på synes jeg.

Det var ikke av han selv jeg fikk høre det. Vil ikke ta det opp med han, men får ikke til å ikke tenke på det heller. Hva gjør jeg? :s

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

lol.

Endret av Gjest20
Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Jeg har vært sammen med typen min i snart et år. Vi har ikke snakket om tidligere forhold, han sa før vi ble sammen at han ikke liker tanken på at jeg har hatt noen andre før han og vil ikke høre noe om eksene mine. Og det har vært ok for meg...

Men i kveld fikk jeg høre at han for 2-3 år siden var sammen med ei på 14-15 år. Da var han 18-19 år. Det er jo en veldig stor aldersforskjell i den alderen. Jeg lurer på hva han så i en så ung jente.

Det var hun som gjorde det slutt med han, etter nesten et år. Ekkelt å tenke på synes jeg.

Det var ikke av han selv jeg fikk høre det. Vil ikke ta det opp med han, men får ikke til å ikke tenke på det heller. Hva gjør jeg? :s

Der har du svaret :) Det er 2-3 år siden, ergo fortid.

• Liker 6
Skrevet

Det første som slår meg er at han ikke ville snakke om fortiden fordi han visste du sannsynligvis ville reagere på at han har vært sammen med ei som var godt under 16, mens han selv var voksen.

De som ikke vil snakke om fortid er som regel enten innmari sjalu eller ikke over sin egen eks. Siden hun slo opp, kan det være tilfellet her.

Jeg synes heller ikke det er nødvendig å legge ut detaljer om eksene sine. Men det er greit å vite litt overfladisk om tidligere forhold. Hvor seriøst det var, hvorfor det ble slutt osv.

Anonym poster: fd8febabd1672d7ada3f772043ce46e9

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns selv ikke det er så stor forskjell. Alder er noen ganger kun et tall. Jeg møtte min ekssamboer når jeg var 15, og han var 19. Vi var sammen i seks år.

Det er fortid, og jeg hadde latt det ligge!

• Liker 7
Skrevet

Her er jeg litt uenig. En guttunge på 18-19 er vanligvis ikke mye (mentalt) eldre en ei jente på 14-15.

Uansett er det fortid.

Anonym poster: 74f53317b90c269e178c48eaa70195ce

• Liker 10
Gjest Gunfreak
Skrevet

Teknisk sett ulovlig, men jeg ser ikke på det som moralsk feil, jenter som er 15 år begynner kanskje nettopp på vgs og de på 18-19 er på siste året på vgs, så de overlapper, de er en av grunnene til at jeg vil at sexuelle lavalder skal bi 15 offiselt, fordi du har 15-19 åringer på samme skole og da er det ganske naturlig at noen 15 åringer blir sammen med noen 18åringer.

• Liker 1
Skrevet

Hvem fikk du høre dette av og hvorfor akkurat nå? Lurer litt på personens hensikter...

Da jeg var 15 kjente jeg flere som var noen år eldre enn meg, men som ikke var særlig voksne av seg. Når man blir 18-19 år selv, kan man jo lure på hva gutta på egen alder driver med når de henger med 14 åringer men...

Det er lite å gjøre med nå. Kanskje du skulle spørre om dere kan snakke litt om fortiden, hvis du ikke føler deg helt trygg? Ellers må du bare prøve å glemme det du har hørt.

Jeg er sikker på at du har gjort noe før du også, som du ikke synes er så gøy å tenke på nå og ikke vil at han skal vite? Man utvikler seg med tiden.. Nå er han vel voksen og ordentlig?

Anonym poster: fd8febabd1672d7ada3f772043ce46e9

Skrevet

Teknisk sett ulovlig, men jeg ser ikke på det som moralsk feil, jenter som er 15 år begynner kanskje nettopp på vgs og de på 18-19 er på siste året på vgs, så de overlapper, de er en av grunnene til at jeg vil at sexuelle lavalder skal bi 15 offiselt, fordi du har 15-19 åringer på samme skole og da er det ganske naturlig at noen 15 åringer blir sammen med noen 18åringer.

Det er ikke ulovlig å være sammen med 14-åringer. Den seksuelle lavalderen gjelder kun for sex, ikke kjærlighetsforhold, og ser ikke noe galt i at folk i 20-årene er sammen med så unge.

Gjest Gunfreak
Skrevet

Det er ikke ulovlig å være sammen med 14-åringer. Den seksuelle lavalderen gjelder kun for sex, ikke kjærlighetsforhold, og ser ikke noe galt i at folk i 20-årene er sammen med så unge.

Er det ikke litt urealistisk og naivt å tro at de ikke kommer til å ha sex ganske fort?

• Liker 1
Skrevet

De ble sammen da hun var 14 og han var 18. Hun ble konfirmert det året. Det ble slutt da hun gikk i 10.klasse og han var 19...

Og ja, klart de hadde sex. Ekkelt å tenke på at hun var så ung... Har jo hatt sex med tidligere kjærester jeg og, men de har vært på min alder eller et par år eldre og jeg var over 16.

Vet at denne jenta ikke var noe moden for alderen også, det gjør det enda verre. Hun festet og drakk masse, som andre på hennes alder og litt eldre på den tiden. Og jeg vet at kjæresten min ikke akkurat var hennes første sexpartner. Æsj. Og at de var sammen like lenge som vi har vært nå.....

AB2: Jeg fikk høre det av en gammel venninne jeg ikke har sett siden før jeg ble sammen med han. Hun kjente han på den tiden. Og hun trodde at jeg visste det.

Ja, Dreamdrops. Det er fortid. Men hvordan skal jeg få det ut av hodet?

Skrevet

Noen gutter er umodne og tenker med pikken i den alderen. Det kan hende han var sammen med henne pga god tilgang til sex og lite snakk om seriøse ting som det ville blitt med en eldre jente som ville ønsket mye mer av forholdet. Ser for meg at det var veldig uforpliktende og fjasete, at hun ikke stilte noen krav til han på noen måte. Men nå har han vokst opp.

Du hadde sett iløpet av tiden dere to har vært sammen om han fortsatt er en tufs. Og det vet du vel han ikke er?

Anonym poster: d22e905424b4e45cffa628c3e93178fc

Skrevet

what, 14-15 og 18-19 er da ingenting? var med mye eldre mannfolk på den tiden jeg. Men ja, syntes egentlig ikke det er så stor forskjell på en 18 år gammel gutt og en 14 år gammel jente. De er ganske umodne i den alderen guttene, og jentene kan forsåvidt være ganske modne. Altså, at de er på omtrent samme modningsnivå, vil jeg tørre påstå.

• Liker 3
Skrevet

Er det ikke litt urealistisk og naivt å tro at de ikke kommer til å ha sex ganske fort?

Vel det spiller ingen rolle, de har like mye lov til å være kjærester som alle andre.

Skrevet

De var sammen i ett år, så det må jo ha vært noe? De må jo ha vært forelska? Det er akkuratt som alle andre ekser.. Og herregud, som de to over meg sier, de er jo nesten på samme modningsnivå! Var også sammen med eldre gutter på den tida.

• Liker 2
Skrevet (endret)

what, 14-15 og 18-19 er da ingenting? var med mye eldre mannfolk på den tiden jeg. Men ja, syntes egentlig ikke det er så stor forskjell på en 18 år gammel gutt og en 14 år gammel jente. De er ganske umodne i den alderen guttene, og jentene kan forsåvidt være ganske modne. Altså, at de er på omtrent samme modningsnivå, vil jeg tørre påstå.

Veldig ofte er det liten forskjell på hvor modne guttene er i forhold til jentene.

Bare ved å ta samme tog som en venninnegjeng på rundt 15 år, sier det "alt" om hvor umodne veldig mange jenter i den alderen er.

Endret av Silver Crook
Skrevet

Jente 21, er kjærsten din norsk?

Historien kan minne veldig om det jeg har hørt er utbredt for gutter fra Afrika og Albania. De kan holde sammen med en norsk dame som ikke er noe tess, men gir dem sex og stoler blindt på dem, i lange tider (det kan være snakk om år altså) hvis det kan føre med seg green card/statsborgerskap etterhvert.

En ung jente kan bli knyttet til han i større grad og ikke sette noen spørsmålstegn what so ever, i forhold til ei på deres egen alder som vet mer om hva hun vil ha og ikke i et forhold. Når hun er gammel nok til å forstå mer, er hun allerede så knyttet til han at det ikke blir noe problem for gutten.

Da jeg var 14 var jeg forelsket i en som var 15. Vanket ikke med eldre gutter.. Hadde en storebror på 18 og bor på et sted der alle kjenner alle, og jeg ikke syntes noen av de kompisene var interessante.

Men da jeg var 20 var oppegående 20årige gutter gjerne sammen med 16åringer og det fungerte fint. Men da er de jo over 16 ivertfall og aldersforskjellen er ikke så tydlig.

En 14åring kan fremstå veldig moden, men er det egentlig ikke. Jeg tror jeg ville snakket med kjæresten min om dette om jeg fant ut noe sånnt om han. Evt. fisket mer hos den gamle venninna som fortalte deg dette. Hvorfor gjorde jenta det slutt f.eks, og hvordan takla kjærsten din det?

Skrevet

Her er jeg litt uenig. En guttunge på 18-19 er vanligvis ikke mye (mentalt) eldre en ei jente på 14-15.

Uansett er det fortid.

Anonym poster: 74f53317b90c269e178c48eaa70195ce

Eh, jo? Hvor er disse modne jentene egentlig? Hører så utrolig mye om at jenter er mer modne enn gutter. Likevel ser jeg ingen jentegjenger som vier tiden sin i politiske organisasjoner, innenfor data og elektronikk og teknologi, bilmekanikk, programmering og diverse interessante ting som krever en viss form for modenhet for å holde på med. Klart noen jenter også gjør dette enkeltvis, men du ser ikke jenter forme nettverk basert på slike ting. Stort sett ravver jenter enda fullere hjem fra byen enn guttene, stort sett er det de som sitter og gjør seg til forran speilet og leser fordummende informasjon fra magasinene sine og bruker tiden sin på totalt unyttige og ufornuftige ting. En voksen dame tyr til tårene like ofte som en 7 år gammel gutt. En gutt på 13 løfter i snitt tyngere vekter enn en voksen dame. Ikke ser jeg noe sjakklag for jenter. Ikke ser jeg like mange jenter i organisert sunn idrett heller. Ja, de er flinkere til å sitte i ro på skolen å rekke opp hånda å gjøre det som læreren sier, men er det et tegn på modenhet, eller et tegn på umodenhet som ikke utfordrer voksene autoriteter? Det at jenter er mentalt mer modne enn gutter tror jeg ingenting på. De er mer forsiktige og flinkere til å blidgjøre voksenpersoner, flinkere til å virke sjarmerende å manipulere seg fram blant andre. Men modne? Nope.

Anonym poster: a374da9318616b12098f6387cce62a00

• Liker 1
Skrevet

Eh, jo? Hvor er disse modne jentene egentlig? Hører så utrolig mye om at jenter er mer modne enn gutter. Likevel ser jeg ingen jentegjenger som vier tiden sin i politiske organisasjoner, innenfor data og elektronikk og teknologi, bilmekanikk, programmering og diverse interessante ting som krever en viss form for modenhet for å holde på med. Klart noen jenter også gjør dette enkeltvis, men du ser ikke jenter forme nettverk basert på slike ting. Stort sett ravver jenter enda fullere hjem fra byen enn guttene, stort sett er det de som sitter og gjør seg til forran speilet og leser fordummende informasjon fra magasinene sine og bruker tiden sin på totalt unyttige og ufornuftige ting. En voksen dame tyr til tårene like ofte som en 7 år gammel gutt. En gutt på 13 løfter i snitt tyngere vekter enn en voksen dame. Ikke ser jeg noe sjakklag for jenter. Ikke ser jeg like mange jenter i organisert sunn idrett heller.

Du har nok bare en snever omgangskrets, unge mann.

Anonym poster: 6a443b4b173ef22bea955414029b8515

• Liker 3
Skrevet

Du har nok bare en snever omgangskrets, unge mann.

Anonym poster: 6a443b4b173ef22bea955414029b8515

Just face it. Jenters "modenhet" er basert på lydighet. Litt som en hund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...