Gå til innhold

prioriterer ikke barnet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg har en datter på snart 6 mnd, og jeg synes at han prioriterer henne alt for lite. Han er på jobb, og når han kommer hjem så vil han alt annet enn å leke med henne. skjønner selvfølgelig at han er sliten, men så er ikke en baby på snart 6 mnd så veldig aktiv.

Han jobbet overtid idag, og kom hjem halv 8. vi hadde nettopp en diskusjon, den gikk ut på at i morgen tidlig skal han ut å være med kompiser istedenfor å stå opp med lillemor, noe han ALDRI har gjort før.. og jeg trenger virkelig å få sovet skikkelig ut. han klikket og stakk! kjenner jeg blir så sliten av dette, deprimert av krangling hver dag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det er slitsomt med små barn og enda mer slitsomt når samarbeidet ikke fungerer. Begge må gi og ta. Jeg tror ikke det hjelper stort med at du snakker videre med han nå som det allerede har vært en del krangling om temaet. Mitt beste tips er derfor å ta opp dette med noen som står utenfor forholdet og som dermed har et nøytralt blikk på det hele.

Kjenner du noen han ser litt opp til som selv har barn og som kanskje kan snakke med han? Hvis ikke kan kanskje begge dra til helsesøster?

Det er i hvert fall lurt å ta grep før det er for sent...

Anonym poster: 784573da5408f375f27b4038044cdd15

Skrevet

Bestekompisen hannes fikk en jente for 3 mnd siden, men de er ganske lik på dette. han kompisen virker ikke som han bryr seg så mye om det "nye livet " sitt. og vil heller ut å feste, men slik er ikke min samboer da. han har ikke drukket alkohol siden før jeg ble gravid, så er heldig der:)

Det går ikke an å snakke med han om ting, han føler jeg angriper han, uansett hvor stille og rolig og pent jeg sier det :-/ er kjempe slitsom. jeg begynte å gråte hinn dagen, og sa at jeg føler han ikke vil være med datteren vår, men føler han ikke tar meg seriøst, å ber meg om å gå ut å være med veninner..

Han vil ikke snakke om følelser i det hele tatt, skal alltid være så storkar.

Skrevet

sett igjen ungen med han og ta deg en tur ut, la han være alene med henne og si han må opp med henne dagen etter slik du får sove siden du kommer sent hjem, så tar dere en prat dagen etter:)

Anonym poster: 9b339fab1a47194c2f422b45a51097fb

• Liker 5
Skrevet

ja, det var lurt:-) men han har aldri vært alene med henne før, sier han ikke tørr, derfor har jeg tatt det rolig og ventet til han er klar.

Skrevet

han har vært vekke i en time nå..aner ikke hvor han er

Skrevet

Det virker som du duller litt med ham. La han ta ansvaret for barnet alene, mens du ikke er til stede. Han trenger nok litt mer selvtillit i farsrollen, og det får han ikke så lenge du "venter til han er klar". Det skal være en selvfølge at begge tar ansvar, og legger sitt gamle liv litt til siden, og prioriterer familien. Men dersom han ikke gjør dette, så får du tvinge ham til det. Det er ikke lenger selvsagt at fordi du er mor, så har du alt ansvar for hus, hjem og familie. Det ansvaret må dere dele, men det fordrer at du ikke tar alt ansvar, men også delegerer til ham.

• Liker 2
Skrevet

Ja, sant det du skriver. Er mer selvtillit som far han trenger, og det hjelper ikke på at jeg sitter og sier: Nei, det må du ikke gjøre,osv. Jeg har hun 95% av tiden. han holder henne mens jeg lager melk til henne, that's it.. når han kommer hjem fra jobb, så sier jeg alltid: ååå, nå kom pappa hjem, skal du kose litt med han, osv. da holder han hun i 5 minutter, men så vil han ikke lengre. Han sier han vet ikke helt hvordan og hva han skal gjøre. Han har ADHD, så er litt urolig av seg, og klarer f.eks ikke å sitte i sofaen å kose med henne, når hun er trøtt.

Skrevet

Sånn er samboeren min å, ikke finn på å få en unge til med han.

De skal bare ha og ha, men de hjelper aldri til, bytter sjeldent bleier, kun når jeg maser på han.

Jeg tror han har vært alene med barna sammenhengende ca 2 timer på 3 år, den ene er 3 og hun andre er snart 2.

Jeg var fast bestemt på å ta abort med nr 2, fordi jeg aldri fikk hjelp og var totalt utslitt, (jeg gikk på p-piller,men bytta merke, og da smatt det ei celle igjennom, det var ikke planlagt) Han ga meg dårlig samvittighet når jeg ville ta abort, du dreper ungen min, du dreper ungen min, jeg lover at jeg skal hjelpe til, men nei da det ble samme visa, du står nok alene, visse forandrer seg aldri, heldigvis har jeg god hjelp i svigemor, men mange ganger nekter han meg at hun skal komme innom, fordi hun maser på han.

Anonym poster: 9502955de363f493988fffdabcd1f84f

• Liker 1
Skrevet

Huff, er ikke noe kjekt :-/ har IKKE tenkt til å flere barn med han før dette er ordnet opp i. jeg har heldigvis min mor som hjelper meg ufattelig mye. svigermor er ikke mye hjelp i for å si det sånn...

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du må ta tak i dette nå, før det blir et (enda mer) innarbeidet mønster hos ham. Du får rett og slett si i fra at "tirsdag kveld har jeg planer, da må du ha tulla til jeg kommer hjem". Ikke noe "jeg lurte på om jeg kanskje, muligens, dersom det passer for deg, kanskje... eller ikke.... skulle kanskje tatt en tur bort til en venninne på tirsdag?" Bare si at sånn er det. Og du forventer at han tar seg av barnet. For han har observert deg i seks måneder, så han vet hva han skal gjøre, men erfaringen har han ikke, og det er den han trenger for å bli en god far. Han kan simpelthen ikke vente til barnet blir så stor at hun selv kan fortelle far hva han skal gjøre, før han tar ansvar! Han må ta det nå! Og du må pushe ham!

• Liker 4
Skrevet

er så enig i det du skriver, har bare ikke turd å gjort noe slikt i tilfelle han ikke får ting til osv.. hinn dagen spurte jeg om han kunne blande mme, og da sa han at han ikke visste hvordan. han klarer egentlig det heelt fint!

han sier også at det blir lettere når hun kan snakke og da vet han hva han skal gjøre. Men skal prøve det du skriver. tusen takk for gode tips:)

Skrevet

Og dette er grunnen til at mange venter til man er voksen med å få barn, til tross for at de unge mødre insisterer på at ungene deres er sååå heldige som har unge foreldre. :plystre:

Anonym poster: 913ff5edddff288c510908c2c5ac561c

Skrevet

Har jo ingenting med at vi er ung ? alle forhold kan skranke litt etter man får barn, og bli satt på prøve. jeg gjør alt for at vi skal holde sammen. og normalt at fedre får litt dårlig selvtillit når vi mødre " vet alt bedre".

Skrevet

Ja. han er no herlig og :) gikk på butikken og kjøpte diverse mat, og postet et brev for meg. og leide film

Skrevet

Har jo ingenting med at vi er ung ? alle forhold kan skranke litt etter man får barn, og bli satt på prøve. jeg gjør alt for at vi skal holde sammen. og normalt at fedre får litt dårlig selvtillit når vi mødre " vet alt bedre".

Jo, han høres veldig umoden ut. Jeg er enig med de andre, få han på banen og gi fra deg styringen litt. Gå ut og la dem få litt alenetid. Trenger ikke forsvinne lenge og langt i starten, bare en tur på butikken eller noe.

Skrevet

Han er ikke direkte umoden, men ikke så flink å vise følelser, noe ingen i Hannes familie gjør. Han har jo F.eks ikke drukket alkohol hverken når jeg var gravid eller etter lillemor var født. Men han er litt nevøs for å gjøre feil med hun, og da backer han heller ut. Men skal prøve å gå litt ifra de. :) og har ingenting med at vi er litt ung? Ser hele tiden menner i 30 års alder som virkelig er umoden.

Skrevet

Og dette er grunnen til at mange venter til man er voksen med å få barn, til tross for at de unge mødre insisterer på at ungene deres er sååå heldige som har unge foreldre. :plystre:

Snakk om å være bedreviter...

Anonym poster: 5173ae5123d348556f51c8f077d131fd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...