Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forslag til hva jeg kan ha i til to studenter som ønsker seg god mat og drikke som kan lagres en stund?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Thaimat! Kokosmelk, eggnudler og woksauser i alle varianter! Går du på innvandrerbutikker får du masse til en billig penge :) Knust ingefær, hvitløk ol. på glass til 10 kr :)

Skrevet

Noe kan jeg foreslå:

*nudler

*pasta

*ris

*soyasaus

*tabasco

*krydder av forskjellig slag

*kikerter

*linser

*suppeposer

*pizzafyll

*taco- og fajitaskrydder

*rett i koppen varm sjokokade/solbærtoddy

*sprøstekt løk

*te

*kaffe

*gode kjeks

*god sjokolade

Og hvis de drikker øl/vin vil de helt sikkert sette pris på litt av det også. :)

:heks:

• Liker 1
Skrevet

Drikke: Brus, kaffe, vin, te, saft, iskaffe (sånne poser som man blander med melk)

Mat: Spennende pasta, ris, eggnudler, havregryn, annet mel, sukker, hermetikk som hakket tomat, tomatpurè, spennende krydder (røkt havsalt og dillpepper er veldig godt), buljongterninger eller kraft, gode olivenoljer eller pastaoljer, kjeks, godis, potetgull, micropopcorn, pesto på glass, balsamico, eddik, soyasaus, fishsauce, sennep, brødblandinger og andre sånne poser kan være kjekt, chilinøtter og peanøtter (og yoghurtnøtter), syltetøy, nugatti, makrell i tomat.

Det er det jeg kommer på nå :)

Skrevet

Der satte du meg på en god ide, faktisk...

Det finnes jo nesten ikke grenser for hva man kan putte oppi. Vil tro at det meste som ikke står i kjøledisker og frysedisker i butikken kan brukes. F.eks. kaffe, te, saft, juice, all hermetikk, gryteretter, sauser, supper, mel, sukker, krydder, pasta, nudler, dressinger, ketchup, sennep, tacoskjell, knekkebrød, frokostblandinger, desserter (ferdige eller pulver), leverpostei i boks, makrell i tomat, sjokoladepålegg, syltetøy...

Skrevet

Takk! Jeg vil gjerne gi de noe som er litt bedre enn havregryn og leverpostei! Ting de kanskje ikke har råd til i hverdagen selv.

Skrevet

Jeg ville blitt glad for oliven, god spekeskinke, nøtter, tørket frukt, dipmix, micropopkorn, god te, sukrin (eller andre former for søtning som fort blir litt dyrt), krydder, god mørk sjokolade, karri- og chilipasta, pesto, saft og vin.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk matboks av pappa i innflytningsgave en gang, den var av det praktiske slaget med hermetikk, pasta, ris, sauser og litt snacks. Men dette er jo typisk studentmat, så jeg tror jeg ville gått på en såkalt "innvandrerbutikk" og kjøpt:

- Indisk te

- Rispapir til vårruller

- Chutney

- Indiske sauser

- Papadoums

- Thaisauser

- God soyasaus

- Risottoris

- Fiskesaus

- Chillisaus

- Sushikit (ris,eddik,ingefær,wasabi osv)

Det skal veldig lite til for å "pimpe opp" vanlig studentmat og asiatiske supermarkeder har et fantastisk utvalg og fine priser. Det går jo også an med ekstra god kaffe, spekemat og sjokolade.

Skrevet

Skal gi en sånn "hybel-pakke" til lillebror som flyttet på hybel nå i høst. Så langt har jeg kjøpt:

2 pk. potetmos

Tomatsuppe

2 pk. Pastaretter

nudler

havregryn

lasagne

Skal kjøpe mer ferskvarer når det nærmer seg jul. Tenker å kjøpe spekemat og litt diverse julepålegg :) I tillegg har jeg kjøpt "lettvinte" vaskesaker :fnise: Engangs vaskekluter, oppvaskbørste, vaskehansker, WC-duck og skuresvamper.

Skal krydre opp pakken med en flaske jägermeister, slik at den ikke blir en så stor skuffelse :fnise:

Skrevet

Jeg ville valgt litt kvalitetsmat/mat studentene kanskje ikke selv tar seg råd til. Dropp Mr. Lee og posemat og gå for ting som varer og er gode basisingredienser, som oljer, urter og kanskje også noe godt kjøtt, som and eller vilt?

• Liker 3
Skrevet

Ferdig kakeblanding på glass (hjemmelaget!) eller brødblanding for den saks skyld, kanskje med brød/kakeform til?

God olje, te/kaffe, godt salt og pepper, kjeks, sjokolade/ litt dyrt godteri, spekemat, vin/øl, dyrt syltetøy ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...