AnonymBruker Skrevet 24. november 2012 #21 Del Skrevet 24. november 2012 Liten avsporing.... Lurer på hvilke raringer det er som skriver overskriftene på dagbladet.no. Det må mildt sagt være en spesiell gruppe mennesker. Veldig mye superspekulative overskrifter for å få folk til å trykke. Handler gjerne om pupper og sex. I det siste har de begynt med "Nei, du kan ikke blabla", "Gjett hva som skjer blabla" osv. Kjenner jeg blir flau av slikt, og jeg har ekstremt høy flauhetsterskel. Er det noen her som kjenner noen med en slik jobb i db? Kan dere i såfall forklare meg hva slags personer dette egentlig er? Anonym poster: 94dbe3c51c1345949ca76451d3d67b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2012 #22 Del Skrevet 24. november 2012 Liten avsporing.... Lurer på hvilke raringer det er som skriver overskriftene på dagbladet.no. Det må mildt sagt være en spesiell gruppe mennesker. Veldig mye superspekulative overskrifter for å få folk til å trykke. Handler gjerne om pupper og sex. I det siste har de begynt med "Nei, du kan ikke blabla", "Gjett hva som skjer blabla" osv. Kjenner jeg blir flau av slikt, og jeg har ekstremt høy flauhetsterskel. Er det noen her som kjenner noen med en slik jobb i db? Kan dere i såfall forklare meg hva slags personer dette egentlig er? Anonym poster: 94dbe3c51c1345949ca76451d3d67b86 Regner med at DB sine kontorer ser litt ut som dette her: http://www.youtube.com/watch?v=JcSUWP0QNeY Anonym poster: 0f58ccee999776b6633aa152beb45aa9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 24. november 2012 #23 Del Skrevet 24. november 2012 Veldig enig med ts. Og lurer også på hvorfor mange norske nettaviser har "ukeblad-design"? Aftenposten er noenlunde ok, men både VG, Dagbladet og NRK er utrolig irriterende. Jeg reiser endel, og kikker innom de norske nettavisene for å få nyheter på mitt eget språk. Men det er noe dritt når man slår opp i "nyheter", og at det da står en artikkel om f.eks. massedrap i Syria, deretter kommer det svær overskrift om hvem som har gjort hva i "Skal vi danse" - gjerne 4-5 artikler fra samme TV-program. Og en eller annen matoppskrift. Orker man fremdeles å skrolle nedover, kan det jo hende at det har skjedd viktige ting både i Norge og i resten av verden. Men det er da stort sett mindre viktig enn hvem som røk ut av Skal vi danse, og hva de følte, og hva de tenkte, og hva som skjedde med kjolen. I de aller fleste andre siviliserte land ordnes de "ekte" nyhetene i hovedfeltet på nettsiden, og så legger de kjendis-stoff, matoppskrifter og sånt i en egen spalte ytterst på siden. Da er det betydelig lettere å finne ut hva som har skjedd i verden siden sist. Så det er interessant å finne ut av hvorfor mange store nettaviser leker ukeblad? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Darthoven Skrevet 24. november 2012 #24 Del Skrevet 24. november 2012 Veldig enig med ts. Og lurer også på hvorfor mange norske nettaviser har "ukeblad-design"? Aftenposten er noenlunde ok, men både VG, Dagbladet og NRK er utrolig irriterende. Jeg reiser endel, og kikker innom de norske nettavisene for å få nyheter på mitt eget språk. Men det er noe dritt når man slår opp i "nyheter", og at det da står en artikkel om f.eks. massedrap i Syria, deretter kommer det svær overskrift om hvem som har gjort hva i "Skal vi danse" - gjerne 4-5 artikler fra samme TV-program. Og en eller annen matoppskrift. Orker man fremdeles å skrolle nedover, kan det jo hende at det har skjedd viktige ting både i Norge og i resten av verden. Men det er da stort sett mindre viktig enn hvem som røk ut av Skal vi danse, og hva de følte, og hva de tenkte, og hva som skjedde med kjolen. I de aller fleste andre siviliserte land ordnes de "ekte" nyhetene i hovedfeltet på nettsiden, og så legger de kjendis-stoff, matoppskrifter og sånt i en egen spalte ytterst på siden. Da er det betydelig lettere å finne ut hva som har skjedd i verden siden sist. Så det er interessant å finne ut av hvorfor mange store nettaviser leker ukeblad? Takk! for godt innlegg. Hvorfor? Nei..det må vel være fordi vi som forbrukere ikke bryr oss? Man ser jo i denne tråden at flertallet åpenbart liker tabloid-stilen og se&hør-designet. Tror ikke folk flest bryr seg så mye, og så lenge de har råd til ny iphone og macbook så ser man bare på utenriksnyheter som underholdning på samme måte som skal vi danse og sex and the city. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cosette Skrevet 25. november 2012 #25 Del Skrevet 25. november 2012 Veldig enig med ts. Og lurer også på hvorfor mange norske nettaviser har "ukeblad-design"? Aftenposten er noenlunde ok, men både VG, Dagbladet og NRK er utrolig irriterende. Jeg reiser endel, og kikker innom de norske nettavisene for å få nyheter på mitt eget språk. Men det er noe dritt når man slår opp i "nyheter", og at det da står en artikkel om f.eks. massedrap i Syria, deretter kommer det svær overskrift om hvem som har gjort hva i "Skal vi danse" - gjerne 4-5 artikler fra samme TV-program. Og en eller annen matoppskrift. Orker man fremdeles å skrolle nedover, kan det jo hende at det har skjedd viktige ting både i Norge og i resten av verden. Men det er da stort sett mindre viktig enn hvem som røk ut av Skal vi danse, og hva de følte, og hva de tenkte, og hva som skjedde med kjolen. I de aller fleste andre siviliserte land ordnes de "ekte" nyhetene i hovedfeltet på nettsiden, og så legger de kjendis-stoff, matoppskrifter og sånt i en egen spalte ytterst på siden. Da er det betydelig lettere å finne ut hva som har skjedd i verden siden sist. Så det er interessant å finne ut av hvorfor mange store nettaviser leker ukeblad? Jeg er helt enig med deg! Jeg synes dette er så slitsomt at jeg konsekvent leser utenlandske aviser og nettaviser, enten tyske, britiske eller amerikanske. Jeg forventer å enkelt kunne velge bort det som ikke kvalifiserer til nyheter i ordets riktige forstand. Dette ekskluderer naturligvis innlandshendelser av nyhetsverdi, men jeg leser et par lokalaviser jevnlig, ser nyhetene på NRK på kveldstid når jeg er hjemme, og ellers så holder jeg meg såpass oppdatert på det som rører seg i samfunnet og i politikken at jeg heller kan søke opp de konkrete sakene jeg ønsker å følge. Jeg liker ikke å motta informasjon på et vis som skulle tilsi at jeg er dum og evneveik, og det er den følelsen jeg ofte får av de store mediene her til lands. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Darthoven Skrevet 25. november 2012 #26 Del Skrevet 25. november 2012 Jeg er helt enig med deg! Jeg synes dette er så slitsomt at jeg konsekvent leser utenlandske aviser og nettaviser, enten tyske, britiske eller amerikanske. Jeg forventer å enkelt kunne velge bort det som ikke kvalifiserer til nyheter i ordets riktige forstand. Dette ekskluderer naturligvis innlandshendelser av nyhetsverdi, men jeg leser et par lokalaviser jevnlig, ser nyhetene på NRK på kveldstid når jeg er hjemme, og ellers så holder jeg meg såpass oppdatert på det som rører seg i samfunnet og i politikken at jeg heller kan søke opp de konkrete sakene jeg ønsker å følge. Jeg liker ikke å motta informasjon på et vis som skulle tilsi at jeg er dum og evneveik, og det er den følelsen jeg ofte får av de store mediene her til lands. Smart dame! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå