Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei =)

Skal på mitt første julebord på lørdag, har nesten alt klart utenom èn ting.

SMINKE.

Jeg skal bruke denne kjolen, sammen med svarte pumps:

post-64731-0-34645200-1353672103_thumb.j

Har tenkt å bruke noen enkle, søte sølvøredobber med matchende smykke :-)

Men jo, så var det sminken, da. Jeg kan jo fortelle at jeg er ganske blek i huden, og har mørkebrunt hår, nesten svart. Jeg har blå øyne :-)

Til vanlig går jeg for en naturlig look. Bruker concealer, BB cream, mineralpudder og masakara. Det er ganske sjelden jeg bruker øyenskygge og eyeliner. Knallrød leppestift bruker jeg når jeg skal være ekstra fin.

Det jeg trenger hjelp til er hvordan det er fint å sminke seg med tanke på antrekket, samt neglelakk.

Kan legge til at jeg er 19 år, hvis det skulle ha noe å si :-)

Takker for alle tips! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en titt på bloggen min. Kanskje du finner tips der. :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ville kanskje brukt litt lilla istedet for blå i den første videoen.. Også venter jeg på at grenlands(søtejenta) kommer med tips! Hun er insaine med sminke.

Endret av Blur
  • Liker 1
Skrevet

Takk for hjelp! :D

Skrevet

Nå kan det være folk blir veldig sure på meg her, men jeg liker ikke å matche øyeskygge til fargen på kjolen når det kommer til bruk av farger som lilla, blått, grønt osv. Jeg er selv veldig veldig lys i huden, og har mørkt hår og blå øyne. Til lilla synes jeg grått kan være veldig fint, og med tanke på at du ikke bruker så mye til vanlig ville jeg ikke gått for så veldig mye til fest heller, til tross for at julebordssesongen er når man kan ta den helt ut. Jeg tror noe a la dette ville sett helt nydelig ut, og så er det liksom ikke for mye heller. Jeg ville nok markert brynene sterkere enn dette for å gi dem en bedre ramme, men grått og lilla er veldig pent sammen. Da kan du heller bruke en lyserosa lipgloss eller noe for å fange opp fargen i kjolen fremfor å matche helt.

bond_girl_ursula_andres_pixiwoo.jpg

• Liker 2
Skrevet

Jeg er egentlig enig med deg Chocoholic (unnskyld hvis feilstaving) men denne kjolen gjorde så mye ut av seg. Så hvis du faktisk har hint av lilla i den første sminkelooken, så tror jeg hele looken blir perfekt. Jeg er selv kjempe lys i huden. Så vet hvordan det blir med enkelte farger selv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det hadde vært gøy å mikse gull/kobber innerst og til midten av øyelokket og mørk lilla ut mot kantene. Men da burde du brukt gullsmykke til også.

Anonym poster: 8b369f1cdb7dfdc733aa9056e2b99a90

• Liker 1
Skrevet

Klassisk, glamorøs hollywoodsminke er perfekt for julebord!

Anonym poster: 34c94fe8dfa13745dde18ad212f7159c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...