AnonymBruker Skrevet 24. november 2012 #1 Skrevet 24. november 2012 For noen uker siden begynte jeg plutselig å røyte helt ekstremt. Når jeg dusjer kan jeg miste en liten neve med hår og jeg må gå å pelle av hår på genseren hele tiden. Har alltid røytet litt, men det er jo normalt. Men nå er det så MYE! Og det er litt ekkelt. Samtidig som jeg begynte å røyte så begynte håret mitt å floke seg fort. Jeg har alltid hatt ganske enkelt hår, det er litt tykt men jeg hadde hår så jeg kunne gå en uke uten å børste det uten å få så mye som en liten knute. Nå så floker det seg hele tiden og jeg kan ikke ha håret i en "dott" etter en dusj lenger fordi da er det et helvette å gre ut dagen etterpå. Og jo mer floker, jo mer hår mister jeg i tillegg til alt det jeg røyter. HVORFOR har det plutselig blitt sånn? Jeg hater det, det er møkka irriterende. Har litt slitt hår i tuppene, litt lenge siden jeg klipte meg, men har ikke råd før etter jul uansett.. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe håret mitt? Å slutte å vaske det er ikke aktuelt da jeg er i en jobb hvor jeg ikke kan ha fettete hår i en uke. Det blir fettete etter en dag, så vasker det daglig. Bruker ikke fancy shampoer, det har jeg ikke råd til, men det har aldri vært et problem tidligere.. Hjelp meg :( :( Anonym poster: b6e837efb2c444c2eec6a2b9c7f9686f
Gjest badeand1 Skrevet 25. november 2012 #2 Skrevet 25. november 2012 (endret) Klippe tuppene kan en venn av deg gjøre. (hvis du ikke har en spesiell frisyre) Kutt ned vaskinga til vertfall annenhver dag. Bruk balsam som en hårkur (la den være i håret fem-ti minutter) Mitt hår floker seg også fort men etter jeg begynte å bruke kokosolje så har det blitt mindre floker. ^^ Verdt å prøve vertfall. Endret 25. november 2012 av Mortem 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #3 Skrevet 25. november 2012 For noen uker siden begynte jeg plutselig å røyte helt ekstremt. Når jeg dusjer kan jeg miste en liten neve med hår og jeg må gå å pelle av hår på genseren hele tiden. Har alltid røytet litt, men det er jo normalt. Men nå er det så MYE! Og det er litt ekkelt. Samtidig som jeg begynte å røyte så begynte håret mitt å floke seg fort. Jeg har alltid hatt ganske enkelt hår, det er litt tykt men jeg hadde hår så jeg kunne gå en uke uten å børste det uten å få så mye som en liten knute. Nå så floker det seg hele tiden og jeg kan ikke ha håret i en "dott" etter en dusj lenger fordi da er det et helvette å gre ut dagen etterpå. Og jo mer floker, jo mer hår mister jeg i tillegg til alt det jeg røyter. HVORFOR har det plutselig blitt sånn? Jeg hater det, det er møkka irriterende. Har litt slitt hår i tuppene, litt lenge siden jeg klipte meg, men har ikke råd før etter jul uansett.. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe håret mitt? Å slutte å vaske det er ikke aktuelt da jeg er i en jobb hvor jeg ikke kan ha fettete hår i en uke. Det blir fettete etter en dag, så vasker det daglig. Bruker ikke fancy shampoer, det har jeg ikke råd til, men det har aldri vært et problem tidligere.. Hjelp meg :( :( Anonym poster: b6e837efb2c444c2eec6a2b9c7f9686f Da jeg var hos frisøren i dag sa hun at jeg burde unngå å sette opp håret i en ball når det er vått, for da tover håret seg, og det blir mer slitt og vanskeligere å gre ut. Jeg bruker Redken Extreme-serien for slitt og skadet hår, som er utrolig drøye i bruk. Kjøpte de på nett, og har hatt flaskene i over to måneder uten at de ennå er tomme (vanlige flasker, ikke jumbo-size). Det er bedre for håret og hodebunnen din å bruke ordentlige produkter, da vil du slippe å vaske håret så ofte. Jeg vasker håret mitt sånn ca hver tredje dag. Og da har jeg trent minst en gang i løpet av de dagene, uten at håret ser helt jævlig ut. Så, bottom line: Bruk ordentlige produkter tilpasset din hår og hodebunnstype. Det er rimeligere i lengden når de er så drøye i bruk, spesielt om du kjøper fra nett i store flasker (men for guds skyld, bruk en god nettside, så du ikke ender opp med uekte varer). Da slipper du å vaske håret så ofte, spesielt om du ikke bruker noe særlig produkter i tillegg. Husk varmebeskyttende spray eller lignende om du føner håret, men aller best er det å la det lufttørke. Ikke sett opp håret i en ball når det er vått. Og husk å stusse tuppene dine jevnlig. Anonym poster: 2bf820b50cb5be1cb4da60a760a9fe96
AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #4 Skrevet 25. november 2012 Klippe tuppene kan en venn av deg gjøre. (hvis du ikke har en spesiell frisyre) Kutt ned vaskinga til vertfall annenhver dag. Bruk balsam som en hårkur (la den være i håret fem-ti minutter) Mitt hår floker seg også fort men etter jeg begynte å bruke kokosolje så har det blitt mindre floker. ^^ Verdt å prøve vertfall. Jeg stusser tuppene mine selv, faktisk. Ikke noe hokus pokus om en ikke har noen spesiell frisyre. Anonym poster: 2bf820b50cb5be1cb4da60a760a9fe96
Gjest badeand1 Skrevet 25. november 2012 #5 Skrevet 25. november 2012 Jeg stusser tuppene mine selv, faktisk. Ikke noe hokus pokus om en ikke har noen spesiell frisyre. Anonym poster: 2bf820b50cb5be1cb4da60a760a9fe96 Så bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå