Gå til innhold

han nekter å stå opp (depresjon)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer har i lengre tid vært nedfor og fungert veldig dårlig, spist lite, sover om dagen (student), er innadvendt og stille. Nå bare ligger han i senga, orker ingenting, svarer knapt på spørsmål,er fjern, han er trist, nedstemt, lei.

Jeg kjenner ikke så mange mennesker her i byen. Vi er tilflyttede studenter. Det er ingen vits i å kontakte familien hans, de bor langt ute på landet og vet ikke noe om noe. Min familie er heller ikke til hjelp.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vet ikke om han plutselig står opp og blir normal igjen, men tviler på det, han har vært nedfor så lenge nå. Jeg får han ikke med meg på legevakta, og vet ikke om det er riktig sted å dra heller, han er jo ikke syk på den måten. Ikke blir han med til fastlegen heller. På fastlegekontoret er det bare kø, og i telefonen er det kø, og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, men han blir ihvertfall ikke med dit, han har ikke krefter til noe. Han står opp for å gå på do. Han spiser en skive nå og da. Han er mager og slapp.

Jeg har spurt om han vil bli med til sosialtjenesten (psykolog) på universitetet, men det vil han ikke. Når han ikke vil noe selv, er det jo ikke noe jeg kan hjelpe han med heller. Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først av alt, en god klem til deg :hug:

Mental helses hjelpetelefon kan være et sted å starte? :) Det er døgnåpent og gratis å ringe, tlf 116 123

http://www.mentalhelse.no/tjenester/hjelpetelefonen

Kommunens psykiatrikontor skal være et lavterskeltilbud der også pårørende kan ta kontakt, og en trenger ingen henvisning eller noe. Du kan få hjemmebesøk av psykiatrisk hjemmesykepleie f.eks.

Anbefaler å ringe Mental helse, de kan lose og veilede i systemet :hug:

Anonym poster: 827ffb95a9715fc8ec48d1749d2c3238

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...