karianne122 Skrevet 24. november 2012 #1 Skrevet 24. november 2012 Siden det er jul snart så bestemte jeg meg for å gå ned i vekt. Jeg veier over 60 kg, og for mange er ikke det så veldig mye. Men jeg er ikke direkte tynn, og har enn del fett på kroppen jeg vil ha bort. Og uansett så er jeg ikke så veldig opptatt av vekta, vil mest bare får bort at sidefett og sånt.. Nå etter sommeren så har plutselig favorittbuksa mi blitt for trang, og det gjør meg så sinnssykt frustrert... For litt siden så gikk jeg opp tre kilo(Fra rundt 58-59 kg til 62 kg). Jeg så ikke spesielt tykkere ut, så det var ikke noe jeg brydde meg spesielt over. Nå etter sommerferien bestemte jeg meg for å gå ned ett par kilo til jul, sånn at jeg passer perfekt inn i den nye julekjolen min. Problemet mitt er at jeg har ikke gått ned noen ting. I stede så har jeg gått opp 3-4 kg! Jeg vet ikke hvorfor det har skjedd. Spiser mye sunnere nå enn hva jeg gjorde før, og trener litt mere... Jeg er sykt forvirret.. Jeg er ganske så aktiv og trener 4-5 ganger i uka. Jeg spiser ikke mer enn hva jeg gjorde før. Spiser så og si det samme som jeg alltid har gjort, bare at nå så har jeg kuttet ned på mye av sukkeret jeg har spist. Likevel så har jeg gått opp en del... Og det skjedde når jeg bestemte meg for å passe på hva jeg spiste, ikke spise sukker, trene regelmessig.. osv.. Det er så sinnssykt frustrerende når jeg ikke vet hva jeg gjør feil. Begynner å bli litt desperat nå... Har vurdert å begynne på lavkarbodiett. Moren min gjorde det, og hun gikk ned fra str L til S/M. Så jeg tenkte det kunne være vert å prøve. Problemet mitt der er at jeg trenger den lille dosen min med pasta, og/eller poteter for å ha energien når jeg trener. Jeg vet det er mye karbohydrater i pasta osv.. men jeg spiser ikke så mye av det til at jeg tror det er noe problem... Trenger å vite hva jeg gjør feil, og evnt tips til hva jeg kan gjøre for å gå ned noen kg igjen...
dobri123 Skrevet 24. november 2012 #2 Skrevet 24. november 2012 Spis regelmessig og sunt. Kutt ned på ris, pasta, poteter, tykke sauser osv. Velg f.eks lett sauser istedetfor vanlige, kutt ut billig-produkter. Da de fleste innholder mye usunt for kroppen, IKKE alle så klart. Sett opp en plan på hva du skal spise. F.eks hver søndag. Prøv å spis frukt og slikt istedetfor søtsaker. Tren og gå turer. 60 KG. ER IKKE MYE!!
karianne122 Skrevet 24. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2012 ) Sa ikke at jeg veide 60 kg, jeg sa at jeg veide over det..
dobri123 Skrevet 24. november 2012 #4 Skrevet 24. november 2012 Wops, leste visst feil her ja:-) Uansett kan ikke det være så mye, 60kg mener jeg er lite egentlig uansett! Så over det er vel greit normalt
AnonymBruker Skrevet 24. november 2012 #5 Skrevet 24. november 2012 Tell kalorier, legg deg på et fornuftig underskudd iforhold til hvor mye du trenger pr dag (spis 300-500 kalorier mindre enn det du forbruker pr dag), tren styrke. Anonym poster: 0914028b500ee71b5b943baf856534f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå