Gå til innhold

Hvordan finne venner/bli kjent med folk i Bergen?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 23 år som bor i Bergen, og gjerne kunne tenkt meg noen flere venner. Mange av vennene mine har flyttet bort, og jeg føler meg litt ensom. Etter et langt forhold ble jeg singel for noen måneder siden, og vil derfor gjerne gå på byen osv hvor jeg kan møte folk, men jeg må nesten ha noen å gå sammen med. Hvor kan jeg finne nye venner? Har du et godt tips ;)?

Anonym poster: 835d0b058a50bc11a07f931faadc2ffa

Fortsetter under...

Hei! Jeg er en jente på 23 år som bor i Bergen, og gjerne kunne tenkt meg noen flere venner. Mange av vennene mine har flyttet bort, og jeg føler meg litt ensom. Etter et langt forhold ble jeg singel for noen måneder siden, og vil derfor gjerne gå på byen osv hvor jeg kan møte folk, men jeg må nesten ha noen å gå sammen med. Hvor kan jeg finne nye venner? Har du et godt tips ;)?

Anonym poster: 835d0b058a50bc11a07f931faadc2ffa

Jeg er 25 år, singel og bor i Bergen. Nesten alle mine venninner har kjærester, og de fleste bor ikke i denne byen.

Utrolig kjipt å være den eneste single. Jeg vil på byen og slå meg løs, men ikke alene :sjenert:

Hadde det ikke vært for eksamensperioden, så kunne jeg blitt med deg ut:)

Anonym poster: 26ade0bc54cc5039a241f09e476a4f7f

• Liker 1

Hvis du liker å danse eller har lyst å lære, begynn på kurs i regi av BSI dans! :) Masse bli-kjent aktiviteter, kvelder på byen etter kursene osv. Og du trenger IKKE å kunne danse i det hele tatt fra før!

Edit: Jeg vet ihvertfall at nybegynner-swing har disse aktivitetene etter kursene, ikke sikker på hvordan det er med salsa og standard/latin-kursene. Men alle kursene har ihvertfall bli-kjent-fest og ball :)

Endret av Luppa

Annonse

Gjest DrManhattan

Jeg er 33, single og alene i Bergen, neste uke er det min geburstag så da blir det å finne seg en brun pub og drikke bort mine sorger til siste buss går hjem, noen som har et forslag på pub, helst en mørk en hvor folk sjelden tar initiativ til samtale med fremmede

Gjest LillaGorilla

Jeg er 33, single og alene i Bergen, neste uke er det min geburstag så da blir det å finne seg en brun pub og drikke bort mine sorger til siste buss går hjem, noen som har et forslag på pub, helst en mørk en hvor folk sjelden tar initiativ til samtale med fremmede

Baran eller Biskopen kanskje?

Hvorfor så redd for fremmede lonelyboy? :(

Gjest LillaGorilla

For studenter, hva med å engasjere seg i/på:

Hulen

Kvarteret

Aktive Studenters Forening (ASF)

Studentteateret Immaturus

Bergen Realistforening (RF)

Studentersamfunnet i Bergen

Bergen Filmklubb

Diverse foreninger på UiB/BI/NHH - det finnes mange av dem på alle fakultet.

BSI idrett, dans etc.

Ellers tror jeg det er en kinogjeng fra KG i Bergen? Tar jeg feil?

• Liker 1
Gjest Surrehodet

Da foreslår jeg puben på Bergen Gjestehus, ingen der som snakker med fremmede. Det er en akkurat passe kjiip brun pub, så fremt ikke studentene har overtatt hele puben og gjort den hipp.

Men om du vil ha selskap så er jeg klar til å drikke meg full, siden jeg overhodet ikke vil lese til eksamen. Og da går jeg ikke på gjestehuset.

• Liker 1
Gjest DrManhattan

Baran eller Biskopen kanskje?

Hvorfor så redd for fremmede lonelyboy? :(

Biskopen vet jeg hvor ligger, bodde i nærheten av den i mine studieår.

Jeg er ikke redd fremmede, jeg bare hater geburstdager så jeg liker å gjemme meg den dagen

Da foreslår jeg puben på Bergen Gjestehus, ingen der som snakker med fremmede. Det er en akkurat passe kjiip brun pub, så fremt ikke studentene har overtatt hele puben og gjort den hipp.

Men om du vil ha selskap så er jeg klar til å drikke meg full, siden jeg overhodet ikke vil lese til eksamen. Og da går jeg ikke på gjestehuset.

Hvor ligger Bergen Gjestehus? Bare den ikke er full av gamle drankere og det lukter svakt av urin der så høres det ut som en grei plass :)

Hvor går du for å drikke for å glemme eksamen da?

Gjest Surrehodet

Mellom Fotballpubben og Johanneskirken. Oppi bakken der rett før trappene der ligger Gjestehuset.

Jeg planlegger å drikke meg snytfull på Onsdag og da blir det nok Victoria som får gleden av en høyrøstet gammel full dame.

Annonse

Gjest LillaGorilla

Biskopen vet jeg hvor ligger, bodde i nærheten av den i mine studieår.

Jeg er ikke redd fremmede, jeg bare hater geburstdager så jeg liker å gjemme meg den dagen

Greit nok det! Om jeg var deg ville jeg dratt en plass med bra utvalg av drikkevarer (mao ikke bare Hansa pilsner..), og slukket sorgene med noe skikkelig øl/whisky/hva du nå enn liker :)

Jeg fyller 33 neste uke og foretrekker minst mulig oppmerksomhet rundt dagen. Slå oss sammen for anledningen? ;-)

Mvh

Kvinne i behov av plausibelt alibi

Annonse
Gjest DrManhattan

Jeg fyller 33 neste uke og foretrekker minst mulig oppmerksomhet rundt dagen. Slå oss sammen for anledningen? ;-)

Mvh

Kvinne i behov av plausibelt alibi

Høres veldig koselig ut :) men blir litt bekymret av at du underskriver med, kvinne i behov av plausibelt alibi...jeg ender vel ikke opp med å måtte vitne i retten for å si hvor du var mellom 20:00 og 23:00?

• Liker 1

Høres veldig koselig ut :) men blir litt bekymret av at du underskriver med, kvinne i behov av plausibelt alibi...jeg ender vel ikke opp med å måtte vitne i retten for å si hvor du var mellom 20:00 og 23:00?

Hahaha, hadde ikke det vært noe?! :-D

Nei, så ille er det ikke fatt. Mer i gaten av at "beklager, jeg har en forutgående avtale" når noen foreslår at vi skal finne på noe. ;-)

Hvilken dag er din dag, da?

Mvh

Ikke fullt så skummel Kvinne likevel

Gjest DrManhattan

Hahaha, hadde ikke det vært noe?! :-D

Nei, så ille er det ikke fatt. Mer i gaten av at "beklager, jeg har en forutgående avtale" når noen foreslår at vi skal finne på noe. ;-)

Hvilken dag er din dag, da?

Mvh

Ikke fullt så skummel Kvinne likevel

Ah jeg forstår, alibi for gebursdagen din :) Min dag er den 28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...