Gå til innhold

Naturlig vs. "vanlig hudpleie"

Anbefalte innlegg

Gjest Tristessa
Skrevet

Etter at jeg for en tid siden begynte å bli fæl og tørr i ansiktet, kjøpte jeg dr. hausckas rosekrem og rens etter anbefalinger via nett og butikkdame. Det ble meg fortalt at siden produktene er helt klin naturlige, uten onde mineraloljer (som finnes i rensen jeg bruker fra Lancome). Men jeg kan ikke helt si at jeg er imponert av Dr. Hauschka, jeg ble tørrere og tørrere i huden og fikk synlige rynker i huden av å smile blant annet. Jeg er 18 og burde vel strengt tatt ikke ha rynker, vel?

Denne kjipe hendelsen skjedde mens jeg var vekkreist en ukes tid, og på veien hjem kapitulerte jeg og kjøpte helt rensesett fra Biotherm for tørr hud, full av parfyme, mineralolje, parabener og gudene vet hva. Og nå er jeg jammen helt fin igjen. Men hvorfor virker alltid slike produkter som er stemplet som "farlige" eller mindre gode for ansiktet på meg? Noen som kan gi et svar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har de samme "symptomene" som deg :-?

Hva kjøpte du? Kanskje det hjelper for meg også? :)

Tuddelidu

Gjest Tristessa
Skrevet

Biosource rensemousse, Biosource ansiktsvann og Aquasource dagkrem -alt for tørr hud (rosa emballasje, ser veldig søtt og snuppete ut der de står på servanten).

Skrevet

Har en pappa som ska handle tax free for meg på Gardermoen neste uke, men i euro shop's prisliste står det, under Biosource:

Lait fluid

gelee nettoyante clarifiante

Lotion clarifiante

Sier mer svært, svært lite :roll:

Er det noe av dette du har, eller er jeg på villspor nå? :)

Gjest Tristessa
Skrevet

Det høres mer ut som serien for normal/kombinasjonshud som er i grønn innpakning.

Jeg bruker Enriched Cleansing Foam, Softening Toner og Aquasource Dry Skin som jeg kjøpte i et sett på danskebåten. Høres ut som om Euro Shop har et kjipt utvalg da, men du kan jo alltids skrive ned navnene og be ham om å se etter? Alle produktene har lyserosa innpakning, dersom det skulle være til noen hjelp.

Skrevet

Jeg bruker Dr. H. og er kjempefornøyd! MEN - det å gå over fra "vanlig hudpleie" til naturlig er en overgang for huden.

For det første er det viktig at du bruker de riktige produktene. For det andre at du inkluderer nattampullene til Dr. H. i ditt nye hudpleieprogram. Disse ampullene er uvurderelige i overgangsfasen for å balansere og rette opp overgangen mellom to forskjellig måter å behandle huden på. Forvørige er produktene holistiske, som vil si at de tar hensyn til energien i plantene når det høstes...

Sender deg linken til Dr. H i Tyskland så du kan lese litt om de forskjellige produktene og filosofien bak de.

Spør meg gjerne hvis det er noe du lurer på! :wink:

Skrevet

For noen år siden gikk jeg til så kalt "biologisk hudpleie". Det likte huden min dårlig :o Fikk utslett i store deler av ansiktet. Selv trodde jeg det var urenheter, og at det var huden som reagerte på de nye produktene med å "rense seg". Med "det må bli verre før det blir bedre" i tankene, holdt jeg ut i flere uker. Det viste seg at det var kraftig eksem, og at jeg ikke tålte behandlingen eller produktene.

Så hva som er best avhenger vel av den enkeltes hud???

Bruk de produktene som fungerer best for DEG

Skrevet

Alt er ikke like bra, hverken av såkalt "biologisk" eller annen hudpleie. Man skal være forsiktig med å dra alt over en kam...

Synes forøvrig det er ett godt argument å finne produkter som er fri for parabener, mineralojer, syntetiske farge- og dufttilsetninger o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...