Gå til innhold

Faren min slo moren min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, så har jeg endelig fått fri fra skolen og reiste hjem til mamma og pappa lillebror og min elskede familie, åh som jeg gledet meg...

Vi sitter og alt er bra. Mamma og pappa ler og har det fint, han kommer inn og klemmer henne og alt er toppers. De har vært gift i 25 år og aldri hatt noe problemer, har alltid ønsket at forholdet mellom meg og min fremtidige mann skulle være slik..

Mamma og pappa begynner å diskutere, diskusjonen blir heftig, mamma blir veldig veldig frekk og spydig, hun hever stemmen og er totalt uenig med det pappa sier ( hun brukte ikke stygge ord ) pappa blir sint, de diskuterer mer, diskusjonen utvikler seg pappa begynner å kalle henne masse stygt, hun blir sinna og kaller han masse dritt tilbake, pappa truer med å slå henne om hun ikke holder kjeft, og jammen meg tok det ikke lang tid før han lå opp på henne og bokset til ansiktet hennes (!) (!) (!) Mamma fikk en stor blåmerke og begynte å skrike, jeg klarte ikke stoppe dem og han fortsatte å slå, heldigvis kom broren min hjem ( han skulle også være hos foreldrene mine i dag) og da klarer han å holde mamma, hadde det ikke vært for broren min hadde det vært en blodig kamp her hjemme...

Jeg skjønner ingenting, pappa har aldri vært voldelig, jeg skjønner at mamma fyrte han opp, men man skal jo aldri slå en dame? og som broren min sa " en ekte mann skal kunne klare å kontrollere seg, han skal ikke la sinnet kontrollere han" pappa er jo en veldig snill mann, jeg kan ikke tro....

Nå ble han kasta ut uansett og jeg tror at mamma skal anmelde han, eller helt sikkert. Det er bare at jeg synes så synd på moren min, hun er jo dame, en dame er mye svakere enn en stor mann, tenk at pappa hadde blitt slått, hadde han sittet å gråtet under dyna? nei.... hun har blå og rosa merker i ansiktet og ligger i senga si å gråter, jeg vet ikkee hva jeg skal gjøre? om jeg skal trøste henne eller om jeg skal gråte selv.. er pappa slem? er han det? jeg vet jo det, men det er bare så uvirkelig, jeg vet ikke jeg vet ikke...

Forholdet deres gikk i dass nå, etter så mange fine år :(

Anonym poster: 7aa05b830d2cce4d8e86f1ff82ebfe64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror også at pappa angrer eller angret på øyeblikket, for da sa han til broren min " bare slipp henne, la henne slå meg tilbake" og etterhvert så sa han noe helt annet, som " dra til helvete, sån skjer det med deg når du ikke klarer å oppføre deg" han var så rar og sa imot seg selv hele tiden.... Jeg vet ikke om jeg burde reise tilbake å gi moren min litt alene tid eller være her med henne å trøste henne?????

TS

Skrevet

Syns du skal være der! Eller kanskje moren din kan bli med deg?

Skrevet

Syns du skal være der! Eller kanskje moren din kan bli med deg?

Takk for svar kontormus, jo det tenkte jeg også på, skal snakke med henne om det i morgen.. nå har hun sterke smerter i hodet, så jeg tror jeg må bli med henne til legevakten, hvis hun i det hele tatt hører på meg :(

Skrevet

Det er kanskje lurt å reise til legevakten. Gjør det! Hvor gammel er broren din?

Skrevet

Det er kanskje lurt å reise til legevakten. Gjør det! Hvor gammel er broren din?

Broren min er 23 og jeg er 20, har også en lillebror, men han sov da det skjedde.

Skrevet

Hvis du og moren din reiser på legevakten, er det noen sammen med lillebroren din da? Og hvor er faren din nå?

Skrevet

Hvis du og moren din reiser på legevakten, er det noen sammen med lillebroren din da? Og hvor er faren din nå?

Faren min gikk sikkert hos noen venner. Storebror passer på lillebror, han tok han med til leiligheten sin for han er redd at pappa dukker opp hjemme og at lillebror kanskje kan høre de krangle. Så nå kjørte storebror og lillebror hjem til storebror, og nå er jeg alene med mamma hun sier hun ikke vil snakke med meg, men jeg har skikkelig vondt i magen og synes så synd på henne....

KAN NOEN FORTELLE MEG HVORFOR HAN SLO HENNE? :((((((

Skrevet

Det kan ha skjedd før. Og hva er det som får menn til å slå? Tja, de mister besinnelsen. Og det er virkelig farlig når de tråkker over den terskelen! Var faren din edru når han slo? Og hvorfor vil ikke moren din snakke med deg? Tror du hun skammer seg på noen måte?

Skrevet

Faren min gikk sikkert hos noen venner. Storebror passer på lillebror, han tok han med til leiligheten sin for han er redd at pappa dukker opp hjemme og at lillebror kanskje kan høre de krangle. Så nå kjørte storebror og lillebror hjem til storebror, og nå er jeg alene med mamma hun sier hun ikke vil snakke med meg, men jeg har skikkelig vondt i magen og synes så synd på henne....

KAN NOEN FORTELLE MEG HVORFOR HAN SLO HENNE? :((((((

Det må du spørre faren din om, men om han aldri har slått før, kan jeg tenke meg at hun har gjort sånn mange ganger tidligere. Altså vært veldig frekk og oppført seg som en dritt. Til slutt eksploderte det vel for han.

• Liker 1
Skrevet

Det må du spørre faren din om, men om han aldri har slått før, kan jeg tenke meg at hun har gjort sånn mange ganger tidligere. Altså vært veldig frekk og oppført seg som en dritt. Til slutt eksploderte det vel for han.

Ja, det er nettopp det. Hun har oppført seg som en dritt, det har hun, skjønner at det eksploderte for han, men har han egentlig rett til å slå henne?? jeg var på hans side helt til han slo henne , hun var jævlig i kjeften.

Skrevet (endret)

Ja, det er nettopp det. Hun har oppført seg som en dritt, det har hun, skjønner at det eksploderte for han, men har han egentlig rett til å slå henne?? jeg var på hans side helt til han slo henne , hun var jævlig i kjeften.

Folk tenker ikke på om det er rett eller galt når de klikker. Det har nok bygd seg opp over tid som jeg sa.

Endret av Evilposelos
  • Liker 2
Skrevet

Feilen i dette tilfellet lå helt og holdent hos han som slo. Dette kan aldri forsvares, samme om han ble litt provosert. Mannen må anmeldes og straks pågripes og settes i varetekt til rettsaken kommer opp. Slik oppførsel bør straffes med flere års fengselsstraff, selv om det skulle vise seg at dette var et engangstilfelle. Han kunne risikert å skade henne alvorlig. Mannen må få forbud mot å oppsøke sin (tidligere) ektefelle på livstid, og hun må få voldsalarm når han en gang slipper ut fra fengselet.

Skrevet

Feilen i dette tilfellet lå helt og holdent hos han som slo. Dette kan aldri forsvares, samme om han ble litt provosert. Mannen må anmeldes og straks pågripes og settes i varetekt til rettsaken kommer opp. Slik oppførsel bør straffes med flere års fengselsstraff, selv om det skulle vise seg at dette var et engangstilfelle. Han kunne risikert å skade henne alvorlig. Mannen må få forbud mot å oppsøke sin (tidligere) ektefelle på livstid, og hun må få voldsalarm når han en gang slipper ut fra fengselet.

Jeg tenker, ok blir du sint og ikke klarer å kontrollere deg, og du dyttet henne feks, så kan man si at han ikke klarte å kontrollere seg, men å faktisk bokse til henne flere ganger, da har man hodet sitt på rett plass, og man vet godt hva man gjør. Er ikke dere enige, elelr er det bare meg? Og jo, hun skal anmelde han. Hun sa det til meg for litt siden.

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker, ok blir du sint og ikke klarer å kontrollere deg, og du dyttet henne feks, så kan man si at han ikke klarte å kontrollere seg, men å faktisk bokse til henne flere ganger, da har man hodet sitt på rett plass, og man vet godt hva man gjør. Er ikke dere enige, elelr er det bare meg? Og jo, hun skal anmelde han. Hun sa det til meg for litt siden.

Jo, syns du resonerer riktig. Derfor lurer jeg på om det har skjedd før. Kan hende han fra før hadde forsert den barrieren med å ty til vold.

Men hvis hun vil anmelde er det ingenting som er bedre enn det.Slikt skal man ikke overse.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil bare si at dette ikke var noe hyggelig å lese :(

Har opplevd noe av det samme før. Mamma og pappa kranglet heftig og ofte da de var gift og jeg var yngre. En kveld gikk det for langt, og pappa (som ikke var edru) taklet moren min på en måte. Jeg så ikke hva som skjedde, men hørte det. Mamma kom gråtende inn på rommet mitt og sa at jeg måtte ringe politiet fordi pappa hadde angrepet henne. Jeg klarte bare å slå av tastelåsen. Var 8-9 år da det skjedde, og jeg var glad i pappa og ville jo ikke at han skulle komme i fengsel. Var en ekkel opplevelse, selv om det på langt nær var så ille som hendelsen med moren din.

Jeg føler med deg, og skjønner at du har det vanskelig nå. Man havner litt i mellom.

Tror det er viktig at du blir hos moren din nå. Viser at du er der for henne når hun er klar til å komme til deg. Hun føler seg kanskje ydmyket og vil være alene med tanker og følelser, men når hun blir klar for å få det ut, så må du være der for henne, og jeg tror ikke at du bør reise hjem nå. Prøv å få henne til legevakten. Om hun har smerter i hodet bør det undersøkes, for å utelukke indre skader.

Og jeg tror det er riktig å anmelde når det er såpass alvorlig. Er du sikker på dette ikke har skjedd før? Eller noe lignende, kanskje noe som er litt "mildere" i mangel på bedre ordleggelse....?

• Liker 1
Skrevet

Jo, syns du resonerer riktig. Derfor lurer jeg på om det har skjedd før. Kan hende han fra før hadde forsert den barrieren med å ty til vold.

Men hvis hun vil anmelde er det ingenting som er bedre enn det.Slikt skal man ikke overse.

Det har aldri skjedd før, derfor er vi alle i sjokk!! :(

Skrevet

Og en ting til: hvis dette skal anmeldes er det lurt og reise til legevakten. Både for å sjekke at hun ikke er skadet, og for at slik dokumentasjon er veldig nyttig i forbindelse med anmeldelse!

• Liker 2
Skrevet

Og en ting til: hvis dette skal anmeldes er det lurt og reise til legevakten. Både for å sjekke at hun ikke er skadet, og for at slik dokumentasjon er veldig nyttig i forbindelse med anmeldelse!

Ja, det du sier der er veldig sant. De kan dokumentere det på en ordentlig måte, og det vil styrke saken i en evt rettssak, med bilder og alt

Skrevet

Jeg vil bare si at dette ikke var noe hyggelig å lese :(

Har opplevd noe av det samme før. Mamma og pappa kranglet heftig og ofte da de var gift og jeg var yngre. En kveld gikk det for langt, og pappa (som ikke var edru) taklet moren min på en måte. Jeg så ikke hva som skjedde, men hørte det. Mamma kom gråtende inn på rommet mitt og sa at jeg måtte ringe politiet fordi pappa hadde angrepet henne. Jeg klarte bare å slå av tastelåsen. Var 8-9 år da det skjedde, og jeg var glad i pappa og ville jo ikke at han skulle komme i fengsel. Var en ekkel opplevelse, selv om det på langt nær var så ille som hendelsen med moren din.

Jeg føler med deg, og skjønner at du har det vanskelig nå. Man havner litt i mellom.

Tror det er viktig at du blir hos moren din nå. Viser at du er der for henne når hun er klar til å komme til deg. Hun føler seg kanskje ydmyket og vil være alene med tanker og følelser, men når hun blir klar for å få det ut, så må du være der for henne, og jeg tror ikke at du bør reise hjem nå. Prøv å få henne til legevakten. Om hun har smerter i hodet bør det undersøkes, for å utelukke indre skader.

Og jeg tror det er riktig å anmelde når det er såpass alvorlig. Er du sikker på dette ikke har skjedd før? Eller noe lignende, kanskje noe som er litt "mildere" i mangel på bedre ordleggelse....?

Hun kan være veldig frekk i kjeften, men hun er bare flink til å provosere, hun bruker ikke stygge ord. Han har aldri slått henne, og da de kranglet så brydde jeg meg ikke noe særlig, for da tenkte jeg ja det går over og bare lå og slappet av, i dag skulle være den beste dagen liksom jeg har fri fra jobb og skole og har fått lønn, men neida dagen min gikk i dass. jeg brydde meg ikke, plutselig hører jeg at hun skriker og at bordet blir skyvet han tar tak i håret hennes og bokser til ansiktet hennes ved hodet, hun prøver å slå tilbake men klarer ikke så hun kaster en tallerken men den treffer ikke han. jeg begynte å skjelve å stod der bare sån plutselig kom broren min inn :( det er såååååååååååå ekkelt å tenke på det som skjedde... drit ekkelt faen for en dritt helg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...