Gå til innhold

Skal du eller noen du vet om reise bort i julen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er dette, er det vanlig å reise bort fra jula ? jeg må være hjemme den 24. jeg, julaften synes jeg er best å feire i Norge, med den spesielle stemningen, den gode maten og alle julefilmene på TV og muligens den vakre snøen som kommer.

Er dere slik at dere vil helst være hjemme julaften ?

Min mor og min søster skal reise bort i julen, og det forstår jeg ikke hvorfor de gjør, så spesiell som julen er i Norge

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var borte i julen i fjor. Jeg har alltid elsket norsk jul, og jul har alltid betydd å komme hjem for meg (jeg flyttet langt vekk fra all familie da jeg var 16 og bodde borte i mange år). Det var litt ymse årsaker til at jeg var borte hele julen i fjor, og faktisk var det veldig hyggelig. Jeg elsker tradisjoner og gleder meg til stor familiejul i år, men det kan være fint med et lite avbrekk i alt det vante for da får man anledning til å savne det litt. Og det er ikke alle som har samme forhold til tradisjoner eller behov for å vedlikeholde dem.

Skrevet

Jeg kjenner flere som skal reise bort i julen, jeg har vært bortreist i julen tidligere og har store planer om å reise bort neste jul. :)

For meg er jul at jeg er sammen med noen jeg bryr meg om, ikke hvor jeg er.

:heks:

Skrevet

Jeg reiser bort i år. Skal ikke feire med sønnen min og da har jeg ikke noe annet sted i Norge jeg har lyst til å være. Jeg ser for meg at for min del hadde det å f.eks feiret med søsken med familie bare blitt trist siden jeg ville følt ekstra på at min manglet.

Skrevet

Vel, jeg reiser fra her jeg bor til mine foreldre for å feire jul med dem. Det viktigste for meg er å feire med dem jeg er glad i, ikke nødvendigvis hvor jeg er.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Jeg reiser bort, men jeg holder meg i Norge.

Skrevet

Jeg reiser helst bort til utlandet. Har et sted jeg vi vært mye, så synes det er kjempekoselig. Har ikke noe særlig juletradisjoner uansett, så varme og fred ("sinnsro") er å foretrekke fremfor kulde. Vi tar riktignok med oss pinnekjøtt og kålrot i kofferten :)

Julen er ikke spesiell for alle, så for meg som har en liten familie (vi er tre stykker på julaften) er det ikke noe problem å reise bort, men vi har pleid å komme hjem i løpet av romjulen for å rekke å møte resten av slekten.

Skrevet

Jeg reiser bort i julen, til mine foreldre for å feire jul sammen med dem.

Blir borte fra juleaften til 2. juledag, og så hjem til Oslo igjen for å feire resten av julen og nyttår her hjemme. :)

Skrevet

Jeg har feiret jul i Thailand og det var kjempe fint og koselig. Vil absolutt ikke gjøre det hvert år, men det var kjempe artig. Thailand pynter så utrolig mye til jul at det var et sjokk, det var STORE juletrær OVERALT, og snømenn, og julelys og alt mulig annet julepynt. Kelnere hadde på nisselue osv. Det var morsomt å oppleve. Ikke hvert år, men det var ei fin jul

Skrevet

Jeg foretrekker norsk jul hjemme, men har en tante som reiser til USA. Hadde muligens reist til utlandet, men ikke bare for å prøve å feire jul i utlandet, det måtte vært en annen grunn enn det.

Gjest Caroline55
Skrevet (endret)

-

Endret av Caroline55
  • Liker 1
Skrevet

Har egentlig ikke noe spesielt forhold til jul, synes det er viktig å ta vare på sine nærmeste og de man er glad i hele året. Julen for meg er litt oppskrytt! Jeg skal være hjemme i år, men kunne godt tenkt meg å reise til varmere strøk neste jul :)

Skrevet

Min bror reiser til Egypt i år. Jeg kunne aldri tenkt å reise ut av Norge disse juledagene!

Gleder meg til å fly nordover til familie og gamle venner for å feire jul :hug:

Skrevet

Jeg synes begge deler er fint. Norge er spesielt hyggelig i jula, og det aller aller beste er å være hjemme hos oss selv, og ikke stresse.

Samtidig er ikke en reise til sydlige strøk, midt i den verste mørke- og kuldetida, å forakte. Jeg sier ikke nei til to uker i Thailand med familien heller, men ikke hvert år. Må ha litt norsk julekos også, spesielt for barnas skyld.

Min stemor liker ikke jul og passer på å være i utlandet hvert år, så vi er alle forskjellige.

Skrevet

jeg liker å være hjemme. jeg liker ikke sol,varme eller å reise. så skal mye til før jeg drar noe sted.

• Liker 1
Skrevet

Kjæresten min reiser til Lanzarote sammen med bestemoren for å feire sammen med slektninger som bor der nede. Fikk tilbudet om å være med, men takket nei, grunnet at jeg vil feire med min egen familie i Norge, tror det hadde blitt en rar jul der nede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...