Gjest Dania Skrevet 24. november 2012 #1 Skrevet 24. november 2012 Jeg vet at det via frivillighetssentral osv kan opprettes kontakt mellom mennesker - feks mellom barnefamilier med liten slekt/egen familie og eldre mennesker som ønsker kontakt m barnefamilier. Er det noen her som har erfaringer med dette? :-). Grunnen til at jeg spør er at vi venter barn nå, og har liten familie. (Min mor er død, far var gammel da jeg ble født, og selvom han er flott så er han 80 nå og vi vet ikke hvor lenge vi har ham. Har en søster som er travel karrieredame m tre små barn og fullt opp... Mannen min sin nærmeste familie består av en mor som i en alder av 58 allerede har langt fremskredet Alzheimer, en søster bosatt langt unna som vi ser mindre enn en gang i året. ( han har aldri kjent sin far). ). Syns det er litt trist at vårt (våre) barn får såpass liten familie, særlig at det er få i besteforeldregenerasjonen. Men vi gleder oss til å stifte familie, og må gjøre det vi kan for at ungene skal få gode voksenpersoner rundt seg- altså i tillegg til pappan og meg. En tanke som slo meg var dette med å få kontakt m noen i type besteforeldregenerasjon, tenker det kunne bli en vinn-vinn situasjon. Men vet så lite! Noen som vet, eller som har vært i samme sit som oss med liten familie/slekt?:-)
Gjest Tone Skrevet 24. november 2012 #2 Skrevet 24. november 2012 Har dessverre ikke noe positivt å si ang. våre erfaringer med å skaffe reservebesteforeldre. Det er vanskelig å finne noen som ønsker å engasjere seg, og tror man at man finner noen, så viser det seg gjerne at de er mest opptatt av voksen-kontakten, og ikke kontakten med ungene. Er gjerne personer som ønsker å utvide sitt nettverk som melder seg som res.besteforeldre. Ønsket om å utvide sitt nettverk er jo i utg.punktet vel og bra - men det er ikke særlig ok når de heller vil sitte og drikke kaffe enn å prate med ungene, og at det er slik HVER gang de tar seg tid til å komme innom. Vi har prøvd med to damer (res.bestemor), men avsluttet hele greia med begge to.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2012 #3 Skrevet 24. november 2012 Jeg hadde en slags reservebesteforeldre som barn, mine mors tante og onkel bodde flere hundre mil nærmere oss enn besteforeldrene mine gjorde. Jeg tror det beste er å finne slike i egen familie, så man har en tilknytning utover bare det å være reserver. Anonym poster: 0f8b3c9c2575b66aae31cb7ebd1ec307
kaprifolen Skrevet 25. november 2012 #4 Skrevet 25. november 2012 Jeg har gode erfaringer, men det har vært med naboer, ikke noe organisert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå