Gå til innhold

Exphil om 10 dager....ikke lest noe særlig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelp! Ikke lest all verdens i exphil, kan Descartes og Hume nå. Men mangler alt det andre. Tror dere jeg fortsatt kan bestå? (Selvstudiumsvariant)

Har pensumbøkene, men også et kompendium og boka "exphil på 1-2-3", som virker veldig oversiktlig.

Anonym poster: c7f21b3c3c34a265188af734ddd0b3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Det kan du. Jeg leste Sofies verden og et eller to kapitler i et par bøker. Brukte sunn fornuft. Og sto. Det er riktignok lenge siden, men jeg begriper ikke hvordan folk kan stryke. Det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det går fint! Lag deg kortfattede resymeer/lister med essensen av hvert kapittel/hver person, og les på disse, og velg deg ut et tema du pugger litt ekstra på som kan dras inn i flere oppgaver.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange variasjoner av Ex.phil-eksamen. Er det den muntlige eller er det semesteroppgave/skriftlige varianten? Jeg vil tro du mener den muntlige prøve-varianten siden du spør som du gjør.

I så fall vil jeg bare si at Hume og Descartes er en veldig liten del av pensum. Uansett hvor du tar Ex.phil, omfatter pensum ganske mye mer enn bare Hume og Descartes. Men det kommer jo veldig an på hvilke spørsmål du får. Kanskje blir du bare spurt om Descartes og/eller Hume, og i så fall er du jo veldig heldig, og da er det jo sjanse for en bra karakter. Men blir du spurt om noe annet fra pensum, som er veldig sannsynlig, sliter du jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kant må du lese, hvertfall. De legger jo ut opptak fra forelesninger (?) så disse kan du i så fall laste ned, evt. se på powerpointer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste ikke noe spesielt i den exphilboka, kun de som var relatert til oppgaven min(tok seminarvarianten).

Leste og pugget hele repetisjonsheftet og fikk alt riktig på avkrysningsprøven(for dem som tok seminarvarianten).

Oppgaven min gikk veldig bra også.

Nå vet jeg ikke helt hvordan selvstudiumvarianten er, men da er det sånn flere timers prøve? Prøv å få hovedkonseptene, så bør det vel gå.

Men forstår deg godt. Exphil er det tørreste jeg noengang har lest, veldig tullefag.

Lykke til ;)

Anonym poster: cc7d35d726470b3ac9a5f6ccfc97035f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette klarer du!

For all del, møt opp og gjør ditt beste!

Kjøp en sammendrags-bok!

Exphil stryker du ikke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tilgang til power pointer fra forelesninger vil jeg anbefale deg å se på de. Da får du vite hva foreleseren vektlegger, og det er mest sannsynlig noe av dette det blir spurt etter. Ellers synes jeg det hjelper å se på tidligere eksamner hvis du har tigang på de. Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...