Gjest 1111 Skrevet 5. mars 2004 #1 Skrevet 5. mars 2004 Noen som har en oppskrift til meg? Uten kjøtt og poteter
Brunhilde Skrevet 5. mars 2004 #2 Skrevet 5. mars 2004 Du tar de grønnsakene du liker og kutter smått opp, dekk med vann og tilsett et par grønnsaksbuljonterninger. Kok til den er ferdig, enkelt og greit!
Arkana Skrevet 5. mars 2004 #3 Skrevet 5. mars 2004 Gartnerens suppe (4-6 pers.) 3 ss smør 1 hakket løk 1-2 knuste hvitløksfedd 250 g rosenkål 125 g aspargesbønner 1,25 liter hønse- eller grønnsaksbuljong 1 stor purre 1/2 ts malt koriander 4 ss kremfløte 1 ss sitronsaft 125 g frosne erter Fres løk og hvitløk mykt i smøret. Finsnitt det hvite på purrenog sett det til side, og snitt så resten. Skjær rosenkål og bønner i skiver. Tilsett det grønne fra purre, rosenkål og bønner. Tilsett buljong og kok opp, la småkoke 10 minutter. Tilsett erter, krydder, sitronsaft og koriander og la småkoke 10-15 minutter. Avkjøl litt og kjør glatt i hurtigmikser. Hell tilbake i kjelen, tilsett resten av purren, kok opp og la småkoke 5 minutter. Rør inn fløte og smak til med salt og pepper, varm forsiktig opp. Server med godt brød.
Gjest 1111 Skrevet 6. mars 2004 #4 Skrevet 6. mars 2004 Takk for oppskriftene! jeg er ikke så god på kjøkkenet jeg, så trenger en fast oppskrift å holde meg til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå