Gå til innhold

Hvordan fjerne all sminke? - ikke tonic water

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker sminkeservietter for å fjerne sminken (øyesminkefjerner på øynene). Men jeg føler at det sitter igjen litt rester på huden, og dette får jeg bekreftet når jeg bruker tonic water (fra decleor). Ikke mye som er igjen, men litt. Men greia er at huden blir så tørr av tonic, så jeg måtte slutte å bruke det.

Er det noe annet jeg kan bruke, ala tonic water som ikke tørker ut huden? Eller går det greit at litt sminke ikke blir fjernet?

Anonym poster: b131173528d46d30eaab9eb89d258221

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I alle dager, du må bruke rensegele e.l. først, deretter kan du bruke servietter/tonic water - er ikke rart det blir rester igjen!

Skrevet

Jeg tar vekk sminken med sminkeservietter først, spesielt maskaraen, så bruker jeg rensegele og deretter tonic. Bruker også dag og nattkrem for at huden ikke skal bli tørr.

Skrevet

Jeg tar vekk sminken med sminkeservietter først, spesielt maskaraen, så bruker jeg rensegele og deretter tonic. Bruker også dag og nattkrem for at huden ikke skal bli tørr.

Og du har fin hud?:) Har du noen produkter du vil anbefale og er fornøyd med?

Gjest Ambitions
Skrevet (endret)

Sminkeservietter til maskara og foundation, så skylle med vann og tørke ansiktet. Så massere inn md formulations rens og la den virke. skyll, tørk, ha litt jojobaolje på en pad og bruk som tonic (fjerner rester og normaliserer ph) tilslutt påfører jeg fuktighetskrem :) Funker bra for meg ihvertfall..

Endret av Ambitions
Skrevet

E-vitamintoneren fra Body Shop virker ikke så uttørkende, tror jeg.

Skrevet

Og du har fin hud? :) Har du noen produkter du vil anbefale og er fornøyd med?

Merker absolutt stor forskjell etter at jeg begynte å rense huden hver morgen og kveld. Bruker rensekrem, tonic og dagkrem fra MD formulations :) Vet ikke om disse passer til huden din, men jeg er hvertfall veldig fornøyd med de. Kjøpte de på feelunique, litt billigere enn i butikk. :)

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Serviett

Rense huden

Tonic

fuktighetskrem

-den rekkefølgen.

Skrevet

Jeg bruker sånn Vichy 3-i-1-renseting, den funker fett for meg.. :klo:

Skrevet

Bruk et rensevann i stedet for tonic. Caudalie Cleansing Water og Decleor Cleansing Water er gode alternativ.

Anonym poster: 8c18f9b77d76962ca026c7748cb5ad9f

Skrevet

Takk for svar:) Jeg vet at jeg tåler både MD og Decleor, så tror jeg går for en av de. Men må droppe tonic, fordi jeg får så tørr hud av det (hjelper ikke med fuktighetskrem). Eller er det bare tonic fra Decleor som er uttørkende?

Hva heter rensen fra MD? Og Decleor? :)

Holder det med:

Servietter

Rens

Fuktighetkrem

Gjest Ambitions
Skrevet (endret)

Her er link til MD rensen ihvertfall, De har fri frakt, så du slipper akkurat momsen! (jeg bruker den normale, ikke gel eller senitiv)

Endret av Ambitions
Skrevet

Bruker dere alle rens etter sminkeserviettene? :klo: Jeg har en fin hudpleierutine med rens, toner, serum og dagkrem/nattkrem, men når jeg fjerner sminke med sminkeservietter går jeg rett derfra til toner, uten noe rens imellom.

Anonym poster: 2f1992b7deb1714a016a8634d3b2e927

Skrevet

Men dere, er toner nødvendig? Er det kun den som fjerner siste rest, eller vil en rens gjøre samme nytten?

Gjest Ambitions
Skrevet (endret)

Bruker dere alle rens etter sminkeserviettene? :klo: Jeg har en fin hudpleierutine med rens, toner, serum og dagkrem/nattkrem, men når jeg fjerner sminke med sminkeservietter går jeg rett derfra til toner, uten noe rens imellom.

Anonym poster: 2f1992b7deb1714a016a8634d3b2e927

Sminkefjerner har jeg hørt ikke er godt nok, en rens går mer i dybden. Sminkefjerner kan også legge igjen rester på huden.

Toner er den som skal fjerne siste rest av sminke OG ph-balansere huden. Hvis du har en toner som gjør deg tørr, gjør den ikke jobben sin ordentlig.. Jeg bruker ikke toner og dør ikke. Jeg bruker som sagt litt jojobaolje om kvelden, som balanserer huden. ps: md sin rens er ph-balansert.

Endret av Ambitions
Gjest Uanonymbruker
Skrevet (endret)

edit: Amitions sa akkurat det jeg skulle si :)

Endret av Uanonymbruker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...