Gå til innhold

Iphone 5 til 12 åring

Sara2

Anbefalte innlegg

Hvilken mob har deres 12 åringer? Er det fortidlig med Iphone ?

Jeg ønsker å kjøpe ny mob til min til jul så er takknemlig for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du Iphone eller mener du smartphone generelt?

"er det for tidlig å gi 18-åringen en Volvo 940" (uten sammenligning forøvrig).

Mine unger får ikke dyre smarttelefoner av flere grunner. Pris på telefonen er en faktor. En annen er at det er ørten leketøy innebygget som de knapt aner noe om hvordan fungerer og hvor lite kontroll de har på alle dataene som de gir fra seg uten å skjønne hvor dumt det er.

På samme måte er det ikke bra at de har fri tilgang på pc hele tiden og åpner konto på alskens websider og lar alle trackerne (Facebook og Google er en av mange-mange tilsvarende som kobler dine cookies-data mellom nettsteder du bruker uten at du tenker over det).

Jeg tenker at om ungen skal ha en dyr mobil, så blir nedturen veldig stor når den går i bakken og noen erstatning ikke kommer automatisk...

Den mest fancy telefonen kjøpte min nest eldste for konfirmasjonspenger - Samsung Galaxy. Da hadde han hatt en 1500-kroners Nokia som første "dyre" telefon, men når Nokian brakk i lomma under trampolinehopp så fikk han en 200-kroners Nokia med 2 ukers batteritid, uten mms og bluetooth.

Maken billig-nokia hadde også 17-åringen da hans Nokia til rundt 1500 paia.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

jeg tenker at jo yngre de er jo mindre fancy og mere holdbar må telefonen være. Ville aldri gitt en tolvåring en iPhone.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster ikke en Iphone 7-8000 uten abonnement? Iphone er gode telefoner, riktignok så tåler de lite, men de er så ufattelig overpriset at det er utenfor min fattevne at det er noen som faktisk gidder å kjøpe dem. Skal du absolutt kjøpe en smartphone til 12-åringen din så ikke kjøp Iphone, det finnes en masse minst like gode alternativer for halve prisen. Du burde også vurdere å kjøpe en telefon som tåler litt siden det er snakk om en som er ganske ung og sikkert blir å miste mobilen en del i bakken o.l, Iphone tåler som sagt veldig lite.

Du kan jo vurdere denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=652812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 13-åring har akkurat mistet sin gamle Sony Ericsson på kor-tur. Det er den andre mobilen hun mister, i tillegg til den som gikk i bakken og døde, og den dagen jeg kjøper en telefon som hun ikke trenger til så mye penger, så håper jeg noen sparker meg hardt bak ;)

De fleste barn og yngre tenåringer har egentlig bare to behov: ringe og sende sms. Ta et bilde innimellom, kanskje. Men med mindre man ønsker at barna skal bruke masse ekstra tid på telefonen sin, ser jeg virkelig ikke hva som skulle være hensikten med å kjøpe noe som er stappfullt av ekstrafunksjoner og finesser.

Anonym poster: e11a44635f4935adadc402e57458feb8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er for tidlig. Her i huset får 9-åringen sin første iPhone (5) til jul, og 11-åringen får sin 2. iPhone - hun har hatt iPhone 4, men den er moden for utskiftning. Jeg skjønner godt at de vil ha det, masse spill og andre ting de kan bruke på telefonene, samt se filmer og lignende.

Anonym poster: 7048a837d2cc7b8a84288a4473c81852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er for tidlig. Her i huset får 9-åringen sin første iPhone (5) til jul, og 11-åringen får sin 2. iPhone - hun har hatt iPhone 4, men den er moden for utskiftning. Jeg skjønner godt at de vil ha det, masse spill og andre ting de kan bruke på telefonene, samt se filmer og lignende.

Det er vel ingen god grunn egentlig, for det er jo muligheter alle mobiltelefoner av nyere dato har.

Anonym poster: 545ae3160e4d79022df296fcd0c852bc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi 12-åringen iphone 5, men gi samtidig beskjed at om den mistes blir det en eldgammel Sony Ericsson.

Samme besked har mannen her i hus fått, og han er voksen ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg iPhone 5 selv i dag :) Men hadde aldri gitt den til en 12 åring. Hadde jeg hatt en sønn/datter på 16 som ønsket seg iPhone 5 og ville betale selve telefonen selv kunne jeg betalt abonnement. En så dyr telefon til et barn som høyst sannsynlig kan komme til å ødelegge den ville jeg stilt meg tvilsom til. Når man er så ung skjønner man ikke verdien i en iPhone. Med mindre dere har veldig god råd ville jeg ikke kjøpt ihvertfall.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at de vil ha det, masse spill og andre ting de kan bruke på telefonene, samt se filmer og lignende.

Ja, er det ikke kjekt at barna kan leke, underholdes, fikle med og bli distrahert av mobilen til enhver tid? :ironi:

Det du skriver der regner jeg som de absolutt viktigste grunnene til at barn ikke trenger iPhone. Gud bedre, de har da nok av distraksjoner og spillmuligheter som det er...

Anonym poster: e11a44635f4935adadc402e57458feb8

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herreminhatt..

Og her ville jeg trykket på "liker ikke" knappen - hvis den fantes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg iPhone 5 selv i dag :) Men hadde aldri gitt den til en 12 åring. Hadde jeg hatt en sønn/datter på 16 som ønsket seg iPhone 5 og ville betale selve telefonen selv kunne jeg betalt abonnement. En så dyr telefon til et barn som høyst sannsynlig kan komme til å ødelegge den ville jeg stilt meg tvilsom til. Når man er så ung skjønner man ikke verdien i en iPhone. Med mindre dere har veldig god råd ville jeg ikke kjøpt ihvertfall.

Jeg signerer denne. Selv har jeg ikke råd til iPhone i det hele tatt men jentungen fikk lov til å kjøpe for sine egne penger i sommer, hun er 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

iPhone knuses om du mister den EN gang i bakken, så nei. Samsung har en telefon som er fin for 10-åringer: http://www.elkjop.no...on-sort-telenor

Anonym poster: a6325086ce1161f8f64f10da1c551fa5

Denne er genial, ungene her på 11 og snart 13 har hver sin. Disse har allerede vært noen ganger i bakken, men er den like holdbar som den gamle samsung corby har de telefoner ett par år.

Det er heller ikke noe problem å gjøre smartphones barnevennlige. De fleste "farlige" tingene kan man skru av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

iPhone knuses om du mister den EN gang i bakken, så nei. Samsung har en telefon som er fin for 10-åringer: http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/S5360BLACKTN/samsung-galaxy-y-s5360-smarttelefon-sort-telenor

Anonym poster: a6325086ce1161f8f64f10da1c551fa5

Ikke nødvendigvis. Har ikke anelse på hvor mange ganger min har gått i bakken, ned steintrappa etc. Ikke en skramme har den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye feilinfo om iphone her. Koster f. eks ikke 7-8000 uten abb. Gå på apple.no så ser du at en:

iphone 4 koster 2890

iphone 4s koster fra 4290

iphone 5 koster fra 5190

Alle priser er uten abb. og inkl. frakt levert på døren.

Og en tolvåring har ikke bruk for noe annet en iphone 4. Iphone knuser ikke etter en gang i bakken, men kjøp med beskyttelse rundt så tåler den det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke hva barn skal med så dyre telefoner.

Selv har jeg iphone 3gs, og kommer fortsatt til og ha den en stund.

Datteren min fikk en billig samsung galaxy til 11 års dagen sin, den gikk i stykker, da fikk hun en 150 krs telefon. Og ser vennenen hennes mister og ødelegger telefonene sine hele tiden. Hva er da poenget med å kjøpe den dyreste.

Finnes jo mange touch telefoner til rundt 1000 kr som er mer enn bra nok til barn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleloet

Jeg har ikke barn selv, og er i begynnelsen av 20 årene. Når jeg leser dette begynner jeg virkelig å lure på hvor verden er på vei ? iPhone 5 til barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn selv, og er i begynnelsen av 20 årene. Når jeg leser dette begynner jeg virkelig å lure på hvor verden er på vei ? iPhone 5 til barn?

Det er du ikke alene om gjest.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...