Anciol Skrevet 23. november 2012 #1 Skrevet 23. november 2012 Jeg og mannen min sover med vinduet åpent , sånn rundt 2.00 våknet jeg av at noe tungt landet på foten min, og da jeg våknet var en våt nabokatt (en maine coon) i sengen vår. og mjauet så sårt. Været var ufyselig ute så jeg løftet den inn i stuen og la den i sofaen hvor den kunne få slappe av! Ganske gøy å få en katt midt på natten inn! 8
Rubies_ Skrevet 23. november 2012 #2 Skrevet 23. november 2012 Hahaha! Høres skikkelig skremmende ut. Det er masse katter her i nabolaget også. Pleier å følge etter meg og hunden når vi er ute på tur. Syns de er litt skumle.... :gjeiper:
Minya Skrevet 23. november 2012 #4 Skrevet 23. november 2012 Stakkars våte katteskinnet. Den var nok lykkelig over å få tilbringe natten på et tørt sted. Men det er rart at den ikke fikk komme inn hos eierne sine. 4
Anciol Skrevet 23. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2012 Å eieren jobber nattskift ! Så katten hadde gått ute lenge og var sikkert sulten. Gav den noe tørrfor i min gamle katt(som er på for hos svigerrinen min) sin skål til frokost. Kan gjerne ha den inne hos meg igjen:) det er tillatt med katt i leiligheten da våre husverter og har katt, men leiligheten er for liten for en katt og 2 barn:) Men når vi får egen leilighet, så henter vi hjem vår egen katt:) Tar gjerne imot nabokatter som trenger hvile, for en dag, passer og de noen ganger:) 7
Gjest Bud Skrevet 23. november 2012 #6 Skrevet 23. november 2012 Hadde en vassen nabokatt landet uanmeldt i senga mi så hadde den fått god fart ut igjen! 4
Sulosi Skrevet 24. november 2012 #7 Skrevet 24. november 2012 Naboen min har ofte besøk av min hannkatt, den kommer inn via takvinduet og fyker ut hver gang han forsøker å fange den. Heldigvis er naboen veldig glad i katter så han er mest frustert over at katten ikke tør ta imot kos 2
Zakuro Skrevet 25. november 2012 #8 Skrevet 25. november 2012 Husker en natt for mange år siden, så jeg våknet jeg på natta av at noe tungt stod på brystet mitt og det første jeg ser når jeg åpner øynene i halvmørket er naboens katt. "Mjaaauuuu!" i fjeset på meg:P Og jeg sov i overkøya på en køyeseng:P Gav den litt leverpostei og lot den sove på sofan^^, 2
pinar Skrevet 25. november 2012 #9 Skrevet 25. november 2012 Hadde en vassen nabokatt landet uanmeldt i senga mi så hadde den fått god fart ut igjen! Du kunne jo løftet den forsiktig ut da. 7
Gjest Memories Skrevet 25. november 2012 #10 Skrevet 25. november 2012 Husker jeg lå over hos ei venninne engang da jeg var mindre. Plutselig hørte vi noe rart i vinduet. Moren min lå også over der så vi trodde hun prøvde å skremme oss (ville vært typisk). Men da vi så etter var det en nydelig oransj kattepus som hadde hoppet inn. Ettersom den sannsynligvis var hjemløs tok de vare på den i en stund - før den plutselig rømte. Så den nå og da vandrende på et jorde i ettertid. Koselige minner!
Gjest Cuntzilla Skrevet 25. november 2012 #11 Skrevet 25. november 2012 (endret) Da jeg var student og bodde på en liten ettroms med takvindu så fikk jeg plutselig en katt i fanget når jeg satt i godstolen og leste en dag. Holdt på å drite på meg av sjokk. Men bortsett fra at den alltid snek seg inn helt lydløst og mjauet først når den hoppet på meg og følgelig skremte meg hver eneste gang, så var det hyggelige besøk. Jeg savnet en katt, så jeg koste med den og lot den sove på fanget mitt litt de gangene den kom inn vinduet. Men ga den aldri mat og kastet den alltid ut etter noen timer, den var en fin katt med halsbånd som sikkert hadde noen gode eiere i nabolaget et sted. Satser på det var greit jeg lånte den litt av og til for å klø den bak øret. Men jeg sjekket alltid at det ikke var noe katt på rommet når jeg skulle legge meg og lukket vinduet på natten, for hadde den hoppet på meg imens jeg sov så hadde jeg sannsynligvis dødd på flekken av skrekk. Endret 25. november 2012 av Cuntzilla 5
Orchideae Skrevet 25. november 2012 #12 Skrevet 25. november 2012 Trur jeg hadde blitt litt skremt! Men så utrolig snilt av deg og la den varme seg og få mat. Verden trenger slike mennesker som deg. 4
Adhara Skrevet 25. november 2012 #13 Skrevet 25. november 2012 Dette har skjedd meg også. Enden på visa var at han adopterte meg, og han har bodd hos meg i et år 3
Cordelia Skrevet 25. november 2012 #15 Skrevet 25. november 2012 (endret) Skvatt skikkelig i sommer da en katt hoppet inn i stuevinduet, noen dager før hadde jeg hatt et rådyr rett utenfor vinduet på nattestid. Wild days! For noen år siden hadde jeg en katt som drev og kom inn døra på et av mine forrige bosteder. Måtte hele tiden sjekke før jeg skulle av gårde noe sted om katteskinnet hadde rotet seg inn så jeg ikke stengte den inne noe sted, evt i dagevis. Derfor jager jeg slike katter vennlig ut. Koselige individer, men er de vennlige så har de som regel et hjem og. Men får jo klart litt lyst på katt, desverre er det sjelden kompatibelt med å leie. Endret 25. november 2012 av Cordelia
AnonymBruker Skrevet 25. november 2012 #16 Skrevet 25. november 2012 æsj skjønner ikke greia med at det er så koselig. jeg liker ikke noe som kommer utan i fra å rett i senga mi. jeg kunne ikke sove på rommet mitt i 1 mnd etter at en grå fjær hadde kommet inn gjennom vinduet . blir kvalm bare å tenke på det. vaska det rommet mange ganger før jeg sove der igjen. Anonym poster: 826d796679dcb9678257a8bc29aba421
Antlers Skrevet 25. november 2012 #17 Skrevet 25. november 2012 Har opplevd det samme, men da hoppet katten inn gjennom vinduet i 3. etg(!) midt på natten, for så å lande rett i sengen. Det er et tre som står ca 2-3 meter unna, så den må rett og slett ha hoppet derfra. Det satte igang litt av en kjedereaksjon. Katten landet på samboers ben, så han skvatt til og dyttet meg halvveis ut av sengen. Jeg fikk plantet føttene i gulvet, og skremte dermed vettet av den stakkars sovende hunden, og katten ble jo livredd da den la merke til at det var en hund der. Vet sannelig ikke hvem som ble mest sjokkert, jeg... Jeg, samboer, hunden vår og denne villkatten stod der med øyne så store som tinntallerkener alle mann 7
Anglofil Skrevet 25. november 2012 #18 Skrevet 25. november 2012 (endret) Ikke akkurat en katt, men mannen opplevde at en revunge (!) snek seg inn i stua og videre til soverommet en gang han lå og sov. Dette var på sommeren, og han hadde glemt å lukke verandadøra. Plutselig våknet han til og så rett inn i to store glugger. Skal si han skvatt! Mvh Yvonne Endret 25. november 2012 av Yvonne 3
Anciol Skrevet 25. november 2012 Forfatter #19 Skrevet 25. november 2012 Jeg elsker katter og er svært lei meg fordi jeg ikke kan ha pusegutten min akkurat nå, så jeg finner trøst i å være god mot andre katter:) er selvsagt god mot alle katter, når pusegutten min var tilstede! 2
Pringle Skrevet 26. november 2012 #20 Skrevet 26. november 2012 Jeg fikk besøk av en stor svart langhåret katt i sommer, den kom inn mens jeg hadde døren åpen og luftet (det var veldig varmt). Den mjauet og var sulten selv om den var i godt hold. Den fikk litt melk og kokt skinke, og den den ville ha mer, mye mer. Jeg fikk lov å klappe den, men den ville ikke sitte i sofaen sammen med meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå