AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #1 Skrevet 23. november 2012 Heihei! Jeg har begynt å trene, kuttet ut godteri, og drikker som oftest bare vann. Men jeg har desv kommet inn i en ond sirkel, som er vanskelig å bryte. Jeg går nemlig rundt og er konstant sulten! Jeg vet jo at jeg gjør noe feil, men kan ikke skjønner hva. Til frokost går det i grovt brød, knekkebrød mager ost/leverpostei/makrell i tomat, skinke og gjerne en frukt ved siden av. Lunsj kan være frukt, knekkebrød, noen ganger egg. Middag er så og si alltid grønnsaker, magert kjøtt, som kylling, kalkun, fisk, supper. Ikke ris, poteter. Kveldsmat: egg, mager yoghurt, grovt brød. Jeg spiser gode porsjoner, men det har seg slik at jeg oftest blir fort sulten igjen (det kan ta EN time etter at jeg har spist). Noen som har noen tips på hva dette kan være? Føler jeg spiser masse, men blir likevel sulten igjen.. Anonym poster: 30cf2da2befebbb91c56eea64798d7dc
scaramouche1 Skrevet 23. november 2012 #2 Skrevet 23. november 2012 Hvor ofte spiser du, altså hvor lenge går det mellom måltidene? Går som regel litt lenge mellom lunsj og middag osv, så kan være lurt med mellommåltider! Trenger ikke være mye, en yoghurt eller frukt kan være nok. Prøv å spise hver 2-3 time, da holder du blodsukkeret jevnt og slipper å være så sulten.
Gjest *Maja* Skrevet 23. november 2012 #3 Skrevet 23. november 2012 Spis enda mer proteiner. Det metter godt og lenge. Masse skinkepålegg til frokosten, 100-150 gram kylling til lunsj, minst 200 gram kjøtt til middag(jeg synes karbonadedeig holder godt på middagsmettheten). Kan også være lurt å få inn frukt/nøtter som mellommåltid, dessert og kvelds snacks 1
Gjest oreokaka Skrevet 23. november 2012 #4 Skrevet 23. november 2012 Sliter med samme problemet.. Fant ut at jeg spiste for lite. Putt inn en yoghurt eller noe sånt som mellommåltid. Eller en skål med havregryn med sukrin oppå. Virker som du prøver å unngå karb, men havregryn kan gjøre deg mett en lang stund.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #5 Skrevet 23. november 2012 Hei igjen! Takk for svar! Jeg prøver å spise ganske ofte, men blir likevel fort sulten. Ja, jeg prøver å unngå karbohydrater. Men jeg må ha brød. Så det er greit med litt havregryn da? Tenkte kanskje jeg skulle spise litt havregryn + yoghurt etterpå. Er dette greit? Tenker også å spise mer egg.. hm. Anonym poster: 30cf2da2befebbb91c56eea64798d7dc
Gjest *Maja* Skrevet 23. november 2012 #6 Skrevet 23. november 2012 (endret) Hei igjen! Takk for svar! Jeg prøver å spise ganske ofte, men blir likevel fort sulten. Ja, jeg prøver å unngå karbohydrater. Men jeg må ha brød. Så det er greit med litt havregryn da? Tenkte kanskje jeg skulle spise litt havregryn + yoghurt etterpå. Er dette greit? Tenker også å spise mer egg.. hm. Anonym poster: 30cf2da2befebbb91c56eea64798d7dc Gode trege karbs er ikke falig. Synes du spiser lite fett også, ville fått inn en liten neve nøtter om dagen. Du burde ha noe grov pasta til middagen(en knytteneve ferdigkokt vare vil nok gjøre susen)" og som oreo sa: havregrøt til frokost metter godt og lenge. 1 dl havregryn kokt på vann med frukt og kanel er knall! Hva du spiser har ikke så stor rolle så lenge du spiser underskudd. 1500 kalorier om dagen er en fin pekepinn, og sammen med god, ren og næringsrik mat som da er kjøtt, grove karbs, frukt, grønnsaker og nøtter så vil du gå ned i vekt. Endret 23. november 2012 av *Maja*
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #7 Skrevet 23. november 2012 Gode trege karbs er ikke falig. Synes du spiser lite fett også, ville fått inn en liten neve nøtter om dagen. Du burde ha noe grov pasta til middagen(en knytteneve ferdigkokt vare vil nok gjøre susen)" og som oreo sa: havregrøt til frokost metter godt og lenge. 1 dl havregryn kokt på vann med frukt og kanel er knall! Hva du spiser har ikke så stor rolle så lenge du spiser underskudd. 1500 kalorier om dagen er en fin pekepinn, og sammen med god, ren og næringsrik mat som da er kjøtt, grove karbs, frukt, grønnsaker og nøtter så vil du gå ned i vekt. Hei! Okay, takk for tips!! Jeg synes det har blitt litt vel mye fokus på lavkarbo, og nesten "alt" er jo farlig/usunt. Det er kanskje derfor jeg har blitt litt redd for bla. pasta. Men jeg vet at kroppen trenger karbohydrater også.. Men du sier: mer nøtter, havregryn og magert kjøttpålegg? Og litt mer fett da? Og spise hver 2-3. time? Anonym poster: 30cf2da2befebbb91c56eea64798d7dc
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #8 Skrevet 23. november 2012 Hei! Okay, takk for tips!! Jeg synes det har blitt litt vel mye fokus på lavkarbo, og nesten "alt" er jo farlig/usunt. Det er kanskje derfor jeg har blitt litt redd for bla. pasta. Men jeg vet at kroppen trenger karbohydrater også.. Men du sier: mer nøtter, havregryn og magert kjøttpålegg? Og litt mer fett da? Og spise hver 2-3. time? Anonym poster: 30cf2da2befebbb91c56eea64798d7dc NEI. Spis IKKE nøtter. Maja reklamerer for disse nøttene sine hele tiden, men har du store hender kan en neve nøtter inneholde 300 kcal, og det metter IKKE. I de "verste" nøttene er det rundt 750 kalorier per 100 gr. Sunt, ja, men skal du ned i vekt er ikke nøtter så bra. Bortsett fra dette er tipsene hun gir gode. Anonym poster: 2a696f2f85810070a21b7cd2a2ff83c2 1
Gjest NozMonster Skrevet 23. november 2012 #9 Skrevet 23. november 2012 Hva med å legge inn et mellommåltid imellom formiddagsmat og middag? For.eks knekkebrød, egg og tunfisksalt med cottage cheese, skyr ellers smoothie?
Gjest *Maja* Skrevet 23. november 2012 #10 Skrevet 23. november 2012 Hei! Okay, takk for tips!! Jeg synes det har blitt litt vel mye fokus på lavkarbo, og nesten "alt" er jo farlig/usunt. Det er kanskje derfor jeg har blitt litt redd for bla. pasta. Men jeg vet at kroppen trenger karbohydrater også.. Men du sier: mer nøtter, havregryn og magert kjøttpålegg? Og litt mer fett da? Og spise hver 2-3. time? Anonym poster: 30cf2da2befebbb91c56eea64798d7dc Karbs er viktig. Det gir energi og overskudd Så lenge karbsene kommer fra frukt og grove produkter i begrenset mengde så er det ikke fare for å legge på seg. Eks: Frokost: havregrøt med frukt/ 2 egg med skinkepålegg på grovt brød/knekkebrød Lunsj: 150 gram kylling med masse salat og et par knekkebrød og en frukt Mellom: 10 mandler og en frukt Middag: 200 gram kjøtt stekt på litt solsikkeolje, grov pasta/bønner/linser og masse salat Dessert: liten fruktsalat Kvelds: et par knekkebrød med masse skinkepålegg Drikk gjerne usøtet te etter hvert måltid. Det gir kroppen tid til å fordøye og registrere at en er mett. Det tar 20 min. for hjernen å registrere at en er mett etter siste bit og den varme teen tar den ekstra tiden en trenger Ha gjerne en kose dag der du unner deg litt ekstra, men spis normalt frem til middag. Da kan du lage hjemmelaget grove burgere, pizza, kyllingwraps, lasagna etc. Er masse gode sunne oppskrifter på nettet som tar kort tid å lage hjemme samt at du styrer nøyaktig hva du får i deg Jeg spiser ca. Hver 3. time mest for det er da jeg blir sulten. Ofte er en bare fysen, ikke skikkelig sulten. Drikk et glass vann og kjenn etter om du faktisk ER sulten eller om det bare er tanken på mat som frister.
Gjest *Maja* Skrevet 23. november 2012 #11 Skrevet 23. november 2012 NEI. Spis IKKE nøtter. Maja reklamerer for disse nøttene sine hele tiden, men har du store hender kan en neve nøtter inneholde 300 kcal, og det metter IKKE. I de "verste" nøttene er det rundt 750 kalorier per 100 gr. Sunt, ja, men skal du ned i vekt er ikke nøtter så bra. Bortsett fra dette er tipsene hun gir gode. Anonym poster: 2a696f2f85810070a21b7cd2a2ff83c2 Om du leser hva jeg skriver så sier jeg en liten neve nøtter(hovedsakelig 10 mandler) Om du tror at folk blir feite av slikt så har du et forvridd syn på mat og kropp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå