Gå til innhold

Hva skjer med forholdet vårt?

Anbefalte innlegg

Gjest gjestanonym
Skrevet

Vi har vært sammen i snart 6 år. Hatt det kjempe fint og alt har vært topp. Har selvsagt vært ups and downs som i alle forhold, men ikke noe mer enn normalt.

Vi var også forlovet. Vi har så og si bodd sammen siden vi ble sammen.

For 1 uke siden snakket hun om hvordan hun ville bryllupet skulle være osv. Men så på søndagen så skulle hun besøke familien, men hun kom aldri tilbake. Jeg fikk ikke tak i henne den dagen. Neste dag svarte hun når jeg ringte og vi avtalte å møtes i byen. Når jeg kom til byen fikk jeg melding om at jeg bare kunne kjøre hjem igjen for hun skulle noe annet..

Hun sa på tlf hele tiden at det ikke var noe galt. Så omsider etter 3 dager så møttes vi og da sa hun at hun trenger tid. Hun sa hun har vært med meg hver dag i 6 år og at nå var det på tide å tenke på sine problemer. Hun sa at hu helst ikke ville møte meg før hun hadde fått sin tid. Men dette er jo umenneskelig for meg å takle. Etter nesten 6 år så ble det slik at hun ikke kunne se meg, og såvidt snakke med meg på tlf. Dette skjedde over natten! Jeg sa til henne igår at dette var føleselsmessig umulig for meg da jeg overhode ikke visste hva som skjedde. Hun har alltid brydd seg om meg, nå er hun totalt careless.

Jeg sa også at jeg kommer ut med alle tingene dine. Når jeg omsider kom så stod vi å snakket en stund. Jeg sa at jeg ikke vil at det skal ende slik og at jeg elsker henne over alt. Det eneste du trenger å gjøre er å si at du ikke vil at det skal ende sånn. Ho sa ingenting..

Så snakket vi på tlf nå og jeg spurte om hun har fått tenkt, men hun kunne ikke si noe nytt, bare at hun trenger å være alene. Hvordan er det mulig å klare å behandle meg slik etter såpass mange år? Hun gir totalt faen. Jeg føler meg som en idiot som på en måte har prøvd alt! Men tenker at om man trenger tid vekk fra partneren sin og ikke klarer å se han, så sier det vel det meste..? Hun klarer heller ikke å snakke med meg på tlf lenger enn 5 min, samme når vi møtes. Da må ho komme seg vekk som ho sier.. Er så sykt forvirret. Hun sier at vist man elsker hverandre klarer man alt. Vel hu klarer ikke å møte meg. Rart for i forgårs ringte hun meg og sa hu hadde behandla meg som en idiot og at det ikke var meningen. Nå er det jo "slutt" men jeg føler meg ikke avslappet da hun sier det ikke er det hun vil. Hadde vært fint å få høre noen andre sine synspunkter på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener nå at å bare bli iskald og stikke av uten noe forvarsel etter seks år, er ordentlig guffent gjort.

Da sitter jo du der som et emosjonelt vrak og bare MÅ vente til hun bestemmer seg. Vente i lidelse.

Dette burde hun ha tatt opp med deg på forhånd og forberedt deg på at hun blir borte en stund ..

Det virker noen ganger som jenter/kvinner plutselig kan bli iskalde ...

Har dere barn da? Hvordan reagerer de?

Gjest gjestanonym
Skrevet

Vi har heldigvis ikke barn. Som du sier så sitter jeg her som ett emmosjonelt vrak som toppes av følesen at hu ikke kunne brydd seg mindre.

Forrige uke snakka hu om at vi skulle finne ny leilighet osv..

Men for å gi meg selv litt selvtillit og avslutning, så må jo dette ha vært planlagt fra hennes side en stund? For om det er tilfelle så føler jeg rett og slett at jeg fortjener bedre. Kunne aldri ha gjort dette mot henne f.eks. Vil hu dumpe meg så si det, vil du såre meg så mye som mulig så fikk hu det til hvertfall!

Skrevet

Det har ikke skjedd henne noe, da, på denne turen hjem? Beskrivelsen av denne kalde avstanden minner mer om sjokk enn om noe annet. Har du spurt familie/venner om noe har hendt henne eller nær familie? Snakket med foreldrene hennes?

Anonym poster: 491a67eaae7c9fed6b06f7ae1055e2d6

Skrevet

Har ikke skjedd henne noe såvidt jeg vet, ikke noe som kan trigge dette hvertfall.

Huff, dette er jævelig. Klokken er 11 og jeg har ikke sovet 1 minutt.

Sa hu skulle ringe meg senere idag men vurderer nesten å skru av telefonen for jeg vil vekk fra dette marerittet. :(

Skrevet

Vet du, dette er uakseptabel oppførsel. Du gjør ikke sånn mot noen du har vært sammen med i 6r og er forlovet med. Hvis ikke det er en meget god forklaring på oppførselen hennes, enn at hun er usikker" så synes jeg at du bør glemme henne. La henne spille dette spillet alene... For voksne oppegående mennesker prater sammen, de stikke ikke bare av og ikke tar telefonen på noen dager, det er barnslig og respektøst!! Vil du egentlig være sammen med noen som kan gjøre sånn? Hvis hun kommer tilbake, vil du ikke alltid lure på om hun kan gjøre noe sånt igjen?

For all del, alle gjør feil og det kan godt være at det har skjedd noe som kan forklare oppførselen.

Uansett, lykke til!

Skrevet

Har ikke skjedd henne noe såvidt jeg vet, ikke noe som kan trigge dette hvertfall.

Huff, dette er jævelig. Klokken er 11 og jeg har ikke sovet 1 minutt.

Sa hu skulle ringe meg senere idag men vurderer nesten å skru av telefonen for jeg vil vekk fra dette marerittet. :(

Hun returnerer hjem for et kort besøk, og endrer (som du ser det) totalt personlighet i løpet av besøket. Har du spurt familien hennes om noe har skjedd?

Jeg hadde en tante som reagerte slik etter å få vite at hun var predisponert for tidlig død av kreft, nemlig. Og om jenta først har fått sjokk er det ikke sikkert at hun er i stand til å fortelle deg om det..

• Liker 1
Skrevet

Eller at hun har dårlig samvittighet ovenfor deg ... Utro?

Skrevet

Eller at hun har dårlig samvittighet ovenfor deg ... Utro?

Det er en mulighet. Men jeg tror at noe har skjedd på den visitten til foreldrene.. Og at TS ikke ringte dem og spurte hvordan det stod til da samboer bare forsvant er bare merkelig. Har du ikke et forhold til dem?

Gjest gjestanonym
Skrevet

Har ikke noe særlig forhold til dem, men vi er på talefot. Jeg traff henne hjemme hos henne og da snakket jeg med foreldrene hennes og der virket alt fint. Faktisk, så vet de ikke så mye om dette selv. Hun har valgt å ikke fortelle så mye til noen. At hun har vært utro er jo noe jeg er redd for, men det virker ikke veldig sannsynlig. Men en ting er sikkert, noe sjokkerende må det jo være. Dette er total helomvending og jeg føler at hun rett og slett er ekkel mot meg, i måten hun gjør ting på og snakker til meg på osv. F.eks på telefonen så snakker vi i 2 minutter før hu alltid må "legge på" fordi hu har noe annet å gjøre.

Skrevet

Har ikke noe særlig forhold til dem, men vi er på talefot. Jeg traff henne hjemme hos henne og da snakket jeg med foreldrene hennes og der virket alt fint. Faktisk, så vet de ikke så mye om dette selv. Hun har valgt å ikke fortelle så mye til noen. At hun har vært utro er jo noe jeg er redd for, men det virker ikke veldig sannsynlig. Men en ting er sikkert, noe sjokkerende må det jo være. Dette er total helomvending og jeg føler at hun rett og slett er ekkel mot meg, i måten hun gjør ting på og snakker til meg på osv. F.eks på telefonen så snakker vi i 2 minutter før hu alltid må "legge på" fordi hu har noe annet å gjøre.

Men, altså. Samboer drar hjem til foreldre på søndagsvisitt. Kommer ikke hjem og svarer ikke på telefon.

Her ville jeg sett for meg bilulykker og gudene vet hva. Og så ringte du ikke engang foreldrene hennes før en ringerunde til akuttmotak, men venter i stedet rolig på at hun tar kontakt neste dag? Har jenta for vane å plutselig forsvinne? :vetikke:

Skrevet

Om du vil ha klarhet kan du ringe henne opp og si rolig at når hun føler for å fortelle deg hva som har skjedd vil du være der for henne. Inntil da bør dere ikke ha kontakt, sier du. Og hver gang hun ringer sier du det er godt hun ringer for å fortelle alt - om hun ringer for noe annet legger du høflig på.

Skrevet

Vet du, dette kan høres litt ut som min historie, annet enn at eks muligens ante uråd en liten stund i forveien. Vi hadde vært sammen i rundt 4 år og nettopp kjøpt sammen for første gang, og alt så strålende ut - fra utsiden. En dag pakket jeg bokstavelig talt en bag og hoppet på første og beste tog. Grunnen? Jeg hadde møtt en annen. Siden da har jeg møtt han jeg forlot én gang, kan telle på én hånd hvor mange ganger vi snakket sammen på telefonen. Kommunikasjonen har foregått over melding, og ingen ting tyder på at vi en gang var de eneste for hverandre.

Anonym poster: 348b2f9532b9d09397437598578dbe5b

Gjest gjestanonym
Skrevet

Selvsagt visste jeg at det ikke var noen bil ulykke, jeg slapp henne jo av hos foreldrene. Så snakket vi på telefonen på kvelden, deretter tok det slutt. Jeg skjønte jo kjapt at dette gjaldt forholdet vårt og ikke noe annet. Jeg sa også at jeg kunne gi henne tid, men at hun måtte hvertfall prøve å fortelle meg slik at jeg kan skjønne. Men det kan hun ikke for hun har aldri tid til å snakke med meg, og når vi snakker så er det 2 min så må hun legge på. Uansett hvor høyt jeg elsker henne så kan jeg ikke sitte her totalt uvitende.

Skrevet

Fortell henne hvordan du føler det, om hun ikke vil snakke med deg på telefonen. Kan du oppsøke henne hjemme syns jeg! Hun må da for gudsskyld være moden nok til å snakke med deg om du dukker opp! Er hun ikke det så fortjener hun deg heller ikke!! Lykke til, håper alt ordner seg til det beste for DEG! :)

Gjest Memories
Skrevet

Vet du, dette kan høres litt ut som min historie, annet enn at eks muligens ante uråd en liten stund i forveien. Vi hadde vært sammen i rundt 4 år og nettopp kjøpt sammen for første gang, og alt så strålende ut - fra utsiden. En dag pakket jeg bokstavelig talt en bag og hoppet på første og beste tog. Grunnen? Jeg hadde møtt en annen. Siden da har jeg møtt han jeg forlot én gang, kan telle på én hånd hvor mange ganger vi snakket sammen på telefonen. Kommunikasjonen har foregått over melding, og ingen ting tyder på at vi en gang var de eneste for hverandre.

Fy faen. Skjønner ikke at det er mulig å være så kald!

Skrevet

For meg høres det også ut som at hun kanksje har møtt en annen.

MEN; Hvis hun bare har fått kalde føtter, så synes jeg du skal la henne få ha litt luft. Jeg fikk hetta en gang med min samboer ,og dro på ferie alene til Thailand i to uker bare for å komme meg vekk. Ba han om å ikke kontakte meg mens jeg var borte. Da jeg kom hjem, følte jeg meg mye bedre. Og han vant min respekt ved å la meg få den luften jeg trengte. Vi er fortsatt samboere på sjette året. :)

Anonym poster: 87c511f810e93fc325156f3992bb5451

Gjest gjestanonym
Skrevet

Mulig hun har funnet en annen, men vi har vært meget mye sammen den siste tiden så det virker rart, men selvsagt en mulighet. Vel, nå er det ikke noe jeg kan gjøre. Føler jeg har gjort mitt. Hun ringer meg vel vist hun vil.

Skrevet

Prøv å ta litt hevn med henne. Hører henne ikke om du snakker, og du føler du har gjort ditt nå så gå ut på byen en tur. Treff nye mennesker eller få med noen venninner ut, du trenger jo ikke gjøre noe så klart, men pass på at hun får vite at du er ute og lever livet ditt. Kanskje det er det som skal til for at hun skal forstå det :)

Skrevet

Fy faen. Skjønner ikke at det er mulig å være så kald!

Jeg er ikke uenig med deg. Jeg er ikke stolt. Det var egoistisk gjort av meg.

Men jeg har det mye bedre nå, og det håper jeg han også har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...