AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #1 Skrevet 23. november 2012 Er ei bli og glad jente i slutten av 20 årene. Jeg skal gifte meg om noen år med mannen jeg elsker og har funnet ut at nå må jeg trene. Fikk meg tredemølle for et par dager siden. Gikk på vekta i går kveld og der sto der 98 KILO Gråt gråt og gråt meg gjennom natta. Var jo selvsagt klar over at jeg var stor, men at jeg nærma meg 100 kilo skremte meg. Husker fra noen år siden at jeg veide 81 kilo.. Tenkte også da at NÅ må det skje noe her... Men "glemte" på en måte problemet, når jeg fikk meg ny kjæreste! Jeg er nå sykemeldt og kommer meg ikke ut av døra, derfor investerte jeg i tredemølle Det jeg lurer på er om dere kan hjelpe meg med tips og triks ang trening & kosthold. Eksempel på billig mat jeg kan spise? (Tjener bare 8000 i måneden pga sykemeldingen + at jeg og samboer bor hver for oss. Flytter sammen nesten jul ) Håper på positive svar! klem i fra meg Anonym poster: 1928727ed01043933535dc94bdbe1cec
Gjest Darthoven Skrevet 23. november 2012 #2 Skrevet 23. november 2012 Du spør OMFATTENDE..og egentlig om livsstilsendringer. De fleste som "får for seg" at de bare MÅ ned i vekt i rein panikk, går ofte litt ned i vekt, for så og gå opp igjen. Du må være villig til å gjøre noen valg som du skal leve med resten av livet (og du vil ikke angre). For det første må du komme deg i aktivitet, og finne ut hva du synes er gøy, eller i det minste akseptabelt. Du skal ikke jogge veldig mye når du er såpass stor som du er, da det går heftig ut over knærne. Sykling er et bedre alternativ i starten, og du får ergometersykkler på finn til 400 kroner. For det andre burde du gå, SKIKKELIG. I godt tempo, og ikke være redd for oppoverbakkene. For det tredje burde du styrke kjernemusklaturen..anbefales at du tar får en instruktør til å hjelpe deg i starten. Å investere i et sats-medlemsskap er aldri dumt. Styrketrening er også gull for deg, og det kan du gjøre både på treninsstudio og hjemme. Etter en styrkeøkt øker du forbrenningen i mange timer i etterkant. Så er det kostholdet. Les og lær på forumer (treningsforum, iform osv). Lær deg litt basics..hva er proteiner, hva er karbs, hva er fett, hva er kalorier og energi, hvor mye trenger jeg? Vitaminer og mineraler er også viktig. Lær deg å lage 6-7 sunne og gode retter du kan trives med. Det kan virke litt håpløst i starten, men når du får rutine på det, så blir det bare en del av ditt nye liv, og du vil aldri gå tilbake.
Gjest *Maja* Skrevet 24. november 2012 #3 Skrevet 24. november 2012 Jeg kjøpte også tredemølle og det er den beste investeringen jeg noen sinne har gjort for helsen. Den fikk meg til å stumpe røyken og bli en jogger. Så bruk den så mye du kan Kylling er jo skambillig. 2,5 kilo for under 200 kroner varer mange dager til en aleneboende jente. Knekkebrød og havregryn er billig og sunt. Ha også masse frukt og grønnsaker tilgjengelig. Stangselleri er god snacks. Egg, magert skinkepålegg og mandler er også rimelig. Vann er gratis og den beste tørstedrikken. Varmt vann med en dæsj sitronjuice er godt for magen og en fin erstatning for te Lykke til med ny livsstil!!!!!
AnonymBruker Skrevet 24. november 2012 #4 Skrevet 24. november 2012 Du kan godt løpe litt selv om du er tung, men lytt til kroppen. Det skal ikke gjøre skikkelig vondt noe sted. Spesielt knær og forside legg kan bli litt ømme, men skal ikke gjøre vondt etterpå. Enig i at du må tenke livsstil. Ikke få panikk og tenk at du skulle veid 70 kg i går! Man må prøve og feile litt til man finner det kostholdet og treningsvanene som passer. Anonym poster: 6a9a2116551731491cefd8458443f1ad 1
Gjest Nanne70 Skrevet 24. november 2012 #5 Skrevet 24. november 2012 Tredemølle er supert, begynn å bruke den i dag! Selv om du kanskje ikke kan jogge ennå, kan du gå i raskt tempo, og du kommer raskt i bedre form. Tren intervaller, der du veksler mellom å gå så raskt du kan og har aktive hvilepauser der du går litt saktere. Du kan også variere intervallene med å øke stigningen på mølla, å gå med 10-12% stigning er skikkelig tungt Innimellom bør du komme deg ut og gå en lang tur på kanskje en times tid eller så, i det raskeste tempoet du klarer å holde over såpass lang tid. Styrketrening er viktig, og om du ikke har råd til et medlemsskap på et treningssenter, går det fint an å trene styrke hjemme. Invester i en vektkoffert, en pilatesball og kanskje en treningsstrikk, så har du et utall av muligheter. Mange styrkeøvelser kan du gjøre uten utstyr også, f.eks. push ups, planke, knebøy, utfall, dips, burpees, diverse mageøvelser osv. Maja har masse gode forslag til rimelig og sunn mat. Du kan også finne rimelig frossen torsk og sei av grei kvalitet, hvis du ikke har mulighet til å kjøpe billig fersk fisk der du bor. Lykke til! Dette klarer du!
AnonymBruker Skrevet 24. november 2012 #6 Skrevet 24. november 2012 Mitt beste tips er å drite i å endre gamle vaner(gammel vane vond å vende vettu) og rett og slett bare lage nye vaner i stedet:P I stedet for å slutte å spise brød(spiste aaalt for mye brød og fikk i meg alt for mye karbohydrater) så byttet jeg bare ut brødet med knekkebrød og spiser det til max et måltid om dagen. Kanskje du kunne prøvd noe lignende? Ellers, siden du er tung, vær forsiktig med mølla så du ikke skader knær, hofter og ankler. Svømming og sykling er supert for dem som er tunge:) Og det er jo gøy, mine favoritt aktiviteter faktisk^^, Hva med en treningsvenn for å unngå skulking? En slankekonkurranse med noen(no overkill!), blogg...? Anonym poster: 4e41aa3ff13700d553a8799dfab9b8f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå