Gjest Anonymous Skrevet 5. mars 2004 #1 Skrevet 5. mars 2004 Synes dere at høyt utdannede foreldre som er innflyttere til ei lita bygd bør bestrebe seg på å få seg venner for å være kvalifisert som "gode foreldre" - for å skape et nettverk rundt ungen? Foreldre som bruker mesteparten av tiden til jobb/studier og som ellers tar seg av barna. Hva med foreldre som f.eks pendler til jobb/studier langt borte - bør de kutte ut dette og heller konsentere seg om sitt liv til der de bor?
Gjest Embla s Skrevet 5. mars 2004 #2 Skrevet 5. mars 2004 Synes dere at høyt utdannede foreldre som er innflyttere til ei lita bygd bør bestrebe seg på å få seg venner for å være kvalifisert som "gode foreldre" - for å skape et nettverk rundt ungen? Foreldre som bruker mesteparten av tiden til jobb/studier og som ellers tar seg av barna. Hva med foreldre som f.eks pendler til jobb/studier langt borte - bør de kutte ut dette og heller konsentere seg om sitt liv til der de bor? Vet ikke helt om jeg skjønner problemstillingen, men hvis disse høytutdannede foreldrene jobber så mye, langt vekk, er vel barna ganske mye i bhg og da lager de seg vel sitt eget nettverk etterhvert? Det høres ut som disse foreldrene egentlig ikke føler de har noe til felles med de innfødte uutdannede i bygda, så da blir det vel et ganske halvhjertet forsøk uansett? Litt sært å late som man er venner pga at man skal lage et nettverk for barna? Men det går jo uansett an å være åpen og imøtekommende, hvem vet, kanskje det finnes noen man har noe til felles med når det kommer til stykket? Det er vel ikke bare for barnas skyld det er hyggelig å kjenne folk i nærmiljøet (barna blir jo uansett kjent med folk)..
Gjest Tex Skrevet 5. mars 2004 #3 Skrevet 5. mars 2004 Å skape seg et nettverk er vel nødvendig uansett hva slags utdannelse du har...?
Vimsevips Skrevet 5. mars 2004 #4 Skrevet 5. mars 2004 Å skape seg et nettverk er vel nødvendig uansett hva slags utdannelse du har...? :enig_animasjon: Ser ikke helt hva utdannelse har å gjøre med dette, men nettverk bør man ha. Nettverker trenger ikke å være stort, men en eller to er viktig. Nettverket kan hjelpe til som barnevakt, eller være en støtte i hverdagen når alle de "uutdannede" (?) blir for teite.. Har selv bodd på en liten plass, og flyttet derfra da vi fikk barn. Hadde ikke stort nettverk, men noen naboer, de var gullverd da: jeg måtte til lege i nabobygda en sein kveld og Ordensmannen ikke var kommet hjem og jeg ikke var i stand til å kjøre. Da er det enklere å gå til et nettverk. Venninneprat uten telefon, gjerne etter at barna har lagt seg er også en god grunn til å ha et nettverk, som ikke er for langt unna.. Der vi bodde fant jeg ikke mange, men kan man egentlig forvente det i en kommune med få innbyggere og spredd befolkning? Nettverk eller ikke har uansett lite å si for om dere er "gode foreldre," at bygda mener det, er nok dessverre noe dere må leve med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå