AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #1 Skrevet 23. november 2012 Jeg ønsker å gå opp i vekt - ved å legge på meg både muskler og fett. Muskeldelen tror jeg kommer til å gå greit så lenge jeg klarer å holde styrketreningen gående på et akseptabelt nivå, men det virker nesten umulig for meg å skaffe meg mer fett. Jeg har vært tynn helt livet (veier 51 kg og er 174 cm høy), og er veldig bevisst på å spise mat med mye fett i (samtidig som å holde meg sunn, selvsagt), men det ser ikke ut til å funke med mindre jeg tvinger i meg mat. Jeg har derfor lyst til å prøve ut slike proteinshaker/kalorishaker (er det noen forskjell?), da jeg tror det kan hjelpe. Er det noen her som har erfaring med det, som kan anbefale et sunt og godt merke? Og er det noe jeg trenger å vite før jeg begynner med dette, bortsett fra å ikke innta altfor mye av det? Jeg tenker å få i meg omtrent 500 kcal hver dag av dette, uten å erstatte det med noe annet jeg spiser/drikker. Jeg er så lei av å være tynn, så jeg setter stor pris på svar! Anonym poster: 4cf466a23ce04489e244ed865e466237
Gjest Darthoven Skrevet 23. november 2012 #2 Skrevet 23. november 2012 Jeg ønsker å gå opp i vekt - ved å legge på meg både muskler og fett. Muskeldelen tror jeg kommer til å gå greit så lenge jeg klarer å holde styrketreningen gående på et akseptabelt nivå, men det virker nesten umulig for meg å skaffe meg mer fett. Jeg har vært tynn helt livet (veier 51 kg og er 174 cm høy), og er veldig bevisst på å spise mat med mye fett i (samtidig som å holde meg sunn, selvsagt), men det ser ikke ut til å funke med mindre jeg tvinger i meg mat. Jeg har derfor lyst til å prøve ut slike proteinshaker/kalorishaker (er det noen forskjell?), da jeg tror det kan hjelpe. Er det noen her som har erfaring med det, som kan anbefale et sunt og godt merke? Og er det noe jeg trenger å vite før jeg begynner med dette, bortsett fra å ikke innta altfor mye av det? Jeg tenker å få i meg omtrent 500 kcal hver dag av dette, uten å erstatte det med noe annet jeg spiser/drikker. Jeg er så lei av å være tynn, så jeg setter stor pris på svar! Anonym poster: 4cf466a23ce04489e244ed865e466237 Kjør på om du føler for det. Skal riktnok "advare" deg om at det er litt sløsing med penger, men dersom du VIL opp i vekt og brekker deg av vanlig mat i store mengder, så er det jo helt greit. Forskjellen på karboshakes og proteinshakes ligger jo i navnet. Karbo er sukker, protein er protein. Jeg ville gått for en miks med størstepart protein. Protein er viktig for muskelvekst når du trener, og du burde ligge på et minimum 1,5gram per kg kroppsvekt for nær optimalt inntak. Dersom du begynner å lukte "ammoniakk" når du svetter, og tskjortene dine lukter det (du forstår hva jeg mener når du lukter det..kan ikke ta feil av) så spiser du for mye proteiner. Da har du overskudd av nitrogen (fra proteinene) som er i urinen og svetten. Kjenner ikke til noen merker, for det er en stund siden jeg sluttet med alt det styret der, men spør på treningsforum. De fleste merker du får kjøpt i helsekostforetninger osv er omtrent like bra. Forskjellen mellom dem er bare typen protein, balansen mellom protein og karbs osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå