Gjest Yellow Taxi Skrevet 23. november 2012 #1 Skrevet 23. november 2012 Har en mellomstor/stor hund, når han har løpt litt rundt eller er veldig stresset kan jeg stå 1-2 meter unna han og klart og tydelig høre lyden av hjertet hans som hamrer i brystkassa. - Er dette normalt?
Minya Skrevet 23. november 2012 #2 Skrevet 23. november 2012 Vet ikke med hunder, men jeg hører hjerteslagene til katta vår når hun har hatt et raptus og flydd som en tulling rundt i stua. Men det kan hende du har litt sterkere hørsel enn de fleste?
Gjest Yellow Taxi Skrevet 23. november 2012 #4 Skrevet 23. november 2012 (endret) Vet ikke med hunder, men jeg hører hjerteslagene til katta vår når hun har hatt et raptus og flydd som en tulling rundt i stua. Men det kan hende du har litt sterkere hørsel enn de fleste? Åja, kanskje det er normalt da. Jeg har grei hørsel da jeg alltid bruker ørepropper på konserter og lignende, men jeg tror ikke den er unormalt god av den grunn Ring og spør dyrlegen? Han har jo ikke smerter eller virker sliten så jeg ser ikke poenget. Om han hadde hatt en abnormalitet i hjertet så hadde ikke operasjon vært aktuelt uansett. Endret 23. november 2012 av Yellow Taxi
Portvinpiken Skrevet 24. november 2012 #5 Skrevet 24. november 2012 Jeg personlig har aldri hørt det på noen av mine hunder, og jeg har ganske mange nå, og har hatt enda flere egne hunder i tillegg til de jeg har hatt på kurs eller konsultasjon. Men det kan jo være at jeg ikke har vært bort i så mange normale da :-).
AnonymBruker Skrevet 24. november 2012 #6 Skrevet 24. november 2012 Hvilken rase er det? Fuglehunder f.eks har veldig smale bryst og da er det normalt at du kan høre det. Hvis den ikke har veldig smalt bryst, ville jeg hørt med veterinæren Anonym poster: e649c506691011c066ca2e0b6ad42f06
Gjest Yellow Taxi Skrevet 24. november 2012 #7 Skrevet 24. november 2012 Hvilken rase er det? Fuglehunder f.eks har veldig smale bryst og da er det normalt at du kan høre det. Hvis den ikke har veldig smalt bryst, ville jeg hørt med veterinæren Anonym poster: e649c506691011c066ca2e0b6ad42f06 Schäferhund.
Minya Skrevet 24. november 2012 #8 Skrevet 24. november 2012 Jeg har hørt hjertelyden på schäfere når de står et par meter unna rett etter at de har hatt seg en skikkelig lekerunde med masse løping, så det er kanskje vanlig for dem?
Sugerøret Skrevet 25. november 2012 #9 Skrevet 25. november 2012 Min schäfer kunne jeg ikke høre hjertelyden til,med mindre jeg la hode på kassa hans Nå tenker jeg litt høyt, ville nok tatt hunden med til vetrinær for en sån ekstra sjekk jeg .Selv om jeg ser at det er ikke det du ville gjort
Gjest Skrevet 26. november 2012 #10 Skrevet 26. november 2012 Kommer helt ann på dyret, på bikkja mi kan jeg ligge md øret klint oppi brystet hans og jeg hører ingenting, mens på katta igjen kan han ligge i andre enden av huset og male og jeg hører han!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå