AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #1 Skrevet 23. november 2012 Jeg har i noen måneder begynt å tenke over at jeg virkelig sliter med relasjoner til arbeidsgivere. Jeg har hatt om lag 5 jobber i en alder av 20 (begynte å jobbe da jeg var 16) Den eneste jobben jeg har hatt svært god tone med sjefen er i den første, da jeg var 16. Hun var helt fantastisk! I de senere jobbene mine har jeg følt at arbeidsgivere ikke har likt meg, jeg føler meg oversett, ikke tilstrekkelig og håpløs.. Jeg får jo jobbene av den grunn av at jeg er kvalifisert og at de liker meg, håper jeg, men det virker som de av en eller annen grunn begynner å mislike meg.. Jeg har gått inn i meg selv for å finne ut hva dette kan være, vurderer å begynne hos psykolog for å få litt mer innsikt også. Jeg har mange venner som jeg vet liker meg og en fantastisk herlig kjæreste og god familie som ville gjort hva som helst for meg. Jeg føler selv jeg er en pliktoppfyllende, omsorgsfull, fornuftig og ærlig person som tar på meg ekstravakter og stiller opp på kort varsel. Jeg kommer også godt overens med kollegaer, det er bare sjefer som ikke liker meg. Jeg jobber deltid i en mer eller mindre ekslusiv butikk nå, hvor sjefen min var så frekk og spurte meg forrige uke hvordan i alle dager jeg hadde RÅD til alle veskene og klærne mine. Hun spurte på en såpass hånlig og nedlatende måte at det virket som hun nesten trodde jeg hadde stjålet dem.. I tillegg snakker hun til meg til tider med babystemme og spør om jeg skjønner det og det. Jeg mener, hvor vanskelig er det å skjønne at en kunde vil prøve en kjole i strl L istedenfor M???! I tillegg sier hun at alle hun kjenner klager på meg (hun er en typisk eldre vestkantfrue), noe jeg ikke skjønner for jeg anstrenger meg mitt aller beste for å tilfredstille kunden! Jeg blir så lei meg fordi jeg føler jeg er udugelig. Nå har ingen av mine forrige sjefer vært like ekstreme, men jeg føler at jeg ofte blir gjort narr av, at de tror jeg er noe og prøver å bryte meg ned. Jeg tror jo ikke jeg er noe! Har noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg aner virkelig ikke selv Anonym poster: c3f39de16989d98adc002ce627dab1a5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #2 Skrevet 23. november 2012 Du vet jo hvordan disse menneskene er. De har en ovenfra og ned holdning, men innerst inne sliter de selv. Unngå jobb på "fine" steder. Anonym poster: 2ed878bdde49c8b5e16586a9790936ca
Gjest *Maja* Skrevet 24. november 2012 #3 Skrevet 24. november 2012 Jeg ville sagt klart i fra til henne. Vet du: jeg jobber ræven av meg for å tilfredsstille kunder, jeg selger bra, er pliktoppfyllende og blid på jobben. Kan du gi meg en grunn til at du behandler meg som du gjør? Se hva hun svarer. Enten så får du respekt for å stå opp for deg selv eller så fortsetter hun å behandle deg som dritt og da burde du slutte på dagen. Ikke finn deg i å bli tråkket på 1
Frøken S Skrevet 24. november 2012 #4 Skrevet 24. november 2012 Med tanke på at fruen kan potensielt bli en av dine framtidige referanser kan det være lurt å ha en litt mer forsiktig framtoning. Be om en samtale, si at du har tatt inn over deg kritikken hennes og be om råd for hvordan du kan endre på dette etter hennes syn. Si at du ønsker å gjøre en god jobb og ønsker veiledning. Mulig fruen er uforbedrelig, men stryk henne litt med hårene mens du søker annen jobb. Eller så må du bare lære deg å stenge henne ute, men samtidig forsøke å opprettholde en grei relasjon til henne. Det er trasig å ikke ha gode referanser om drømmejobben plutselig dukker opp.
Gjest snoopy_93 Skrevet 26. november 2012 #5 Skrevet 26. november 2012 Kjenner meg litt igjen. Jeg startet lærlingtiden min på et sykehjem og fikk hele tiden tilsnakk. Jeg gjorde jo alt jeg Skulle og tok på meg andre pleieres oppgaver (fordi de heller ville drikke kaffe og snakke om ferie) Følte meg så udugelig på jobb at jeg til slutt ikke orket å møte på jobb. Hun mente også at alt jeg sa var (ordrett) "bullshit" og "pisspreik". Hver morgen da jeg kom på jobb fikk jeg stygge blikk. Leverte sykemelding og fikk slengt i trynet at jeg var sånn og sånn, jeg forstod hva jeg måtte gjøre men gadd ikke å gjøre noe med det. Så *bam* du jobber ikke her lengre. (Forran ALLE benoerene) Er fortsatt sykmeldt én måned etter og skal snart begynne å jobbe på et annet sted. Jeg angrer nå på at jeg ikke sa ifra direkte til henne at hun ikke egner seg som Avd sykepleier fordi hun snakket nedlatende om noen av brukerene. SI IFRA!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå