Gå til innhold

Når samboeren lyver for deg, og ikke vil ha deg med ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, trenger synspunkter fra utenforstående her, da jeg er så fly forbannet og såret at jeg ikke klarer å tenke klart selv for øyeblikket.

Min samboer befinner seg nå på julebord sammen med jobben, og han inviterte aldri meg med. Dette hadde jeg heller ingen problemer med, da han sa at de ikke hadde lov å ha med seg følge. Slik har vi det også på jobben min, så dette respekterte jeg selvsagt. Han ville ha forspill her hjemme før de dro avgårde, og igjen, ingen protester fra min side. Den ene karen etter den andre dukker opp, de drikker og koser seg og stemningen er god. Så forteller samboeren min meg at etter julebordet skal han treffe noen venner (som vi har felles) på byen. Jeg ble litt overrasket, og lurte på hvorfor ikke jeg var invitert, og får til svar at "det har jeg ikke tenkt på". Dette svaret irriterer meg, men jeg lar det ligge for å ikke ødelegge stemningen. Så kommer det flere til forspillet, og når den ene hilser på meg så spør han om "ikke jeg skal være med?". Jeg sier "nei, er det lov å ha med følge da?" og ser spørrende på samboeren min. "Ja, det er det vel" sier han jeg nettopp hilste på, og spør igjen "skal du ikke?". Så kommer det fra samboeren min "nå må ikke du komme her å ødelegge alt Håvard!". Jeg snur meg igjen og ser spørrende på samboeren min, og han sier "jeg får jo ikke være med deg på julebord". Han som avslørte det hele sier "ja, men det er jo ikke hennes feil, det er jo jobben hennes som har det slik. Ta deg noen øl å bli med vel".

Sint og såret over at samboeren min har løyet meg rett opp i trynet, stikker jeg ut og går en lang tur, og passer på å ikke være tilbake før julebordfølget har tatt taxi ned til byen. Jeg var vekke i godt over to timer, og typen min tok seg ikke en gang bryet med å ringe eller sende en melding for å unnskylde seg eller i det minste spørre hvor jeg var.

Så nå sitter jeg her, skuffet og sint, ikke bare fordi han tydeligvis ikke vil ha meg med ut med sin nye jobb, men også og kanskje aller mest fordi han løy for meg. Om problemet var det at han ikke vil ha meg med fordi jeg ikke kan ta han med, så kunne han vel bare sagt det? Dette hadde jeg respektert! Det jeg derimot ikke respekterer er at han lyver for meg. Jeg har alltid stolt på han tidligere, men nå begynner jeg faktisk å lure på hvilke andre løyner jeg kan ha blitt servert over disse to årene vi har bodd sammen. Samtidig lurer jeg selvsagt på hva som faktisk er grunnen til at han løy for meg om dette.

Noen synspunkter, innvendinger eller andre meninger? Mottas med takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg forstår svært godt at du er lei deg og sint. Nei, hva skal man si? Han vil tydligvis ikke ha deg med på julebord! Hvorfor må han selv vite best. Det er jo merkelig at han inviterte kompisene hjem til dere, han måtte jo forstå at noen kunne komme til å si noe, så det er jo ikke noe han prøver å skjule veldig godt heller.

Jeg kan ikke forstå hva som skal være meningen med dette? Er dere unge? Er dette en ubetenksom handling fra en ung gutt, som ikke synes dette er en big deal, eller hva? Ikke bare lyver han til deg, men han stiller seg jo selv i et svært dårlig lys ovenfor kollegaene. De må jo synes dette er litt rart? Eller?

Jeg kan nok ikke hjelpe deg. Jeg synes bare dette er en veldig merkelig oppførsel. Samboeren min ble dritskuffet da jeg ikke en gang kunne være med. Har du gjort noe slik at han har lyst å såre deg, eller?

Jeg tror nok at dette hadde blitt en ganske stor verkebyll i mitt forhold iallefall. Det er jo undelig...

Skrevet

Uff, skjønner du er sint og såret, dette var kjipt. noen spørsmål dog, som kan ha betydning for hvor ille jeg syntes det er:

Hvilken bransje er der han er i? Er det mannsdominert yrke feks

Er mange av kollegaene hans single menn? Skulle det komme mange kjærester/koner på julebordet?

Hvis han har mest mannlige kollegaer og få kvinner skulle komme tenker jeg han kanskje rett og slett vil ha en guttekveld?

Uansett IKKE greit å lyve og feie bort dine spørsmål TS, respektløst og umodent.

Skrevet

Hvor gamle er dere da? Hørtes ikke ut som de andre som kom til dere hadde med følge, men de er kanskje single? Kan hende han synes det er kjipt å være den eneste av gutta i gjengen som har med dame. Han burde selvsagt ikke løyet til deg, og heller forklart det om det var sånn. Dette er selvsagt bare spekulasjoner fra min side. Løgner hører uansett ikke hjemme i et forhold samme hvor 'uskyldige' de er. Tell til ti og prat ut med han i morgen.

Skrevet

Kjenner meg igjen i det der. Løgn gjør meg paranoid med en gang, og selv om samboeren min vet dette så godt, så fortsetter han og lyve i ny og ne. Og han forventer at jeg skal stole på han?

En gang sa han at han skulle på guttekveld, dagen etterpå legger han ut bilder på facebook der det også finnes jenter. Jeg spurte "var det ikke guttekveld a?" "Jo, men etter hvert så bare kom det flere også, og jenter. Jeg visste ikke det".. Men hvorfor sa han ikke noe til meg da? Liksom, han ringte jo til meg i løpet av den natten, og da kunne han vel sagt "forresten, ser ikke ut som det er no guttekveld likevel da det har kommet jenter også"..

Og en gang inviterte han meg ikke på julebord, mente at det ikke var lov å ta med følge. Neivel, jeg skjønner og gikk heller ut med mine egne venner. Og helt tilfeldig går vi på et sted der hvor jobben hans hadde sittet og spist (på peppes. Jeg spurte aldri hvor julebordet dems var) og så ser jeg et par jeg kjenner som jobber på jobben hans som har med seg kjærestene sine... "takk for den"

Jeg hater når folk lyver og ikke klarer å si ifra eller bare si sannheten rett og slett. Jeg har vansker for å stole på folk og da blir det ihvertfall vanskelig å stole på en som serverer løgn atter løgn..

Men du får bare konfrontere han med det. Det ække greit i det hele tatt!

Anonym poster: ac3ca4fde3523d46154d369f29fd0a5f

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror han bare ville ha en gutter tur på byen og dummet seg ut med å lyge istedenfor å bare si rett ut: jeg vil på julebord og feste med gutta. Det kom jo bare menn på vorset virker det som. Alle julebord jeg har vært på har det vært normalt at en ikke tar med partner for julebordet handler om å kose seg og knytte bånd til kollegaer.

Slap på hånden for at han løy, men jeg synes ikke det var store løgnen.

Skrevet

Æsj, for en dust. Som regel ligger det ikke noe mer bak enn typisk mannlig tankegang (eller skal man si mangelen på det), men det er like frustrerende for oss jenter alikevel.

:klem:

Anonym poster: a2f2f0d03f5c4e2ddb0f560e15e5d42b

Skrevet

Dårlig gjort!

Jeg har et spm, mulig det er jeg som misforsto eller overså det (er trøtt); det var kollegaen som sa at "det er jo ikke hennes feil at du ikke får dra på julebordet hennes, sånn er reglene på jobben" ?

Hvordan vet han dette? Det virker som om kjæresten din har snakka med han om det. Og hvis det er så, så kan det jo hende at det kom opp som tema a la; kollegaen sier "skal du ta med deg kjæresten din?" hvorpå typen din svarer "vil gjerne, men hun tar ikke meg med på sitt julebord og skylder på at sånn er det på hennes jobb, så jeg tror kanskje at jeg skal ha dette julebordet for meg selv". Barnslig, ja. Men kan jo hende at han har noen problemer med at du ikke tar han med?

Ellers er det kun "shady" hvis det er noe med en kvinnelig kollega i bildet. Vet du noe om damene på jobben/julebordet?

Skrevet

Uff, så flaut for typen å dumme seg slik ut forran kollegaene.. Nå vil jeg tro han sliter med å opparbeide seg noen form for integritet der i gården. Vil tro han er i starten av 20-årene, så med tid og stunder går det nok, om ikke får han takke seg selv for at han ev. må bytte jobb. Når han blir litt eldre slutter han nok med slikt fjas.

Du får bare ta det opp med sambo og fortelle at løgner ikke blir godtatt.

Anonym poster: f52cd9a1148b40eab7f323a92e1a4a8e

Skrevet

En gang sa han at han skulle på guttekveld, dagen etterpå legger han ut bilder på facebook der det også finnes jenter. Jeg spurte "var det ikke guttekveld a?" "Jo, men etter hvert så bare kom det flere også, og jenter. Jeg visste ikke det".. Men hvorfor sa han ikke noe til meg da? Liksom, han ringte jo til meg i løpet av den natten, og da kunne han vel sagt "forresten, ser ikke ut som det er no guttekveld likevel da det har kommet jenter også"..

Anonym poster: ac3ca4fde3523d46154d369f29fd0a5f

Mener du virkelig at han skal ringe hjem til deg for å fortelle at "det kom visst noen jenter også, gitt!" Han visste ikke om det på forhånd og han har faktisk ikke løyet for deg.

Seriøst, noen damer altså! Glad jeg ikke er mann!

Skrevet

Skjønner han på en måte, jeg ville aldri hatt med typen min på julebord/byen jeg heller. Har det rett og slett mer morsomt uten han når jeg drikker. Sånn tror jeg nok mange menn tenker også.

Så synes kanskje du overreagerte litt..

Men han kunne heller sagt det som det var da, framfor å lyge til deg om det med følge.

Skrevet

Forstår din frustrasjon, ts. Løgn er kjipe greier. Hadde nok reagert negativt jeg også.

Dessuten fatter jeg ikke hvorfor folk må "knytte bånd med de nye folka på jobben" når de er småpussa eller fulle. Hvorfor kan man ikke bli kjent i en annen, hyggelig setting, uten alkohol?

Uansett hvor voksne enkelte blir, sies det ikke nei til flatfyll, kameratslige grenseflyttinger og bortforklaringer: "jeg mente det jo ikke - jeg var full". Jeg syns det er så utrolig teit.

Anonym poster: 77183382fcb95d90ab44035a874bac98

Skrevet

Skjønner han på en måte, jeg ville aldri hatt med typen min på julebord/byen jeg heller. Har det rett og slett mer morsomt uten han når jeg drikker. Sånn tror jeg nok mange menn tenker også.

Så synes kanskje du overreagerte litt..

Men han kunne heller sagt det som det var da, framfor å lyge til deg om det med følge.

Enig.
Gjest Violetta
Skrevet

Om det ikke er vanlig at man har med seg følge på julebordet på den arbeidsplassen så har han vel løyet for å unngå diskusjonen. Han tenkte tydeligvis ikke på at han kom til å bli avslørt på vorspielet.

Om det er vanlig å ha med følge derimot hadde jeg blitt ordentlig såret over situasjonen.

Skrevet

Respektløst. Jeg hadde totaleksplodert og null tillit fra meg mer etter noe slikt. Tipper han er ute etter å flørte.

Skrevet

Respektløst. Jeg hadde totaleksplodert og null tillit fra meg mer etter noe slikt. Tipper han er ute etter å flørte.

Er det forbudt å flørte når man er i et forhold da?

Skrevet

Er det forbudt å flørte når man er i et forhold da?

Når du er redd for at samboeren skal finne det ut, ja.Flørte som i å pule..

Skrevet

Når du er redd for at samboeren skal finne det ut, ja.Flørte som i å pule..

Å flørte og å pule er to vidt forskjellige ting!

Skrevet

Så hver gang jeg vil ut på byen med venninnene mine uten type så er det fordi jeg vil flørte og være utro? Hmmm. Interessant.

Tror noen har en del issues når det kommer til tillit til partner. Må være fryktelig slitsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...