Gå til innhold

Merking av sokker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å bli gal av å prøve å sortere sokker.... 5 stykker i familien og de fleste sokkene er tilnærmet like....

Kan ikke kjøpe navnemerker og merke alle sokkene med... For det første blir det veldig dyrt..... Vi har ikke bare 10 par sokker hver.....

Dessuten blir de lappene altfor store inne i sokkene.... (Har itillegg masse halvsokker..)

Er det noen som vet om noe jeg kan merke sokkene med... Det må kunne strykes på - har ikke verken tid eller ork til å sy lapper på flere 100!! sokker....

Ser for meg strimler med små prikker i ulike farger... En farge til hver.... Press en liten prikk inni/øverst i hver sokk.... og vi har iallefall funnet eieren.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sydde bare en kors på innsiden av hver sokk. Fort gjort og lett å finne par når det er ulike farger på korset.

Nå sørger jeg for å kjøpe mange helt like par til hver av oss. Da er det aldri noen problemer med å finne par eller vite hvem sine sokker det er.

Anonym poster: 1f665295303c6b6a05aa333816c3de4e

• Liker 2
Skrevet

Hva med slike strykelapper som ofte brukes til å merke barnehageklær med? De jeg har sitter utrolig godt, men ikke alle gjør det. Spørs hvor du bestiller fra. Kostet nesten ingenting. Kan finne hvilken side det var hvis du er interessert, men orker ikke dra meg ut av sofaen uten grunn ;) Da blir det evt. med tekst/nummer da, ikke farge.

Skrevet

Jeg kjøper aldri noen like par sokker. Kjøper bestandig sokker med freshe farger, prikker, rare print eller et eller annet som skiller det paret fra alle de andre jeg har.

Hjelper deg ikke så mye så, men kanskje et godt tips for fremtidig sokkekjøp :gjeiper:

Skrevet (endret)

sokker varer jo bare 2-3 år så må man begynne på nytt...

Gubben har sorte sokker fra H&M , de med sånn liten farget kant øverst, og alle mine er alltid svarte.

Hvorfor har voksne folk andre enn sorte sokker?

Grusomt ufint og river et antrekk i filler som oftest.

Kidz har mye rart, og der er det jo ikke så vanskelig å finne rett sokk etterpå.

Vær bevisst når du kjøper sokker neste gang.

Endret av Wonders
  • Liker 1
Skrevet

Skriv med en sprittusj :)

Hvis dere har veldig mange sokker, kan dere ha hver deres sokkekurv, så kan man vaske kun dine sokker en gang, og så en annen sin osv :P Men da burde man ha en del!

Men smart det med at mannen har en type sokker og du en annen, og barn har som sagt mer fargerike sokker :)

Brette sokker kan også bli en familieaktivitet, hvor alle må hjelpe til.. :P

Skrevet

Det er da bedre å bruke en tusj for tøymerking enn en sprittusj ...

• Liker 1
Skrevet

Takk for mange gode råd.... Dessverre bruker vi mest svarte sokker alle sammen, ungene MÅ det f.eks. under konkurranser/trening...

Svarte sokker er vel umulig å merke med tusj, eller finnes det merkepenner for klær i hvitt? Har prøvd med merkelapper, men de blir litt store... Vi kjenner at vi har de mot huden i en liten sokk...

Ja, jeg har også vært inne på å hatt hver vår kurv....MEN det er ikke så lett å få til i praksis... Har vaskerom nede (og hovedbad oppe - ikke plass til kurver der), og i en travel hverdag - hender det ofte at klærne bare blir kastet ned trappen - før vi løper avsted.... Dermed havner alt i en haug....Eller vi skifter kjapt på soverommet og lar klærne ligge der, til vi kommer hjem.....

Ungene er flinke til å "prøve" å sortere sokker, men det er så vanskelig å vite hvem som tilhører hvem..... Kan liksom ikke kaste 15 enkelsokker to ganger i uka heller....Enkelte ganger er det sortert feil også...og da blir det enda mer kaos neste gang....

Skrevet

Du har eget vaskerom, så hva med å ha en kurv der til de sokkene dere ikke finner par til?

Vet noen bretter sokkene litt sammen før man tar de i maskinen, for da vet man at de to hører sammen.

Alle kan ha en vaskepose på rommet sitt, som en putter sokkene sine inn i. Da vet man ihvertfall at i den posen er unge 1 sine, den mannen sin osv.

Uansett hva du velger å gjøre, så må man bli vant med det, før det blir en rutine (for eks å putte sokkene sine i en vaskepose..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...