Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir litt dårlig av å tenke på min kjæres seksuelle fortid. Han har hatt en del one night stands og "knullevenner" siden han har vært singel ganske lenge.

Jeg har stort sett vært i forhold men selv når jeg ikke har hatt det har jeg hatt et syn på sex som mange mener er gammeldags. Jeg er ikke kristen eller noe, men jeg mener sex skal være forbeholdt to som er glad i hverandre!

Jeg blir så lei meg av å tenke på at kjæresten min ikke ser på det på samme måte..

Misforstå meg rett, vi har fantastisk og romantisk sex og han er omtenksom og kjærlig på alle måter. Han sier jo også at sex er bedre når man elsker noen.

Jeg har hatt one night stand en gang i mitt liv og angra etterpå, følte meg skitten og billig. Menn tenker jo ikke sånn! Han sier at han gjorde det fordi han hadde lyst på sex og tenkte aldri noe mer over det etterpå.

Er det bare jeg som er rar eller har jeg grunn til å være lei meg for dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir litt dårlig av å tenke på min kjæres seksuelle fortid. Han har hatt en del one night stands og "knullevenner" siden han har vært singel ganske lenge.

Jeg har stort sett vært i forhold men selv når jeg ikke har hatt det har jeg hatt et syn på sex som mange mener er gammeldags. Jeg er ikke kristen eller noe, men jeg mener sex skal være forbeholdt to som er glad i hverandre!

Jeg blir så lei meg av å tenke på at kjæresten min ikke ser på det på samme måte..

Misforstå meg rett, vi har fantastisk og romantisk sex og han er omtenksom og kjærlig på alle måter. Han sier jo også at sex er bedre når man elsker noen.

Jeg har hatt one night stand en gang i mitt liv og angra etterpå, følte meg skitten og billig. Menn tenker jo ikke sånn! Han sier at han gjorde det fordi han hadde lyst på sex og tenkte aldri noe mer over det etterpå.

Er det bare jeg som er rar eller har jeg grunn til å være lei meg for dette?

Ingen kan vel fortelle deg hva du har rett til å være lei deg for. :vetikke: Følelsene dine styrer du selv. Men hva får du ut av å være lei deg? Har det noen nytte eller verdi for deg?

Anonym poster: f6b2ec47403ffcc48cd65add4242a069

• Liker 2
Skrevet

Du er ikke rar, men prøv å ikke tenke så mye på det. Du får ikke endret på fortiden hans uansett.

Gjest brutal mann
Skrevet

Du kan fint være lei deg, men hv skal du grave i hans fortid for? Kan du ikke heller grave i deres felles fremtid?

• Liker 4
Skrevet

Jeg vet at fortid er fortid, men likevel er det jo ikke at han angrer noe på det i dag. Og hadde det, Gud forby, blitt slutt mellom oss så hadde han jo gått tilbake til den livsstilen! DEN tanken plager meg... Jeg vil liksom at han skal ha forandret seg..

Skrevet

For en tåpelig generalisering! Jeg kjenner menn som tenker akkurat som deg, og jeg kjenner mange kvinner som føler som kjæresten din. Vi er alle forskjellige.

Du kan ikke endre hans seksuelle fortid så valget ditt står mellom å akseptere det eller å la det ødelegge forholdet deres. Det er ene og alene opp til deg, for kjæresten din kan faktisk ikke gjøre noe med det nå

• Liker 3
Skrevet

Jeg vet at fortid er fortid, men likevel er det jo ikke at han angrer noe på det i dag. Og hadde det, Gud forby, blitt slutt mellom oss så hadde han jo gått tilbake til den livsstilen! DEN tanken plager meg... Jeg vil liksom at han skal ha forandret seg..

Hvordan vet du det? Det er jo ikke sikkert han gjør det om dere skulle slå opp. Han er uansett med DEG nå, og så lenge han ikke har ONS mens han er i et forhold med deg, så er det ikke verdt å bruke tanker og energi på. Skjønner at det kan være vanskelig å slutte å tenke på det, og slutte å være lei seg for det, men prøv! :) Tror ikke det kommer noe godt ut av at du går og tenker så mye på det her. Fokuser heller på forholdet deres, ikke på fortiden hans.

Skrevet

Jeg deler mye av ditt syn på sex og forhold, så jeg kan se for meg at jeg hadde vært ukomfortabel med en tilsvarende situasjon, men du kommer ingen vei med å deppe over det.

Spurte du om dette eller bare fortalte han det? Jeg lever litt etter regelen om at man ikke bør spørre om noe man muligens kan mislike svaret på, dersom det ikke har noen nytteverdi å vite det.

Skrevet

Hvordan vet du det? Det er jo ikke sikkert han gjør det om dere skulle slå opp. Han er uansett med DEG nå, og så lenge han ikke har ONS mens han er i et forhold med deg, så er det ikke verdt å bruke tanker og energi på. Skjønner at det kan være vanskelig å slutte å tenke på det, og slutte å være lei seg for det, men prøv! :) Tror ikke det kommer noe godt ut av at du går og tenker så mye på det her. Fokuser heller på forholdet deres, ikke på fortiden hans.

Jeg vet det fordi vi har snakket om det. Jeg spurte han om han hadde gått tilbake til det livet, og svarte at han hadde nok det selv om han selvsagt ikke foretrekker det sånn.

Det er liksom sånn at det MÅ ha sex, uansett!

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å slutte å tenke på det. Vi har det så utrolig bra sammen men denne ene tingen plager meg så! ( og jeg er faktisk ikke så prippen som jeg høres ut som nå altså :P) Jeg dømmer ingen som lever dette livet, jeg bare føler ikke det passer for meg å være sammen med en som har et sånt syn på sex. Men jeg går selvfølgelig ikke fra han pga dette, jeg vet jo at det eneste jeg kan gjøre er å akseptere det. Men hvordan??

Føler meg bare litt alene om å tenke sånn. Kan ikke si noen av mine venninner eller tidligere kjærester har vært sånn heller.

Skrevet

Ingen kan vel fortelle deg hva du har rett til å være lei deg for. :vetikke: Følelsene dine styrer du selv. Men hva får du ut av å være lei deg? Har det noen nytte eller verdi for deg?

Man styrer ikke følelser selv. Følelser er ikke noe man kan bestemme, de dukker bare opp som et resultat av noe og lager krøll.

Du kan imidlertid bestemme selv om du vil la følelsene styre over deg eller ikke. Og til en viss grad kan følelser endre seg over tid ved å tenke aktivt over ting.

Kanskje du ikke skulle forsøke så hardt å få bort disse følelsene, TS, men heller akseptere at de er der. Og forberede deg på at du må jobbe med denne siden av deg om du skal leve med ham så den ikke tar over for deg.

Og hva du enn gjør, ikke prøve å forandre ham - det kommer ikke til å lykkes. Han er den han er, hele pakken, og han er glad i deg sannsynligvis. Du må spørre deg selv om det er nok for deg - og ellers akseptere både den han er, og den du er. Utfordrende, ja - men jeg har sett mange eksempler på at det har gått helt fint etter hvert. Verden er sjelden perfekt, og i bånn handler det mest om dere er glade nok i hverandre eller ikke til å kunne leve med disse forskjellene :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet det fordi vi har snakket om det. Jeg spurte han om han hadde gått tilbake til det livet, og svarte at han hadde nok det selv om han selvsagt ikke foretrekker det sånn.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å slutte å tenke på det. Vi har det så utrolig bra sammen men denne ene tingen plager meg så! ( og jeg er faktisk ikke så prippen som jeg høres ut som nå altså :P) Jeg dømmer ingen som lever dette livet, jeg bare føler ikke det passer for meg å være sammen med en som har et sånt syn på sex. Men jeg går selvfølgelig ikke fra han pga dette, jeg vet jo at det eneste jeg kan gjøre er å akseptere det. Men hvordan??

Føler meg bare litt alene om å tenke sånn. Kan ikke si noen av mine venninner eller tidligere kjærester har vært sånn heller.

Tviler på at du er alene om å tenke sånn. Men som du sier selv, du må finne en måte å akseptere det på. Har ingen gode råd på hvordan du kan gjør det, eneste jeg kan komme på er å prøve å glemme fortiden hans, eller, de delene du ikke liker ved fortiden hans, da. Alle mennesker har en fortid, og man får ikke endret den, så det eneste man kan gjøre er å prøve å akseptere at ting er som de er.

Skrevet

Man styrer ikke følelser selv. Følelser er ikke noe man kan bestemme, de dukker bare opp som et resultat av noe og lager krøll.

Du kan imidlertid bestemme selv om du vil la følelsene styre over deg eller ikke. Og til en viss grad kan følelser endre seg over tid ved å tenke aktivt over ting.

Kanskje du ikke skulle forsøke så hardt å få bort disse følelsene, TS, men heller akseptere at de er der. Og forberede deg på at du må jobbe med denne siden av deg om du skal leve med ham så den ikke tar over for deg.

Og hva du enn gjør, ikke prøve å forandre ham - det kommer ikke til å lykkes. Han er den han er, hele pakken, og han er glad i deg sannsynligvis. Du må spørre deg selv om det er nok for deg - og ellers akseptere både den han er, og den du er. Utfordrende, ja - men jeg har sett mange eksempler på at det har gått helt fint etter hvert. Verden er sjelden perfekt, og i bånn handler det mest om dere er glade nok i hverandre eller ikke til å kunne leve med disse forskjellene :)

Takk for fint svar! :)

Jeg er klar over at jeg ikke kan "tvinge" han til å tenke som meg. Og at dette er noe jeg må komme over eller lære meg og leve med.

Han er verdens snilleste kjæreste og kunne aldri gjort noe for å såre meg! MEN. Å være sammen med noen som ikke deler samme syn som meg er ganske tøft...

Jeg kan ikke si at jeg noen gang har møtt noen hedenske som deler samme syn som meg, er jeg egentlig litt gammeldags?

Hadde dere blitt lei dere om dere var i min situasjon?? Føler at jeg kanskje overdramatiserer litt.. Men som det ble sagt over her, følelser er vanskelig å styre.

Skrevet

Hva spiller det for noen rolle for deg hvilket liv han velger å leve etter at det eventuelt blir slutt?

Han har hatt sitt liv med sine ting som singel. Han er nå i sammen med deg og lever et helt annet liv. Han har valgt. Han har valgt deg og et liv hvor sex kun foregår med deg. Hva klager du på? Synes du maler fanden på veggen her og ødelegger for deg selv og noe fint du har i sammen med ham.

Innse at noen lever ulike liv når de er single kontra når de er i et forhold.

Graver du deg ned i den gjørma der så kan du like godt gjøre det slutt først som sist. Det vil alltid stå i mellom dere dersom du ikke kan gi slipp.

Anonym poster: 085d56ac4c1883302d1286fd9545a704

• Liker 3
Skrevet

Du er ikke alene om å tenke sånn. Det gjør jeg også, enda jeg er mann.

Sikkert mange som tenker sånn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde samme problem med kjæresten min, men jeg fokuserte på alt positivt med han, hvordan han behandlet meg nå, og sakte men sikkert ble de vonde følelsene rundt det borte. Nå plager det meg ikke mer, men det skjedde ikke over natten. Gi det litt tid :)

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Takk for fint svar! :)

Jeg er klar over at jeg ikke kan "tvinge" han til å tenke som meg. Og at dette er noe jeg må komme over eller lære meg og leve med.

Han er verdens snilleste kjæreste og kunne aldri gjort noe for å såre meg! MEN. Å være sammen med noen som ikke deler samme syn som meg er ganske tøft...

Jeg kan ikke si at jeg noen gang har møtt noen hedenske som deler samme syn som meg, er jeg egentlig litt gammeldags?

Hadde dere blitt lei dere om dere var i min situasjon?? Føler at jeg kanskje overdramatiserer litt.. Men som det ble sagt over her, følelser er vanskelig å styre.

Det han har vært med på før han møtte deg er det som har gjort ham til den mannen som møtte og falt for deg, den mannen du forelsket deg i.

Snu blikket og se fremover sammen med ham.

Det gavner så lite å gå inn i fremtiden med ryggen først.

• Liker 2
Skrevet

Ts har jo her valgt å stille en rekke nærgående spørsmål til mannen, fullt vitende om at de to har ulike seksuelle verdier og at det derfor er overveldende sansynlig at svarene vil gjøre henne lei seg. Ved noe så enkelt som å selv velge å ikke spørre kunne hun spart seg for det som ligner å oppsøke følelsen av å være lei seg.

Det er et valg.

• Liker 2
Skrevet

Personlig hadde jeg aldri klart å ha ons, sex er veldig personlig og intimt for meg. Må vite at jeg kan stole på vedkommende, være glad i vedkommende osv.

Min samboer har mange ons bak seg, og jeg kunne ikke brydd meg mindre.

Hva han har gjort med hvem tidligere er totalt uinteressant for min del. Det er meg han er sammen med, det er oss jeg fokuserer på.

Flere av mine venner har ons og bwf, igjen, kunne ikke brydd meg mindre. Eneste jeg bryr meg om er at de har det bra.

Med andre ord, whatever tickles you pink!

Skrevet

Er vel ganske naturlig med ONS om man er singel i lange perioder. Ønsker det ikke selv, men har ingen problemer med å forstå at venner av meg ønsker uforpliktende sex innimellom når singelperioden strekker seg over noen år. Så lenge man er trofast i et forhold så er vel det det aller viktigste.

• Liker 1
Skrevet

Ts har jo her valgt å stille en rekke nærgående spørsmål til mannen, fullt vitende om at de to har ulike seksuelle verdier og at det derfor er overveldende sansynlig at svarene vil gjøre henne lei seg. Ved noe så enkelt som å selv velge å ikke spørre kunne hun spart seg for det som ligner å oppsøke følelsen av å være lei seg.

Det er et valg.

Man styrer valgene sine. Følelsen er fortsatt ikke annet enn konsekvens - enten av valg man tar, eller av tidligere hendelser eller av personlighet.

Samtidig tenker jeg at følelser ikke er noe som alltid skapes av en spesifikk situasjon. De ligger nok der allerede - mens en situasjon, som TS sin da hun spurte, bare får dem til å komme til overflaten. Litt som å fjerne en gammel presenning og oppdage hva som ligger under den.

Og siden hun i det hele tatt spurte, så er det nærliggende å tro at tanken plaget henne allerede. I motsatt fall hadde hun kanskje ikke tatt sjansen på å få en opplysning som kunne velte idyllen over ende.

Bra egentlig, å trigge knapper som dukker opp framfor å feie dem under teppet gir en jo anledning til å jobbe med saken.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...